Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Iltalehden jutun kuvaa kun klikkaa ja tabletilla pihtiotteella kuvaa zoomaa niin kyllä sieltä hienoinen sauma löytyy. On vaan kiinalaisilla niin tarkat toleranssit, ettei silmä sitä luonnossa erota
Ja ohan noita kokonaisia muoviflippikeuloja nähty iät ja ajat, ei ole saumaa silloin konepellissäkään.
Ja ohan noita kokonaisia muoviflippikeuloja nähty iät ja ajat, ei ole saumaa silloin konepellissäkään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Siitähän on tehty Kian näkönen
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiinalainen sijoitusyhtiö GSR Capital sijoittaa Nevsiin puoli miljardia dollaria: https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... r-in-nevs/
GSR julkaisi samalla aikeensa alkaa valmistaa akkuja Trollhättanissa, tähtäimessä toimitukset sekä Nevsin autoihin että muillekin asiakkaille.
Kaikin puolin hyviä uutisia Trollhättanille siis.
GSR julkaisi samalla aikeensa alkaa valmistaa akkuja Trollhättanissa, tähtäimessä toimitukset sekä Nevsin autoihin että muillekin asiakkaille.
Kaikin puolin hyviä uutisia Trollhättanille siis.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs panostaa uuteen malliin, Didin tilaama D1 vanha 9-3 malli jää pois tuotannosta.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.5534726
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.5534726
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eiku... nykyistä 9-3 sähköversiota tullaan kyllä myymään Didille:
Ota näistä käänteistä nyt aina selvää, mutta näin mä sen nyt tällä kertaa ymmärsin.
...mutta 9-3:n pohjalle tekeillä ollut uusi D1-malli peruuntuu, ja uusi malli kehitetään sen sijaan suoraan omalle Sango-platformille. (Ja aikataulu tietty menee vähän pidemmälle taas.)ttela kirjoitti:Förutsättningarna att sälja bilmodellen 9-3 till Didi har inte förändrats. Bilen ska börja produceras andra halvåret 2018 i den nya fabriken i Tianjin.
Ota näistä käänteistä nyt aina selvää, mutta näin mä sen nyt tällä kertaa ymmärsin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vaikuttaa, että jokainen lehti joka kirjoittaa Nevsin seikkailusta, tulkitsee asioita oman maun mukaan.
Pitää ehkä lukea rivien välistä näitä juttuja. Asia on vain niin, että 9-3 malli on liian vanha, uusimman tekniikan toteuttamiseen.
Tässä Di lehden tulkinta.
https://www.di.se/bil/nevs-avbryter-pro ... isk-elbil/
Pitää ehkä lukea rivien välistä näitä juttuja. Asia on vain niin, että 9-3 malli on liian vanha, uusimman tekniikan toteuttamiseen.
Tässä Di lehden tulkinta.
https://www.di.se/bil/nevs-avbryter-pro ... isk-elbil/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Uutisia Kiinasta:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=6945569
Ja referaatti suomeksi:
Tianjin on Pekingiä ja Shanghaita huomattavasti vähemmän tunnettu kaupunki, vaikkakin yksi Kiinan suurimmista. Alueella asuu 18 miljoonaa ihmistä. Junalla puoli tuntia Pekingin eteläiseltä asemalta.
Tehtaan ensimmäinen vaihe on kokolailla valmis. Tehdaspäällikkönä on ruotsalainen Ola Norén, joka on ollut aiemmin töissä Saabilla ja ennen Nevsille tuloa kiinalaisella Corsilla.
Testiautoja rakennetaan tällä hetkellä. Käynnissä on sekä autojen että tuotannon testaaminen, ja henkilöstön koulutus.
Ensi vaiheessa tehtaan kapasiteetti 50 000 autoa / vuosi, toisessa 220 000. Tehdas käynnistyy ennen vuodenvaihdetta, ja joitakin osakokonaisuuksia tullaan valmistamaan Trollhättanin tehtaalla
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=6945569
Ja referaatti suomeksi:
Tianjin on Pekingiä ja Shanghaita huomattavasti vähemmän tunnettu kaupunki, vaikkakin yksi Kiinan suurimmista. Alueella asuu 18 miljoonaa ihmistä. Junalla puoli tuntia Pekingin eteläiseltä asemalta.
Tehtaan ensimmäinen vaihe on kokolailla valmis. Tehdaspäällikkönä on ruotsalainen Ola Norén, joka on ollut aiemmin töissä Saabilla ja ennen Nevsille tuloa kiinalaisella Corsilla.
Testiautoja rakennetaan tällä hetkellä. Käynnissä on sekä autojen että tuotannon testaaminen, ja henkilöstön koulutus.
Ensi vaiheessa tehtaan kapasiteetti 50 000 autoa / vuosi, toisessa 220 000. Tehdas käynnistyy ennen vuodenvaihdetta, ja joitakin osakokonaisuuksia tullaan valmistamaan Trollhättanin tehtaalla
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Meinaavat pystyttää yli 200 000 autoa vuodessa tekevän tehtaan myös Shanghaihin:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=6948855
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=6948855
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs kehittee yhteistyötä eri tahoilla, tässä sellaista kehittelyä ettei kuskia sitten tarvii enää.
Ei tunnu meikäläisestä oikein auton ajolta, jos auto ajelee itsestään ilman että itse ohjaa sitä.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.6392116
Ei tunnu meikäläisestä oikein auton ajolta, jos auto ajelee itsestään ilman että itse ohjaa sitä.
http://www.ttela.se/n%C3%A4ringsliv/nev ... -1.6392116
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No tässä yksi tulevaisuuden näkemys siitä kuka ajaa ja ketä:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/autoti ... i/TwJkk5rY
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/autoti ... i/TwJkk5rY
Kauppalehti.fi kirjoitti: Autotietäjä: Viisi vuotta aikaa luopua autosta – sitten joudut myymään sen romuksi
Yksityisautoilun kulta-ajat taitavat olla pian takana.
Autoteollisuuden suurhahmoihin kuuluva Bob Lutz ennustaa autoilun aikakauden loppumista siinä muodossa, jossa me sen tunnemme. Tilalle tulevat standardisoidut moduulit, jotka liikkuvat lopulta täysin itsenäisesti, kirjoittaa Automotive News.
Tällaiset moduulit ajavat moottoriteillä peräkanaa jopa 250 kilometrin tuntinopeutta.
Nopeudella sinällään ei ole väliä, vaan sillä, että liikkuminen tiellä alkaa muistuttaa yhä enemmän raideliikennettä. Siinäkään matkustajalla ei ole itse kulkuvälineeseen osaa tai arpaa.
Uberin ja Lyftsin kaltaiset toimijat omistavat useimmat näistä standardoiduista moduuleista. Matkustaminen maksetaan luottokortilla tai muulla sopivalla, käytössä olevalla menetelmällä. Se voi olla vaikkapa peukalonjälki.
Toki markkinoilla voi Lutzin mukaan olla yhä yksityisomistuksessakin olevia autoja, sillä aina on ihmisiä ja tilanteita, joissa sellaisille on käyttöä. Niitä tarvitaan vaikkapa lomamatkoilla ja lasten harrastusvälineiden kuljettamiseen, mutta yhtä kaikki: kyseessä ovat poikkeustapaukset.
Oman auton omistavat poikkeusyksilöt myös maksavat lisää vaivattomuudesta ja mukavuudesta.
Joka tapauksessa Lutz on varma, ettei yksittäisten ihmisten ostamia ja ohjaamia ajoneuvoja myydä enää 15-20 vuoden kuluttua. Eikä niitä yksinkertaisesti sallita ainakaan valtateillä.
Käänne tulee, kun 20-30 prosenttia ajoneuvoista on täysin itsenäisiä. Silloin eri maiden viranomaiset huomaavat onnettomuustilastoista, että ihmisten kuljettamat autot aiheuttavat 99,9 prosenttia onnettomuuksista.
Muutos ei Lutzin mukaan tapahdu hetkessä, vaan siinä on siirtymäkausi. Se tarkoittaa sitä, että kun muutosvauhti kiihtyy, autoilijoilla on viitisen vuotta aikaa saada keinolla tai toisella autonsa liikenteestä ja sitä kautta siitä rahat pois. Suuri uhka on, että se joudutaan myymään romutettavaksi.
Yksi vaihtoehto on, että ajoneuvosta yritetään muokata kuljettajaton auto.
Vuonna 1932 syntynyt, mutta töitä edelleen paiskiva Lutz on ollut hyvin monen merkittävän automerkin palveluksessa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mielenkiintoinen uusi video Nevsin sivustoilla. Videolla vilahtelee kenties uusista malleista kuvia - onneksi hyvin Saab maisia
https://www.facebook.com/nevsofficial/v ... 9vXc9mH6_Q
https://www.facebook.com/nevsofficial/v ... 9vXc9mH6_Q
Volvo V60 T8 R Polestar -19
EX. Volvo V90 D4 -17, Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15, Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch -10, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04
EX. Volvo V90 D4 -17, Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15, Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch -10, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04
-
- "Hirsch"
- Viestit: 773
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Linkki ei toimi
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toimi aikaisemmin, ilmeisesti jostain syystä sisältö poistettu facesta.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs sais keskittyä enempi niiden autojen kehittelyyn, kuin videoiden tekemiseen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saabisteille uusi App. Kuulemma toimii vm. 1996 lähtien.
http://www.mynewsdesk.com/se/orio/press ... il-2713127
http://www.mynewsdesk.com/se/orio/press ... il-2713127
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.