B207 koneen äärirajat
Re: B207 koneen äärirajat
Hiljaista tuntui olevan tämän vuoden äärirajojen etsiminen, eikö ole mitään kokemuksia?
Re: B207 koneen äärirajat
Onko toi 03-06 aeron turbomittarin punaraja monessako barissa?
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Kai kaikki näin syksyllä kerää sitä kuuluisaa paalua taskuun että saa sitten toteuttaa itseään kesällä. tai sitten rakentelevat virityksiä jo tallissa.supersaab kirjoitti:Hiljaista tuntui olevan tämän vuoden äärirajojen etsiminen, eikö ole mitään kokemuksia?
Sain oman 9-3 Automaatin viritettyä Napen Software Oyn toimesta laskennallisiin 300hk / 450nm niin nyt sitten mietitään että onko seuraavaksi manuaalin hankinta jos haluaa enemmän tehoja. On kyllä tuo about 300hk ihan riittävä, mutta...
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: B207 koneen äärirajat
Riippuu ihan miten softaaja on sen kalibroinut.maiden838 kirjoitti:Onko toi 03-06 aeron turbomittarin punaraja monessako barissa?
Re: B207 koneen äärirajat
Tuliko 300/450nm minkälaisilla palikoilla?Ensio kirjoitti:Kai kaikki näin syksyllä kerää sitä kuuluisaa paalua taskuun että saa sitten toteuttaa itseään kesällä. tai sitten rakentelevat virityksiä jo tallissa.supersaab kirjoitti:Hiljaista tuntui olevan tämän vuoden äärirajojen etsiminen, eikö ole mitään kokemuksia?
Sain oman 9-3 Automaatin viritettyä Napen Software Oyn toimesta laskennallisiin 300hk / 450nm niin nyt sitten mietitään että onko seuraavaksi manuaalin hankinta jos haluaa enemmän tehoja. On kyllä tuo about 300hk ihan riittävä, mutta...
Re: B207 koneen äärirajat
Maptunen T16 Turbo, Boschin Suuttimet, DO88 Intercooleri ja Maptunen kokoputkisto + Etanoli härpäkkeet. Ilman tuning tarraa -10 heppasupersaab kirjoitti:Tuliko 300/450nm minkälaisilla palikoilla?Ensio kirjoitti:Kai kaikki näin syksyllä kerää sitä kuuluisaa paalua taskuun että saa sitten toteuttaa itseään kesällä. tai sitten rakentelevat virityksiä jo tallissa.supersaab kirjoitti:Hiljaista tuntui olevan tämän vuoden äärirajojen etsiminen, eikö ole mitään kokemuksia?
Sain oman 9-3 Automaatin viritettyä Napen Software Oyn toimesta laskennallisiin 300hk / 450nm niin nyt sitten mietitään että onko seuraavaksi manuaalin hankinta jos haluaa enemmän tehoja. On kyllä tuo about 300hk ihan riittävä, mutta...
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: B207 koneen äärirajat
Ei voi sanoa paljonko on bareja (painetta), kun mittari näyttää ilmamassaa. Jonkinlaisen arvion paineista voi laskennallisesti tehdä mitatun ilmassan mukaan, mutta suoraan paineita ei viisarista saa.maiden838 kirjoitti:Onko toi 03-06 aeron turbomittarin punaraja monessako barissa?
Eikä tosin saa niitä ilmamassojakaan, kun se tosiaan riippuu siitä miten mittarin näyttämä on ohjelmassa kalibroitu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 koneen äärirajat
Itse asiassa T8 (ja 1.9 dieselessäkin) mittari näyttää laskennallista vääntöä joka toki johdetaan karttojen avulla ilmamassasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207 koneen äärirajat
Tuossa on jcarlsonin stage1 etanoli softa niin onko siitä tarkempaa tietoa? Vääntö on rajoitettu vakiokytkimelle eli noin 370nm(?)
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Ei voi antaa yleispätevää vastausta kun riippuu ihan mistä pohjasoftasta on kyse. Se mittari on puhtaasti viihteellinen eli mitään kummempa vianhakua sillä on turhaa tehdä. Mutta punaraja vastaa yleensä aika pitkälti perusauton vakiovääntöä ja asteikko ei ole lineaarinen eli punaisella alueella pienikin viisarinliike on melko paljon laskennallista vääntöä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207 koneen äärirajat
Ok. Kiitoksia.jcarlson kirjoitti:Ei voi antaa yleispätevää vastausta kun riippuu ihan mistä pohjasoftasta on kyse. Se mittari on puhtaasti viihteellinen eli mitään kummempa vianhakua sillä on turhaa tehdä. Mutta punaraja vastaa yleensä aika pitkälti perusauton vakiovääntöä ja asteikko ei ole lineaarinen eli punaisella alueella pienikin viisarinliike on melko paljon laskennallista vääntöä.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Hanki jokin testeri millä näkee sekä MAP-anturin (imusarjan paine) että MAF-anturin (ilmamassa) arvot. Niitä voi sitten tutkia, jos asia kiinnostaa.maiden838 kirjoitti:Tuossa on jcarlsonin stage1 etanoli softa niin onko siitä tarkempaa tietoa? Vääntö on rajoitettu vakiokytkimelle eli noin 370nm(?)
Käypäsiä testereitä löytyy tähän tarkoitukseen ihan edullisesti joko kapulamallisina tai sitten obd-palikka + älypuhelinsofta. Unohtamatta tietenkään tietokonetta ja OpCom yhdistelmää.
Ainoa hiukan lisätyötä aiheuttaa ilmamassan arvo, joka yleensä noissa on aikayksikköä kohti. Senkin voi sitten laskea yhtä työ(puristus)tahtia kohti kunhan samalla on tiedossa koneen kierrosluku.
Noilla saa jo jonkin moisen tilanneraportin moottorin ja T8-softan toiminnasta. Edelleenkään ei oikein pysty saamaan kovin tarkkaa vastaavuutta "turboviisarin" näyttämään. Se on todellakin niin suuntaa antava kuten @jcarlson jo kertoikin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 koneen äärirajat
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 868&type=3
Toi KMP racingin koneen rakentelu taitaa osua suurinpiirtein tähän topicciin?
Toi KMP racingin koneen rakentelu taitaa osua suurinpiirtein tähän topicciin?
jeeeeeee!
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: B207 koneen äärirajat
Mikäs tässä 16T:n jälkeen olis seuraava pykälä?
Makais yksi tehdasuusi kone tuolla tallissa ja ajattelin että siitä voisi rakentaa sellaisen ettei teho ihan heti lopu kesken, kuitenkin säilyttäen kohtuullisen ajettavuuden. Eli ei nyt varsinaisesti mitään seisovan mailin vehjettä mutta luokkaa 400+ hevosvoimaista ja sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
Lähinnä että mikä ahdin, pakosarja nyt varmasti menee uusiksi mutta se nyt ei budjetissa juurikaan tunnu jos melkolailla kaikki muukin menee uusiksi.
Ja miten tuo loota, tällä hetkellä siis F40.
Makais yksi tehdasuusi kone tuolla tallissa ja ajattelin että siitä voisi rakentaa sellaisen ettei teho ihan heti lopu kesken, kuitenkin säilyttäen kohtuullisen ajettavuuden. Eli ei nyt varsinaisesti mitään seisovan mailin vehjettä mutta luokkaa 400+ hevosvoimaista ja sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
Lähinnä että mikä ahdin, pakosarja nyt varmasti menee uusiksi mutta se nyt ei budjetissa juurikaan tunnu jos melkolailla kaikki muukin menee uusiksi.
Ja miten tuo loota, tällä hetkellä siis F40.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: B207 koneen äärirajat
Tällainen https://www.nettiauto.com/audi/rs6/9456297, kun tulee sinne Palokan motarille, niin joudut nöyrtymään .lentäväsaabisti kirjoitti:sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)