P0016 Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor 'A'
Tollasta vikakoodia alkoi valittamaan eilen, mahtaakohan olla ketjuremontti edessä?
P0016
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: P0016
Saman koodin antaa jos nokkien paineanturi viallinen.anturi rikki tai anturin sihti tukossa.pitkällä öljynvaihto välillä alkaa herjata myös.
veikkaan jos tuli käynnistyksessä se koodi niin anturi vika mutta jos ajaissa niin ketju.
veikkaan jos tuli käynnistyksessä se koodi niin anturi vika mutta jos ajaissa niin ketju.
Re: P0016
Oli paineanturien sihdeissä aika paljon likaa, mutta vikavalo syttyi heti takaisin nollauksen jälkeen.
Todellinen vika löytyi heti kun avasin venttiilikopankannen, ketju siminnähden löysällä ja pienen tutkimisen jälkeen huomasin imupuolen laahaimen olevan poikki
Todellinen vika löytyi heti kun avasin venttiilikopankannen, ketju siminnähden löysällä ja pienen tutkimisen jälkeen huomasin imupuolen laahaimen olevan poikki
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Re: P0016
Paljonko on kilometrejä mittarissa tällä hetkellä?
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: P0016
165tkm rullattu.
Täysin sama vika kuin tässä videossa. https://m.youtube.com/watch?v=6clP3hRzjeQ
Täysin sama vika kuin tässä videossa. https://m.youtube.com/watch?v=6clP3hRzjeQ
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Re: P0016
Nyt on jakopää kunnossa ja löytyihän sieltä vielä katkennut tasapanoketjun laahain.
Epäilykset kuitenkin heräsi kun selailin huoltokirjaa ja huomasin että jakoketjut oli vaihdettu länsi-autossa 138tkm kohdalla, eli 27tkm sitten
Öljyt vaihdettuani huomasin suodattimen olevan n.8mm kasassa, onkohan suodatin aseteltu huonosti ja väännetty kansi väkisin kiinni? Öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan viimeksi 148tkm kohdalla lammin autoasi korjaamolla ja ilmeisesti ajeltu 17tkm suodattamattomalla öljyllä, mikä selittäisi hajonneen jakopään
https://www.dropbox.com/sh/yr03c9pjs6qu ... hhUea?dl=0
Epäilykset kuitenkin heräsi kun selailin huoltokirjaa ja huomasin että jakoketjut oli vaihdettu länsi-autossa 138tkm kohdalla, eli 27tkm sitten
Öljyt vaihdettuani huomasin suodattimen olevan n.8mm kasassa, onkohan suodatin aseteltu huonosti ja väännetty kansi väkisin kiinni? Öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan viimeksi 148tkm kohdalla lammin autoasi korjaamolla ja ilmeisesti ajeltu 17tkm suodattamattomalla öljyllä, mikä selittäisi hajonneen jakopään
https://www.dropbox.com/sh/yr03c9pjs6qu ... hhUea?dl=0
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011