Totta, ei ”raamatussa” varmaan kaikkea kerrotakkaan ja sen vuoksi tämä Saab onkin niin suosittu luovien käsissä ja antaa mahdollisuuden toteuttaa myös omia oivalluksia! Saabin raplaaminen on kiehtovaa toimintaa!
Ylätukivarsi lähtee sen verran helpolla pois, että niin se kannattaa varmasti tehdäkin. Tympäisi tuossa jousta ährätessä paikalleen, kun vaivalla maalatuista osista maali lähti osin pois. Ylätukivarren jos olisi näpännyt pois olisi selvinnyt vähemmillä vaurioilla.
Tavan puristemilla oon ite asennellu. Vmäinen homma. Puristimia tarviit neljä. Vedät jousen jasaan ensin kahdella puristimella niin pitkälle ku menee. Sit asennat toisen patin puristimia niin ett mahdut puljasmaan niiden kanssa pyörän kotelossa.
sitte jousi ihan pohjaan. Sen jälkeen tielle jäävä neljös puristin pois. Pohjauskumi jousen sisälle oikein päin ootteleen. Jousi paikoilleen. Sitten loysäät puristimia käänteisessä jätjestyksessä.
sen jälkenn pyöritteket pohjauskumin jousen raosta paikoilleen.
Jos saat kaverin kääntämään alatukivartta kangella niin jelpottuu asennus.
puolituntia - kolmevarttia per jousi ottaa aikaa.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
sen saa kierteelle sen jälkeen kun jousesta on viritts pois. laitata se sinne jousen sisälle. asennat jousen, sit nyhräilet sen pohjaaniskukumin kierteille siitä llysytetyn jousenvraosta. Sitten on se oikea tapa eli hommaat orkkuspuristimen. Muussa tapauksessa ei ole helppoa tietä
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
en edes muista miten kaverin kuupan jousi saatiin kangella ja jollakin kepulikonstilla ahtaassa tallissa 30v sitten paikalleen kun oli kaveri vaihtamassa yläpalloa ja jousi karkasi naaman edestä kyprokki seinästä läpi... tuskin oli edes jousipuristimia siihen aikaan mutta kyllä se sinne saatiin
auto muuten edelleen samalla kaverilla mutta ei tosin ajossa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
niin on...kukin kykyjensä ja työkalujensa mukaan....
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
akselit kohtas toisensa eli kepistä välittyy käsky vaihde askiin.
kasailin projektin sen verran kasaan et uskalsin lyödä akun paikoilleen ja perämoottorin tankista bensaa kaasariin ja laakista käyntiin , kyl hyvän koneen on mäntsälän pehtoori tehny.
Seuraavaksi tarttis kytkin ilmata.
myös jarrut on to do listalla
pakoputkisto
pari reikää hitsata umpeen
huh ja puh .
ehkä mä käytän etujouset viel pois ja samalla laikkaan kierroksen tai 1,5 niistä pois ennen paikoilleen asennusta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659