Halvin ja paras neliveto
Halvin ja paras neliveto
Jäin tuossa jouluruuhkassa Ooppelilla kiinni cittarin pihaan, mikä aiheutti laajamittaisen kiroilun ja muiden autoilijoiden turhautumisen lisäksi pienen nelivetokuumeen heräämisen .
Mietiskelin, mitä niitä järkeviä vaihtoehtoja nyt sitten on sanotaan nyt vaikka alle kuuden tonnin hintaluokassa. Varusteita pitää olla ainakin vakkari, ilmastointi ja nahkaratti sekä ovia viisi. Maantiekulutus mieluiten vitosella tai kutosella alkava, korkeintaan seiskalla.
Nettiautoa selaamalla tuommoisia olisi lähinnä VAGin 1.9 ja 2.5 TDI sekä 1.8 bensaturbo monine eri merkkivaihtoehtoineen, Nissan X-Trail 2.2 dCi, Huyndai Tucson 2.0 CRDi ja Volvo V70 2.4 D5. Niin ja tuo yksi Alfa 156. Onko se tarjonta nyt sitten tuo vai unohdinko jotain? Entä mikäs näistä olisi se vähiten huono vaihtoehto paljon ajettuna?
Mietiskelin, mitä niitä järkeviä vaihtoehtoja nyt sitten on sanotaan nyt vaikka alle kuuden tonnin hintaluokassa. Varusteita pitää olla ainakin vakkari, ilmastointi ja nahkaratti sekä ovia viisi. Maantiekulutus mieluiten vitosella tai kutosella alkava, korkeintaan seiskalla.
Nettiautoa selaamalla tuommoisia olisi lähinnä VAGin 1.9 ja 2.5 TDI sekä 1.8 bensaturbo monine eri merkkivaihtoehtoineen, Nissan X-Trail 2.2 dCi, Huyndai Tucson 2.0 CRDi ja Volvo V70 2.4 D5. Niin ja tuo yksi Alfa 156. Onko se tarjonta nyt sitten tuo vai unohdinko jotain? Entä mikäs näistä olisi se vähiten huono vaihtoehto paljon ajettuna?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Halvin ja paras neliveto
Sulla on sen verran ahtaat vaatimukset, ettei noilla eteen tule kuin puoli miljoonaa ajettuja VAGeja ja Volvoja. Noilla kulutuskommenteilla voit unohtaa Tucsonit, X-Trailit sun muut isot maasturintapaiset. Maantiellä voi joskus mennä seiskalla alkavaan, mutta sekakulutus huitelee kymppiä.
Halvalla hyvä neliveto on aika tuskaisa yhdistelmä, samaa tuli yritettyä muutamaankin kertaan, mutta kun ei halunnut isoja kompromisseja tehdä, niin aina jäi pää vetävän käteen. Budjettia kun olisi venyttänyt, niin nou problem, mutta kun ei halunnut. Ratkaisin oman ongelmani Hiacella, siinä täyttyi kriteerit, kun määräävä tekijä ei ollut se, että auton tuli olla henkilöauto.
Kyllähän noista harvinaisemmista vehkeistä löytyy mielenkiintoisia vaihtoehtoja kun tarkkana on, mutta silloin ei saa miettiä esim. kulutusta lainkaan.
Noista sun luettelemista en laske järkeväksi vaihtoehdoksi yhtäkään, mut mä oonkin mä
Toyotan RAV4, Hondat, Suzukit ja Subarut oli mulla katsannossa kun viimeksi pyörittelin aihetta. Lähimmäksi pääsin parin ekan satsin Honda HR-V:n kohdalla, mutta se on neljän hengen auto ja tippuu sen takia monen kohdalla pois kuvioista. CR-V on erittäin kestävä auto, sellainen oli yhden talven ajossa, kahden litran bensamyllyllä ei päässyt alle kympin millään, mut ei jääty mihinkään kiinnikään.
Ymmärrän kyllä nelivetokuumeen hyvin, jos joskus Hiacesta luovun (tuskin), niin neliveto tulee tilalle muodossa tai toisessa, on se vaan niin stressivapaa vetotapa, jopa tuossa laajuudessa kuin Hiacessa. Järkevästi ajamalla ei koskaan mitään ongelmia, leikkimällä ja edut ulosmittaamalla samanverran ongelmia kuin muissakin vetotavoissa.
Halvalla hyvä neliveto on aika tuskaisa yhdistelmä, samaa tuli yritettyä muutamaankin kertaan, mutta kun ei halunnut isoja kompromisseja tehdä, niin aina jäi pää vetävän käteen. Budjettia kun olisi venyttänyt, niin nou problem, mutta kun ei halunnut. Ratkaisin oman ongelmani Hiacella, siinä täyttyi kriteerit, kun määräävä tekijä ei ollut se, että auton tuli olla henkilöauto.
Kyllähän noista harvinaisemmista vehkeistä löytyy mielenkiintoisia vaihtoehtoja kun tarkkana on, mutta silloin ei saa miettiä esim. kulutusta lainkaan.
Noista sun luettelemista en laske järkeväksi vaihtoehdoksi yhtäkään, mut mä oonkin mä
Toyotan RAV4, Hondat, Suzukit ja Subarut oli mulla katsannossa kun viimeksi pyörittelin aihetta. Lähimmäksi pääsin parin ekan satsin Honda HR-V:n kohdalla, mutta se on neljän hengen auto ja tippuu sen takia monen kohdalla pois kuvioista. CR-V on erittäin kestävä auto, sellainen oli yhden talven ajossa, kahden litran bensamyllyllä ei päässyt alle kympin millään, mut ei jääty mihinkään kiinnikään.
Ymmärrän kyllä nelivetokuumeen hyvin, jos joskus Hiacesta luovun (tuskin), niin neliveto tulee tilalle muodossa tai toisessa, on se vaan niin stressivapaa vetotapa, jopa tuossa laajuudessa kuin Hiacessa. Järkevästi ajamalla ei koskaan mitään ongelmia, leikkimällä ja edut ulosmittaamalla samanverran ongelmia kuin muissakin vetotavoissa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Halvin ja paras neliveto
No kyllä mä X-Traililla ajelin alimmillaan 6,1 ja yleensä 6,7-6,8 litran kulutuksiin matkalla. Tosin jos oli niin kiire, että piti ihan 110 km/h painaa, niin se söi jo sen seitsemän.
Vaimo ei vaan sitä hirveästi arvostanut, pikemminkin arvosteli ja olihan se Saappiin verrattuna aika onneton ajettava.
Vaimo ei vaan sitä hirveästi arvostanut, pikemminkin arvosteli ja olihan se Saappiin verrattuna aika onneton ajettava.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Halvin ja paras neliveto
ääni hondalle, eikös ne ole kuitenkin 5 paikkasia jos oikein muistan, koeajoin viime viikolla alle satkun ajettua versiota,tosin manuaali lootalla 1,6 koneella. hintakaa ei ollut paha, mutta manuaalilootalla...eeh
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Halvin ja paras neliveto
Unohda ikärasismi ja osta Subaru. Budjettiin sopiva Legacy, sen parempaa valintaa et pysty tekemään. Voi olla 5-8 vuotta kilpailijoita vanhempi, mutta maksaa takaisin olemalla ehjä. Ja hiton hieno ajettava.
EDIT: Ainut syy miksi vaihdoin Subarun Audiin, oli se, että halusin auton tarjoavan harrastekulmaa. Audi on koko ajan rikki(just se harraste mitä haluttiin), mutta Subarun kanssa joutui tyytymään kausihuoltoihin ja pelkkään ajamiseen. 2.5litrasella vaparilla oleva mosa (boxer) oli myös yllättävän ripeä poljettaessa.
EDIT: Ainut syy miksi vaihdoin Subarun Audiin, oli se, että halusin auton tarjoavan harrastekulmaa. Audi on koko ajan rikki(just se harraste mitä haluttiin), mutta Subarun kanssa joutui tyytymään kausihuoltoihin ja pelkkään ajamiseen. 2.5litrasella vaparilla oleva mosa (boxer) oli myös yllättävän ripeä poljettaessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Halvin ja paras neliveto
Ei halvin mutta paras nelivetohan on tietysti Lada Niva, siis etenemiskykyä jos ajattelee.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Halvin ja paras neliveto
Hmm, ei noita V.J.S:n kehumia vanhempia Subaruja kovin paljoa hakutuloksissa näy, vaikka ei mulla kriteereissä ole mitään ikärasismia ts. vuosimalleja määritelty. Puuttuneeko niistä sitten yleensä vakkari, ilmastointi tai molemmat?
Sen sijaan uudempia Subaruita, joista on kampiakseli poikki, siellä näkyy . Vissiin joku bokseridieselin tyyppivika sitten?
Sen sijaan uudempia Subaruita, joista on kampiakseli poikki, siellä näkyy . Vissiin joku bokseridieselin tyyppivika sitten?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Halvin ja paras neliveto
Subarun dieseleissä tosiaan tyyppivika kampuran tai kampuralaakereiden porsiminen. Kaveri harkitsi tuollaisen ostamista, mutta huomasi poikkeuksellisen monta konevikaista myynnissä Nettiautossa. Soitti Subaruun erikoistuneelle korjaamolle (ei-marmori) ja sieltä suora vinkki oli pysyä erossa dieselsubaruista.
Oma vinkkini on, jos on ongelmana jumiin jääminen ruokakaupan pihaan, että hankkii uudet hyvät talvirenkaat
Dacioista sen verran, että yhdellä kaverilla on ollut 2-3 vuotta Duster, enkä ole kuullut yhtään huonoa kokemusta. Paitsi että kaverit vitsailee koko ajan
Oma vinkkini on, jos on ongelmana jumiin jääminen ruokakaupan pihaan, että hankkii uudet hyvät talvirenkaat
Dacioista sen verran, että yhdellä kaverilla on ollut 2-3 vuotta Duster, enkä ole kuullut yhtään huonoa kokemusta. Paitsi että kaverit vitsailee koko ajan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Halvin ja paras neliveto
Oma vinkkini on, jos on ongelmana jumiin jääminen ruokakaupan pihaan, että hankkii uudet hyvät talvirenkaat
tai varmuuden maksimointi ja ostaa kuupan, auto joka on tehty miehille jotka kulkevat omia polkujaan
tai varmuuden maksimointi ja ostaa kuupan, auto joka on tehty miehille jotka kulkevat omia polkujaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Halvin ja paras neliveto
Mites jos tuosta käy seuraavalla etelän reissulla tinkaamassa viimeiset sataset pois: https://www.nettiauto.com/9231301
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Halvin ja paras neliveto
Täähän se ois. On Subaruja ja sitten on jotain nelivedonkorvikkeita.V.J.S kirjoitti:Unohda ikärasismi ja osta Subaru. Budjettiin sopiva Legacy, sen parempaa valintaa et pysty tekemään. Voi olla 5-8 vuotta kilpailijoita vanhempi, mutta maksaa takaisin olemalla ehjä. Ja hiton hieno ajettava.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Halvin ja paras neliveto
Niin se juuri on Mestarin kommentti on hyvä!mestari kirjoitti:Oma vinkkini on, jos on ongelmana jumiin jääminen ruokakaupan pihaan, että hankkii uudet hyvät talvirenkaat
tai varmuuden maksimointi ja ostaa kuupan, auto joka on tehty miehille jotka kulkevat omia polkujaan
MINUSTA kannattaa kaukaa vältellä kaikki Autot jossa on teksti neliveto jotka sitten loppujen lupuksi eivät sitä ole.
Sitten ajossa onkin kyseessä jokin perus haldex tai vastaava joka vaatii että auto on liikkeessä ennenkuin toimii.
Itse en saanut foormotion volkkarilla vedettyä veneetä rannasta.... traktoripaikalle ja vedettiin koko paska pois...
Seuravana vuonna tein saman Saabilla jossa pakoitettu neliveto ja kas kumma meni heittämällä ylös!!
Jos nelivedon ostaa voi heti unohtaa kulutukset ja kustannukset
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Halvin ja paras neliveto
niin se varjopuolihan on aina kun nokka tarttuu niin irrottaessa pyrstö tartuu skeidaan eli tätä aasinsiltaa pitkin komppaan tosiaan edellistä eli neliveto vie aina ainetta jotan se ei ole primääri ongelma sellaista hankittaessa
mites vanha pajero, sillähän pääsee ja eikös kaikki ole jo pakettiautoja nin vero on pieni
mites vanha pajero, sillähän pääsee ja eikös kaikki ole jo pakettiautoja nin vero on pieni
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Halvin ja paras neliveto
Subaru ei ole mikään säästöpossu kulutuksen osalta, ripeäksikään en haukkuisi 2-litraisella (tai alle) bensakoneella ja tuo diesel on kyllä laadullisesti aika onneton. Yhdelle tutulle vaihdettiin puolimoottori ja kytkin n. 60tkm kohdalla. Mutta toki oikeampi neliveto kuin joku RAV4 tai CR-V.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00