ABS
Re: ABS
Mistä tiedät varmasti että takajarrut eivät myöskin lukkiudu?
Vähän epäilen, että ei niissäkään abs toimi.
Yleensä abs vika, oli se missä tahansa, aiheuttaa koko järjestelmän toimimattomuuden eli jarrut kauttaaltaan toimivat ilman abs ominaisuutta. Sikäli kuitenkin sille ja sama. Jossain vikaa on ja se pitää selvittää testerillä lukemalla vikakoodi abs järjestelmästä. Sehän siellä on kun mittaristokin sen kertoo vikavalon muodossa.
Vähän epäilen, että ei niissäkään abs toimi.
Yleensä abs vika, oli se missä tahansa, aiheuttaa koko järjestelmän toimimattomuuden eli jarrut kauttaaltaan toimivat ilman abs ominaisuutta. Sikäli kuitenkin sille ja sama. Jossain vikaa on ja se pitää selvittää testerillä lukemalla vikakoodi abs järjestelmästä. Sehän siellä on kun mittaristokin sen kertoo vikavalon muodossa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: ABS
Kun ABS-järjestelmään tulee vika, niin silloin missään pyörässä ei toimi ABS eikä luistonesto/ESP jos sellaiset sattuvat autosta löytymään. Näin se järjestelmä on suunniteltu jo ihan turvallisuussyistäkin eikä pihassa jarruttelu muuta tätä asiaa. Huomaa myös, että rattilukon toimimattomuus liittyy ABS-järjestelmästä löytyvään vikaan. Auto ei turvallisuussyistä laita rattilukkoa päälle, koska se ei voi olla varma että auto on todella pysähdyksissä, koska nopeustieto autolle tulee ABS-järjestelmän kautta.
Aloitusviestistä puuttuu auton vuosimalli sekä tarkennukset niistä seikoista, että löytyykö autosta pelkkä TCS vai onko ESP:llä varustettu auto. Joka tapauksessa oikotietä onneen ei ole, vaan kuten aiempi kirjoittaja totesi niin vikakoodin lukemisella lähtee liikkeelle. Ilman oikein luettua ja tulkittua vikakoodia vianhaku on täysin arpapeliä.
Toki yleisin NG9-3:sen abs-järjestelmää koskeva vika löytyy kuljettajan puoleisen takapyörän ABS-anturilta lähtevästä johdosta n. 20-30cm anturilta eteenpäin. Johto menee siis poikki...
Aloitusviestistä puuttuu auton vuosimalli sekä tarkennukset niistä seikoista, että löytyykö autosta pelkkä TCS vai onko ESP:llä varustettu auto. Joka tapauksessa oikotietä onneen ei ole, vaan kuten aiempi kirjoittaja totesi niin vikakoodin lukemisella lähtee liikkeelle. Ilman oikein luettua ja tulkittua vikakoodia vianhaku on täysin arpapeliä.
Toki yleisin NG9-3:sen abs-järjestelmää koskeva vika löytyy kuljettajan puoleisen takapyörän ABS-anturilta lähtevästä johdosta n. 20-30cm anturilta eteenpäin. Johto menee siis poikki...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: ABS
vika löyty kuskin puolelta edestä johto poikki siitä mistä se tulee iskariin kiinni. kyllä sieltä samanlainen jurina kuului ennen remontia kuin nyttenkin mutta paljon vaimeampana että kyllä kai siellä jossain absi pelasi.
Re: ABS
ABS -järjestelmä ei pelaa, jos yksikin anturi on rikki tai johto poikki. Toimiakseen se tarvitsee kaikkien neljän pyörän nopeustiedon. Ja tämä tarina on tosi .
Jarrut muutoin toimii normaalisti eli "perinteisesti" , joten pyörät voivat lukkiutua tai olla lukkiutumatta ihan kitkan ja jarrutusvoiman mukaan.
Jarrut muutoin toimii normaalisti eli "perinteisesti" , joten pyörät voivat lukkiutua tai olla lukkiutumatta ihan kitkan ja jarrutusvoiman mukaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)