Tähän on helppo yhtyä. Ilman sitä hiekkapuhallusta ei tule kestävää lopputulosta.
Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Meidän 9-5:n pohja on kauttaaltaan jo ruosteessa. Semmonen se on ollut jo yli 130tkm. Voi silleenkin tehdä,että ajaa vaan. Ruiskutin vaan koteloöljyä kynnyskoteloihin ja kaikkialle minne pystyi. Voisi ehkä uusia tuon, kun on jo monta vuotta ollut. Jos on uutena suojattu hyvin, sellainen auto on hyvä ostos vanhanakin. Liikkeessä suojataan esim. takalokarien alta. Aiemmassa femmassa oli muovien suojissa virheettömät pinnat, kun taasen tässä nykyisessä suojaamatta ja ruosteessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Yhteen paikkaan soitin ja sanoivat etteivät tee puhalluksia. Taidan tehdä suojaukset itse. Mites tuo alustasarja? Mikä on paras? En haluaisi kovasti pudottaa mutta jäykempi saisi olla. Ehkä joku laadukas säädettävä?Mertmi kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2019 17:59Meidän 9-5:n pohja on kauttaaltaan jo ruosteessa. Semmonen se on ollut jo yli 130tkm. Voi silleenkin tehdä,että ajaa vaan. Ruiskutin vaan koteloöljyä kynnyskoteloihin ja kaikkialle minne pystyi. Voisi ehkä uusia tuon, kun on jo monta vuotta ollut. Jos on uutena suojattu hyvin, sellainen auto on hyvä ostos vanhanakin. Liikkeessä suojataan esim. takalokarien alta. Aiemmassa femmassa oli muovien suojissa virheettömät pinnat, kun taasen tässä nykyisessä suojaamatta ja ruosteessa.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Haluatko halvan vain hyvän?
Eibach/bilstein B6/8 todettu hyväksi yhdistelmäksi. Eibachit toimii hyvin myös sporttialustan/aeron iskarien kaverina jolloin jonkunverran edullisempi paketti.
Eibach/bilstein B6/8 todettu hyväksi yhdistelmäksi. Eibachit toimii hyvin myös sporttialustan/aeron iskarien kaverina jolloin jonkunverran edullisempi paketti.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Voin auttaa opensidin ja pioneerin kanssa, ainakin. Laita yv.
Ja niin, älä ainakaan pelkästään massaa sitä alustaa. Tee joko kunnolla tai älä tee ollenkaan.
Ja niin, älä ainakaan pelkästään massaa sitä alustaa. Tee joko kunnolla tai älä tee ollenkaan.
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Asian ytimessä. Jos ruosteen päälle massaa, niin siellähän sitten muhii oikein huolella puhki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
No hyvän tietysti mutta tässä nyt joka päivä mieli vaihtuu että mistä alan tätä autoa tekemään sen jälkeen kun saan ruosteet korjattua ja öljypohjan puhdistettua..
Tarkoitus olis nostaa auto ylös ja kurkistaa alle ennen päätöstä. En varmasti jätä ruostetta massan alle.. Ajatus olisi puhdistaa ja sitten vetää ainakin kotelonsuoja-aineet pohjaan ja koteloihin. Laitan viestiä!
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Tänään oli ensimmäistä kertaa vähän enemmän aikaa tutkia autoa. Alusta ei näytä ainakaan etupäästään kovin pahalta ottaen huomioon että sitä ei ole massattu. Vaihdoin varmuuden vuoksi raitisilmasuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen kun niistä oli viimeiset huoltotiedot yli 30000km sitten.
Sellaisen mielenkiintoisen kuitin ja huoltokirjamaininnan löysin että tähän on vuonna 2006 asennettu Hirsch box + Tuning kit ~1000€. Auto on vuosimallia 2003 ja ensirekisteröitiin 9/2002. ECU:ssa päivämäärä vuodelta 2003 näkyy kuvassa:
Voiko tämä olla tuo Hirsch boxi vai vielä sen jälkeen vaihdettu?
Tämän kuvan perusteella päättelin että huohotinmodaus on tehty:
Nahat myös puhdistin ja käsittelin suoja-aineella. Jos ottaisi vaikka tavaksi. Pelkääjän penkin istuinlämmitin oli jatkuvasti päällä ja kuumeni aika huolestuttavasti jos oli vaikka takki penkillä, eikä näin jäähtynyt. Sain ostettua purkuautosta kytkimen ja laitoin paikalleen. Nyt pelaa sitten sekin.
Onko tuolla W535K -merkinnällä joku merkitys? Uudessa on meinaan W310K.
Sellaisen mielenkiintoisen kuitin ja huoltokirjamaininnan löysin että tähän on vuonna 2006 asennettu Hirsch box + Tuning kit ~1000€. Auto on vuosimallia 2003 ja ensirekisteröitiin 9/2002. ECU:ssa päivämäärä vuodelta 2003 näkyy kuvassa:
Voiko tämä olla tuo Hirsch boxi vai vielä sen jälkeen vaihdettu?
Tämän kuvan perusteella päättelin että huohotinmodaus on tehty:
Nahat myös puhdistin ja käsittelin suoja-aineella. Jos ottaisi vaikka tavaksi. Pelkääjän penkin istuinlämmitin oli jatkuvasti päällä ja kuumeni aika huolestuttavasti jos oli vaikka takki penkillä, eikä näin jäähtynyt. Sain ostettua purkuautosta kytkimen ja laitoin paikalleen. Nyt pelaa sitten sekin.
Onko tuolla W535K -merkinnällä joku merkitys? Uudessa on meinaan W310K.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Tuli ajettua tällä Turusta Kittilään kontti täyteen lastattuna ja suksiboxi katolla myös melko täynnä. Yksi aikuinen ja lapsi. SID näyttää keskikulutukseksi 8,6 l/100km mutta todellinen 9,5 l/100km voiko heittää noin paljon? 95E tankattu.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
joko soitit toiseen maalaamoon joka hiekkapuhaltaakin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
En ole mutta auto kävi nosturissa ennen kuin lähdin reissuun. Kyllä sieltä sitä ruostetta löytyi ja muutakin.. Öljyä vuotaa/vuotanut laatikon ja moottorin välistä. Ehkä myös vetarin stefasta.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Onko tietoo onko kytkin vaihdettu samal kuin konekkin?
Meinaan jos vuoto äityy niin pahaks et joutuu laatikon ottaa pois niin samal helppo laittaa uusiks.
Saattaa toki mennä pitkäänki siten et kone vaan kastuu ilman ettei tiputa maahan.
Kuppiteräsharja porakoneeseen ja kotelosuojaa päälle niin saa kivasti lisäaikaa ruosteiden suhteen.
Meinaan jos vuoto äityy niin pahaks et joutuu laatikon ottaa pois niin samal helppo laittaa uusiks.
Saattaa toki mennä pitkäänki siten et kone vaan kastuu ilman ettei tiputa maahan.
Kuppiteräsharja porakoneeseen ja kotelosuojaa päälle niin saa kivasti lisäaikaa ruosteiden suhteen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
On tietoa ja ei ole vaihdettu. Liike oli kuulemma mahdollisimman halvalla pyytänyt tekemään koneenvaihdon. Itseltäkin löytyy nuo hiekkapuhallusvehkeet ja puhalluspaikka, mutta ei ole mitään millä auton saa ylös. Noita puhallushommia ei minkään pukkien varassa tehdä.tetammi kirjoitti: ↑Ma Maalis 25, 2019 13:54Onko tietoo onko kytkin vaihdettu samal kuin konekkin?
Meinaan jos vuoto äityy niin pahaks et joutuu laatikon ottaa pois niin samal helppo laittaa uusiks.
Saattaa toki mennä pitkäänki siten et kone vaan kastuu ilman ettei tiputa maahan.
Kuppiteräsharja porakoneeseen ja kotelosuojaa päälle niin saa kivasti lisäaikaa ruosteiden suhteen.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
No nyt on ajettu Kittilästä takaisinkin. Alkupätkän todellinen kulutus 8l/100km ja Oulusta Auraan 9,5l/100km. SID näytti molemmilla pätkillä ~8,7l/100km. Tuo alusta on kyllä liian löysä kun heittelee niin pirusti ohituksissa vaikka koittaa loivasti ajella. Kiihdytyksessä kampeaa niin mahdottomasti. Muuten tämä on ihan mahdottoman mukava matka-ajossa!
Moottorivaloa alkanut pukkaamaan pelkällä bensallakin. Kai se katalysaattori on menossa.. Nyt kun saisin tuon Sprinterin myytyä niin olis listalla:
- alustan puhallus ja suojaus.
- bensapaineen säädin, mikä on hyvä bolt-on?
- bensapumppu, Walbro 255 ilmeisesti hyvä?
- DP, olisko tuo Turbomeck se paras?
- näille sitten sopiva ohjelma.
Moottorivaloa alkanut pukkaamaan pelkällä bensallakin. Kai se katalysaattori on menossa.. Nyt kun saisin tuon Sprinterin myytyä niin olis listalla:
- alustan puhallus ja suojaus.
- bensapaineen säädin, mikä on hyvä bolt-on?
- bensapumppu, Walbro 255 ilmeisesti hyvä?
- DP, olisko tuo Turbomeck se paras?
- näille sitten sopiva ohjelma.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T
Koska on takapään pitkittäispuslat vaihdettu ? Puslien kunto vaikuttaa aikas isosti tuohon kiihdytysvetelyyn.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC