Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Anteeksi jos on väärän topicin alla. Haussa turun lähiaeudulta kaveria joka auttaisi saabini kanssa. Korjaamojen hinnat työstä ovat poskettomat joten tulipa mieleeni. Eli sinä jolta löytyy kotoa vehkeitä ja kiinnostusta osallistua tupliksen pelastamiseen ottakaapa yhteyttä. Tiedossa olevat viat:
-kampiakselin hihnapyörän laakeri loppu tms.
-pakosarjan tiiviste tai pakosarja vuotaa
Yksi tiedossa oleva ruostepaikka.
Eli jos sinulta löytyy tilat ja vehkeet n50km säteellä turusta ja olet halukas auttamaan. Osaan itsekkin touhuta saabin kanssa jonkin verran mutta mestari puuttuisi. Otahan yhteyksiä! Saat toki palkkaa työstäsi. Maksan osat luonnollisesti. ja autossa on vuosi leimaa btw. Joten ei mikää täysi romu kyseessä.
-kampiakselin hihnapyörän laakeri loppu tms.
-pakosarjan tiiviste tai pakosarja vuotaa
Yksi tiedossa oleva ruostepaikka.
Eli jos sinulta löytyy tilat ja vehkeet n50km säteellä turusta ja olet halukas auttamaan. Osaan itsekkin touhuta saabin kanssa jonkin verran mutta mestari puuttuisi. Otahan yhteyksiä! Saat toki palkkaa työstäsi. Maksan osat luonnollisesti. ja autossa on vuosi leimaa btw. Joten ei mikää täysi romu kyseessä.
Viimeksi muokannut cybad, Pe Syys 29, 2017 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Varmaankaan hihnapyörän osalta ongelma ei ole laakerivika. Todennäköisesti hihnapyörän keskiön ja ulkokehän välinen kumivulkanointi on rikki.
Korjaustoimenpiteeksi riittää vaihtaa ehjempi hihnapyörä. 99:n tapauksessa tämä edellyttää moottorin irrottamisen autosta. Samalla vaihtuu sitten pakopuolen tiivisteet ja öljypumpun kannen O-rengas + stefa.
Korjaustoimenpiteeksi riittää vaihtaa ehjempi hihnapyörä. 99:n tapauksessa tämä edellyttää moottorin irrottamisen autosta. Samalla vaihtuu sitten pakopuolen tiivisteet ja öljypumpun kannen O-rengas + stefa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Anteeksi, kun sekaannun tähän ketjuun, mutta eikö tosiaan 99:ssä hihnapyörän vaihto onnistu ilman koneen irroitusta? Onko rintapellin ja koneen välissä niin paljon vähemmin tilaa, kuin 900:ssa, vai onko esim. hihnapyörän rakenne toisenlainen? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei ole ollut 99:ssä koskaan tarve tuota hommaa tehdä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
juuri kuten kirjoitit = ahdas.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Arvioni saattavat olla vääriä, olen uusi saabisti ja erityisen kiinnostunut tupliksista, kun vaan paikan ja tekijän keksisi.jus kirjoitti:Varmaankaan hihnapyörän osalta ongelma ei ole laakerivika. Todennäköisesti hihnapyörän keskiön ja ulkokehän välinen kumivulkanointi on rikki.
Korjaustoimenpiteeksi riittää vaihtaa ehjempi hihnapyörä. 99:n tapauksessa tämä edellyttää moottorin irrottamisen autosta. Samalla vaihtuu sitten pakopuolen tiivisteet ja öljypumpun kannen O-rengas + stefa.
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
teoreettisesti miten jos murjaisee syylärin veke irroittelee koneen ja lootan kannakkeet ja vippaa mosaa eteenpäin niin tuleeko riittävästi tilaa hihnapyörän irroitukselle, tosin pakoputkikin voi olla syytä irroitella
kerran aikoinaan muistan että pari kertaa pitä sunnuntai päivän aikana nostaa 99 kone veke kun oli jotakin opettelua öljypumpun kanssa, tosin jo iltapäivällä piti jo ajella kotopuoleen
kerran aikoinaan muistan että pari kertaa pitä sunnuntai päivän aikana nostaa 99 kone veke kun oli jotakin opettelua öljypumpun kanssa, tosin jo iltapäivällä piti jo ajella kotopuoleen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
No samalla vaivalla sen moottorin jo nostaa kokonaan pois konehuoneesta.mestari kirjoitti:teoreettisesti miten jos murjaisee syylärin veke irroittelee koneen ja lootan kannakkeet ja vippaa mosaa eteenpäin niin tuleeko riittävästi tilaa hihnapyörän irroitukselle, tosin pakoputkikin voi olla syytä irroitella
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
niin mutta jos nosto on ongelma ja ei ole kuin rautalapio ja rautakanki peesissä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Ei tarvi konetta eikä mitään muutakaan irrotella. Laittakaa se rautakanki koneen ja rintapellin tms väliin ja kunnon vääntö niin kyllä lähtee..
Pian siihen remmipyörän vaihtoon saa varttitunnin menemään
Ainakin merkkiliikkeessä noin stefan vaihtoivat
Sa
Pian siihen remmipyörän vaihtoon saa varttitunnin menemään
Ainakin merkkiliikkeessä noin stefan vaihtoivat
Sa
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
kyllä ne siellä tietää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Tulkitsen näistä viesteistä ja keskusteluista niin, ettei korjaushaluista immeistä löydy?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Saab 99 korjaushaluinen haussa.
Pistäppä Yv:tä niin katotaan ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975