Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Pitäisi jotenkin tarkistaa tämä asia, mutta toisaalta mitä voi asialle tehdä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jo- ... s.HOJ2uDvb
Onko joku tutkinut asiaa enempi, vai peräti vaihtanut ilmapussia?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jo- ... s.HOJ2uDvb
Onko joku tutkinut asiaa enempi, vai peräti vaihtanut ilmapussia?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Tyttärellä on mazda ja juuri viikonloppuna kertoi että oli tullut kutsu turvatyynyt vaihtoon.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Noin 765e maksaa marmorilla kuskin tyyny näemmä 9-3:een.
Onkos tuo tyynyosa automerkkikohtainen vai onko tuosta eri versioita eri automalleissa? Kuvien perusteella näyttää samalta palikalta.
Onkos tuo tyynyosa automerkkikohtainen vai onko tuosta eri versioita eri automalleissa? Kuvien perusteella näyttää samalta palikalta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Onpas mennyt tähän asti ohi koko tämä tyynyjuttu. Onko tiedossa, että onko yhteenkään 9-3SS/SC malliin Suomessa vaihdettu turvatyynyä, tai onko viallisia tyynyä tullut kolaritilanteissa esiin? Pitäiskö asialle tehdä jotain...tai sitten vaihtaa koko auto pois. Aina ton uudemman 9-3:n kanssa on jotain. Aina.
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Onko muuten ylipäätään Suomessa minkään merkkisessä autossa sattunut henkilövahinkoja näiden viallisten tyynyjen kanssa? Moneen merkkiin on tietysti tyynyjä vaihdettu, Saabin kohdalla tilanne on toinen.
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Kaverin mitsuun on jo vaihdettu kaksi kertaa uusi tyyny.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Tuolta tarkastamaan sattuuko arpa kohdalle.
https://www.caradvice.com.au/639827/200 ... ta-recall/
https://www.productsafety.gov.au/system ... 209-5.xlsx
https://www.caradvice.com.au/639827/200 ... ta-recall/
https://www.productsafety.gov.au/system ... 209-5.xlsx
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Onko tuossa listalla vain Australian Saabit vai mikä tuo lista tarkalleen ottaen on? Ainakaan oma 2007 mallinen 9-3 ei ole siinä, yksi numero tosin melko lähellä. Eikö kaiken järjen mukaan kaikki ole samanlaisia kuitenkin tyynyiltään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2712
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Sain seuraavan vastauksen GM Finlandilta, eilen laitoin viestiä ja jo tänä aamuna vastattiin, reagoinnista täytyy ainakin antaa täydet pisteet. Tässä suora lainaus tekstistä:
"Hei,
Saabia Yhdysvalloissa koskeva turvatyynyihin kohdistuva turvallisuuskampanja koskee Takatan valmistamissa turvatyynyissä mahdollisesti olevaa virhettä. Kyseistä turvatyyny-yksikköä on käytetty muissakin automerkeissä ja virheellisiä turvatyynyjä on valmistettu vain Amerikan mantereella sijaitsevissa Takatan tehtaissa. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) piti asiaa niin tärkeänä, että julkaisi takaisinkutsun ilman, että General Motors olisi ehtinyt tehdä riittäviä tutkimuksia ja selvityksiä. Tästä johtuen myös GM joutui kutsumaan Saab-autoja USA:ssa kampanjatyöhön.
Kaikki Saab 9-3 -mallit ovat kuitenkin Euroopassa valmistettuja ja niissä käytetyt turvatyynyt ovat Takatan Euroopan tehtaalla valmistettuja eikä niissä ole havaittu turvallisuuteen liittyvää vikaa. Toki varaosanumerot ovat Saabin osalta identtiset molemmilla mantereilla mutta Amerikan mantereella myydyt Saabin varaosat ovat samaa tuotantoa kuin tehtaalla autoon asennetut.
"Hei,
Saabia Yhdysvalloissa koskeva turvatyynyihin kohdistuva turvallisuuskampanja koskee Takatan valmistamissa turvatyynyissä mahdollisesti olevaa virhettä. Kyseistä turvatyyny-yksikköä on käytetty muissakin automerkeissä ja virheellisiä turvatyynyjä on valmistettu vain Amerikan mantereella sijaitsevissa Takatan tehtaissa. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) piti asiaa niin tärkeänä, että julkaisi takaisinkutsun ilman, että General Motors olisi ehtinyt tehdä riittäviä tutkimuksia ja selvityksiä. Tästä johtuen myös GM joutui kutsumaan Saab-autoja USA:ssa kampanjatyöhön.
Kaikki Saab 9-3 -mallit ovat kuitenkin Euroopassa valmistettuja ja niissä käytetyt turvatyynyt ovat Takatan Euroopan tehtaalla valmistettuja eikä niissä ole havaittu turvallisuuteen liittyvää vikaa. Toki varaosanumerot ovat Saabin osalta identtiset molemmilla mantereilla mutta Amerikan mantereella myydyt Saabin varaosat ovat samaa tuotantoa kuin tehtaalla autoon asennetut.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Eli case closed. Kiitos romppatomppa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Tarina saattaa vielä jatkua:
https://www.frasercoastchronicle.com.au ... a/3346892/
Artikkelissa puhutaan aiempien takaisinkutsujen yhteydessä Meksikossa, Japanissa ja Thaimaassa valmistetuista Takatan komponenteista.
Tosin aiheeseen liittyviä takaisinkutsuja ei ainakaan Opelilla näyttänyt olleen, joten noihin aussilähteisiin voi suhtautua varauksella.
https://www.frasercoastchronicle.com.au ... a/3346892/
Artikkelissa puhutaan aiempien takaisinkutsujen yhteydessä Meksikossa, Japanissa ja Thaimaassa valmistetuista Takatan komponenteista.
Tosin aiheeseen liittyviä takaisinkutsuja ei ainakaan Opelilla näyttänyt olleen, joten noihin aussilähteisiin voi suhtautua varauksella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Muistaisin lukeneeni Opel Clubin foorumilta, että Opeleissa ei olisi tämän merkkisiä turvatyynyjä. En tiedä varmaksi, että onko näin, mutta taisi olla kahdessa eri keskustelussa jotain juttua tästä. Vähän epäilyttää tämä, että eri tehtaissa tehdyt, kuitenkin samanlaiset tyynyt ei sitten kaikki olisikaan yhtä epäluotettavia. Ainahan nimenomaan painotetaan tuotteiden tasalaatuisuutta valmistusmaasta riippumatta. Eiköhän nuo ole tehty ihan samoista aineista ja samalla tavalla. Ja kaikki samaa laatua. Ei kiva, jos joku pieni peräänajo saa tyynyn laukeamaan ja sitten joku metallin kappale otsassa pystyssä.
Re: Takatan ilmatyynyt og9-5 ja ng9-3
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K