Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jouluja. Perheen kanssa ajeltiin tänään (tai oikeastaan eilen) Kuusamoon loman viettoon. Kylmä keli koko matkan vaan Volvo piti silti ikkunat sulana koko matkan.
Ihan hyvät valotkin tuossa on, ainakin omasta mielestäni. Valoautomatiikka välillä vähän turhan "kohtelias" omaan makuun vaan annetaan 4/5 siitäkin silti:
Autossa tosiaan neljä henkeä ja kontti kattoa myöten täynnä, tällaiseen kulutuslukemaan tien päällä päästiin:
Ihan hyvät valotkin tuossa on, ainakin omasta mielestäni. Valoautomatiikka välillä vähän turhan "kohtelias" omaan makuun vaan annetaan 4/5 siitäkin silti:
Autossa tosiaan neljä henkeä ja kontti kattoa myöten täynnä, tällaiseen kulutuslukemaan tien päällä päästiin:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Hiljaista pitelee tässä ketjussa, auto pelannu niinkuin pitääkin, eipä juuri raportoitavaakaan ole ollu. Sellaisen huomasin tuossa yllämainitulla matkalla että -15 näkyy olevan "kiinteä pakkasraja" sähköllä etenemiselle; lämpötilan ollessa tuon alle käy polttomoottori pakotetusti koko ajan. Onneksi (tämäkin) talvi on toistaiseksi ollu Oulun seudulla lauha. Lisäksi paluumatkalla kun sateli sellaista räntäpaskaa taivaalta niin keulassa oleva tutka meni melko nopeasti tukkoon eikä adaptiivinen vakkari (tai oikeastaan koko vakkari ollenkaan) enää pelannu:
Lisäksi näkyy käytännössä vaativan auton "rebootin" että tuon järjestelmän saa taas toimimaan. Tästä pieni käytettävyysmiinus mutta kokonaisuutena sen reilun 2½kk aikana kun tämä keksintö on minulla ollut on kyllä vankistunut käsitys siitä että kyllä Volvokin oikean talviauton osaa tehdä!
Lisäksi näkyy käytännössä vaativan auton "rebootin" että tuon järjestelmän saa taas toimimaan. Tästä pieni käytettävyysmiinus mutta kokonaisuutena sen reilun 2½kk aikana kun tämä keksintö on minulla ollut on kyllä vankistunut käsitys siitä että kyllä Volvokin oikean talviauton osaa tehdä!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Perutaanpa tämä väite, ei ihan noin suoraviivainen näemmä ole. Riippuu enemmän moottorin tavoitelämpötilasta, sisätilan lämmön tarpeesta jne. Tänään meni -19 lämpötilassaki sähköllä lämmettyään.jmaatta kirjoitti:Hiljaista pitelee tässä ketjussa, auto pelannu niinkuin pitääkin, eipä juuri raportoitavaakaan ole ollu. Sellaisen huomasin tuossa yllämainitulla matkalla että -15 näkyy olevan "kiinteä pakkasraja" sähköllä etenemiselle; lämpötilan ollessa tuon alle käy polttomoottori pakotetusti koko ajan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
jmaatta kirjoitti:...eikä adaptiivinen vakkari (tai oikeastaan koko vakkari ollenkaan) enää pelannu...
jmaatta kirjoitti:... että kyllä Volvokin oikean talviauton osaa tehdä!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kun yhdistelee irtonaisia lauseita niin kyllähän niistä Fingerporissakin skuuppi saadaan aikaan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Juu se on nuo uudemmat automagiikkaa ja mukavuutta lissävät lisävarusteet parkkitutkien aikakaudelta alkaen enemmän tai vähemmän herkkiä kunnon talvikeleillä. Anturit on lumen peitossa tai sähköisen silmän kyttäämät kaistaviivat kinosten alla, ihan automerkkiin katsomatta. Ei se niistä silti huonoja talviautoja tee, vai onko täällä semmoisia Saabisteja, jotka kirkkain suilmin pystyy väittämään, että esim. parkkitutkat ei piippaile kertaakaan turhia talven aikana, kun lumi/loska/jää kerääntyy puskureihin?
Toki siinä Kaikkien Talviautojen Kuninkaassa, eli og-satkussa moisia ongelmia ei ole, kun ei silloin kivikaudella ollut mitään vastaavia varusteita ja sen aikakauden ökyvarusteena hommattu stereokasettisoitin toimi varmasti kovemmassakin lumipyryssä
Toki siinä Kaikkien Talviautojen Kuninkaassa, eli og-satkussa moisia ongelmia ei ole, kun ei silloin kivikaudella ollut mitään vastaavia varusteita ja sen aikakauden ökyvarusteena hommattu stereokasettisoitin toimi varmasti kovemmassakin lumipyryssä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Hep, täällä yks.V.J.S kirjoitti:....vai onko täällä semmoisia Saabisteja, jotka kirkkain suilmin pystyy väittämään, että esim. parkkitutkat ei piippaile kertaakaan turhia talven aikana, kun lumi/loska/jää kerääntyy puskureihin?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
^ eli tutkat pimeenä muutenkin?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tavallaan joo, kun niitä ei ole
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuli vaihdettua eteen jarrupalat kilometrilukemassa 136891 kun alkoi kovemmin jarruttaessa kuulumaan rahinaa oikealta edestä. Wetteriltä kävin kysymässä "OEM" hintaa; 136e ja risat per sarja, onneksi ei löytyny hyllystä. Motonetistä sitten löytyi, hintaan 45.90e sisältäen palat molempiin satuloihin. Rengas irti ja toteamaan että liukutapit on 7mm kuusiokolokannalla, 6mm ja 8mm olisi vaan... no onneksi lähellä asuvalta kaverilta löytyi. Ja joo, olihan se sisempi pala vähän huonossa jamassa:
Hassusti oli tuo sisempi kulunu loppuun ja ulompi ei ollut kulunut juuri ollenkaan:
Samaten kuskin puolella oli molemmat palat lähes kulumattomat:
Normaalisti "vähän" jarruttaessahan näissä ei jarrut edes ota vaan hidastaminen tehdään "sähköjarrulla" joka kerää energiaa talteen, oikea jarrupiiri aktivoituu vasta kovemmissa jarrutuksissa. Menisiköhän noissa tapauksissa sitten enin voima tuonne oikealle eteen, en tiedä. Mäntäkään ei ollut jumissa, ihan nätisti meni sisään. Volvon logot oli noissa irti otetuissa joten veikkaisin niiden olevan ihan alkuperäiset.
Hassusti oli tuo sisempi kulunu loppuun ja ulompi ei ollut kulunut juuri ollenkaan:
Samaten kuskin puolella oli molemmat palat lähes kulumattomat:
Normaalisti "vähän" jarruttaessahan näissä ei jarrut edes ota vaan hidastaminen tehdään "sähköjarrulla" joka kerää energiaa talteen, oikea jarrupiiri aktivoituu vasta kovemmissa jarrutuksissa. Menisiköhän noissa tapauksissa sitten enin voima tuonne oikealle eteen, en tiedä. Mäntäkään ei ollut jumissa, ihan nätisti meni sisään. Volvon logot oli noissa irti otetuissa joten veikkaisin niiden olevan ihan alkuperäiset.
Viimeksi muokannut jmaatta, La Helmi 10, 2018 07:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kuvalinkit korjattu (taas), pitäisi nyt näkymän. Vika oli vissiin tällä kertaa etten ottanu linkkiä sen albumin alta vaan suoraan päänäkymästä (vaikkakin samasta kuvasta oli kyse).
Vissiinki joku ruotsalainen standardi tuo 7mm?
Vissiinki joku ruotsalainen standardi tuo 7mm?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jos mäntä ei ollut jumissa niin liukutapit moskassa. Mulla meni ng9-5 etupala, juuri sisempi 20tkm matkalla ihan finaaliin kun liukutapit kanitti. Ihan samalla tavalla oli kulunut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Liukutapitkin oli ihan nätit, ei mitään sanottavaa niissäkään. No, täytyy seurailla nyt.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kuvasta ei näe kunnolla onko tuossa kitkamateriaalia laisinkaan jäljellä. Eli voiko olla että on klöntti lähtenyt kerrasta irti ja jäänyt maantien varteen? Itselläni oli loppuunajetun etupaloissa samannäköinen tapaus ja alkuihmettelyn jälkeen totesin että oli varmaankin näin käynyt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K