3.0 TiD hyytyy 2000rpm
3.0 TiD hyytyy 2000rpm
2002 vm 9-5 temppuilee:
Moottori hyytyy totaalisesti kiihdytyksessä, varinkin jos on kaasu pohjassa. Kierrokset jäävät siihen 2000rpm ja alkaa nykimään voimakkaasti. Ei syty vikavaloja tai jätä mitään vikakoodeja. Imusarjan olen irroittanut ja puhdistanut kokonaan mutta siitä ei ollut mitään apua. Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
Moottori hyytyy totaalisesti kiihdytyksessä, varinkin jos on kaasu pohjassa. Kierrokset jäävät siihen 2000rpm ja alkaa nykimään voimakkaasti. Ei syty vikavaloja tai jätä mitään vikakoodeja. Imusarjan olen irroittanut ja puhdistanut kokonaan mutta siitä ei ollut mitään apua. Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Mitäs tälle kuuluu? Onko vika selevinny? Itellä vastaavanlaisia oireita, eli ei anna kiihdytellä kaasu pohjassa, vaan varsin voimakkaasti nykii. Kaasua kun löysää, niin sitten taas mennään pienen hetkellisen nypytyksen säestyksellä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Tekeekö tuota moottorin puutumista joka ajokerroilla, vaan vai satunnaisesti?
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Kyllä siinnä on tuo ominaisuus aina päällä, eli ei pysty kiihyttelemmään yhttään reilummalla kaasulla. Kevyellä kaasujalalla kun ajelee, niin pärjää. P-ainesuodattimen vaihdoin jokune aika sitten, mutta sama tilanne jatkuu...B530HT kirjoitti:Tekeekö tuota moottorin puutumista joka ajokerroilla, vaan vai satunnaisesti?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Mulla teki tuota samaa. Ilmansuodatin oli tukossa. Sen kun vaihtoi, niin loppui.
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Tuo ilmansuodatin kyllä kannattaapi vaihdella aika tiuhaan.
Sitten sellainen edullinen remontti;
Moottorin muovikoppa pois ja testailemaan sähköjen liikkuvuutta katkoksien varalta. Tämän kertoo myös wis.
Liitin kerrallaan.. toki saattaahan joutua muutaman tiivisteen yms.hankkimaan. vaivaa vaatii, mutta saattaa palkita.
Min. 13v vanhassa, tärisevässä diesel- kikottimessa saattaa alkaa ilmetä mitä ihmeellisempiä viboja, vaikk'ei syl.putket olisivatkaan valuneet öljypohjaan asti . . . (:
Sitten sellainen edullinen remontti;
Moottorin muovikoppa pois ja testailemaan sähköjen liikkuvuutta katkoksien varalta. Tämän kertoo myös wis.
Liitin kerrallaan.. toki saattaahan joutua muutaman tiivisteen yms.hankkimaan. vaivaa vaatii, mutta saattaa palkita.
Min. 13v vanhassa, tärisevässä diesel- kikottimessa saattaa alkaa ilmetä mitä ihmeellisempiä viboja, vaikk'ei syl.putket olisivatkaan valuneet öljypohjaan asti . . . (:
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Ilimansuodatin vaihdettu, sama jatkuu...katael kirjoitti:Mulla teki tuota samaa. Ilmansuodatin oli tukossa. Sen kun vaihtoi, niin loppui.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Tätä oon itekki ajatellu... että oiskohan katkoksia jossaki...B530HT kirjoitti: Sitten sellainen edullinen remontti;
Moottorin muovikoppa pois ja testailemaan sähköjen liikkuvuutta katkoksien varalta. Tämän kertoo myös wis.
Liitin kerrallaan.. toki saattaahan joutua muutaman tiivisteen yms.hankkimaan. vaivaa vaatii, mutta saattaa palkita.
Min. 13v vanhassa, tärisevässä diesel- kikottimessa saattaa alkaa ilmetä mitä ihmeellisempiä viboja, vaikk'ei syl.putket olisivatkaan valuneet öljypohjaan asti . . . (:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Siellä venttiilikoppien päällä aika lämpösessä nuo johdot liittimineen, mitkä menee rail pumpulle yms yms. Omassakin joskus ollut erikoisia juttuja, mutta tähän mennessä nuo pikku oireet lähteneet juurikin liittimien putsauksilla ja johtosarjoja siirtelemällä. Lieköhän sattumaa. Jäähd.nesteen anturin piuha ainakin on oireillut, kun on tiukalla mutkalla imuputken alla.
Webshopissa yläpään tiivistesarja taisi olla alta 30 tjsp. Siinä on puuhapussia, jos jotain tarvitsee aukoa.
Webshopissa yläpään tiivistesarja taisi olla alta 30 tjsp. Siinä on puuhapussia, jos jotain tarvitsee aukoa.
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
On kai nuihin saatavana uusia johtosarjoja...? Marmorikamaa luultavimmin ja hinta sen mukanen. Jäis ainaki arpominen pois niiltä osin. Etenkin, kun WIS antaa ohjeistusta tuohon suuntaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Maksaa varmaan kultarahoja. Olisiko edukkaampi teettää jollain asiansa osaavalla sähkärillä nippu..? Meneehän siellä tosin varmaan km tolkulla kaapelia..
Ei ole marmorilta ko.johtonipun hintaa koskaan tullut kyseltyä. Infoa ihmeessä, mikäli kyselet.
Onko sulla rail pumpun liittimen päällä se kuumuuden estävä eriste-"sukka"? Ei kait sitäkään siihen ole huvikseen tehtaalla laitettu..
Ei ole marmorilta ko.johtonipun hintaa koskaan tullut kyseltyä. Infoa ihmeessä, mikäli kyselet.
Onko sulla rail pumpun liittimen päällä se kuumuuden estävä eriste-"sukka"? Ei kait sitäkään siihen ole huvikseen tehtaalla laitettu..
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Lisätäkseni vielä, että se "sukka" ei ole itse rail pumpussa, vaan jakotukin päässä olevan liittimen päällä, muistaakseni..
Re: 3.0 TiD hyytyy 2000rpm
Mikäli autosi moottoria ei ole koskaan tehtaan jäljiltä peukaloitu, tuskin "sukka" sieltä on mihinkään "sulanut"..
Samalla kannattaa tarkistaa kun muovikuupan irroittelee motin päältä, että onko alipainepumpun- magneettiventtiilin- kalvorasian letkut kunnossa. Ei maksa paljon/ m , vaikka vaihtaa samalla uusiin. Välissä oli kait jonkinlainen takaisku- venttiili turbiinille.
Ei muutakuin harrastamaan !
Samalla kannattaa tarkistaa kun muovikuupan irroittelee motin päältä, että onko alipainepumpun- magneettiventtiilin- kalvorasian letkut kunnossa. Ei maksa paljon/ m , vaikka vaihtaa samalla uusiin. Välissä oli kait jonkinlainen takaisku- venttiili turbiinille.
Ei muutakuin harrastamaan !