Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kyllähän taksikuskin sanaan pitää voida luottaa, nehän on yleensä kylän viisaampia henkilöitä. Tietävät joka asiasta kaiken, ainakin omasta mielestä
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Jos se vetoakseli meneekin edestä taka akselille, niin se on sitten varmaan liian pitkä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Eikös taksikuskit ole kaikkien alojen asiantuntijoita?V.J.S kirjoitti: ↑Ma Tammi 28, 2019 09:38Siinä on ollut taas oikein AsiJan TuntiJa Vai suuri akseliväli rikkoo vetoniveliä. Melkein pärskähti aamuteet rinnuksille.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Tammi 28, 2019 07:39... mutta eräs taksikuski kertoi, että V90:stä on kuulemma mennyt vetoniveliä takuuaikana. Hän epäili auton suurehkon akselivälin vaikuttavan asiaan....
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Muistaakseni Hiluxissa oli jossakin vaiheessa samaa jää vikaa ahtimessa. Naapurissa kun oli sellainen uutena ja siitä oli muistaakseni korjaukseen kutsu.veini siekkinen kirjoitti: ↑La Tammi 26, 2019 17:47Työkaveri vaihto viimetalvena vikasen uudenkaugin mesen bmw 4-veto diseliin uuteen viikko takaperin meni ahdin ja ajettu jo 10tkm.on kuulema suunitelu vika kun jäätyy ja imasee jäät ahtimeen.saksalaista laatua ei ole paljon pohjolassa testattu .siksi kai kauppalehdessä datsian omistajat sanovat että eivät palaa premium autoihin enää takas.
en tiedä enää yhtään uutta auto jonka vois ostaa eikä tarviis pelätä vikoja mutta omistaa vain vanhoja on se luonnolista että jotain aina tulee.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Lienee aika hieman päivittää tilannetta, sillä päivälleen 7 vuotta sitten tuli otsikon auto talliin ja aloitin tämän ketjun. Pidän melko tarkkaa kirjanpitoa autosta ja siihen liittyvistä kuluista, varsinkin polttoaineen kulutus on tarkkaan tiedossa. Nyt mittarissa on hieman vajaa 128 tkm, keskikulutus koko ajalta ollut 8,78 l/100 km.
Huoltohin merkkihuollossa (sis ylimääräisiä automaattilaation öljynvaihtoja ym.) mennyt rahaa 2900€, itse tehtyihin tai teetettyihin korjauksiin 2700€, tästä kalleimpana (1600€) viime syksynä enemmän tai vähemmän tarpeellisena tehty jakopään remontti. Periaatteessa oli vielä ihan kunnossa, mutta kun haluaa tehdä mieluummin tehdä etukäteen kuin vasta kun on pakko. Muita korjauksia takaluukun valoledi, lisäjarruvalo ja kuskin penkin lämmitin ym. pientä. Yhdet kesä ja yhdet talvirenkaat hankittu myös, yhteensä noin 1600 €. Kokonaisuutena tämä on ollut kyllä toimiva ja luotettava auto.
Polttoaineiseen mennyt 13,34 €/100km ja yllämainitut huollot, korjaukset ja renkaat 6,72 €/100 eli yhteensä noin 20 €/100km ilman vakuutuksia ja veroja. Onko tuo paljon vai vähän niin riippuu varmaan siitä mihin vertaa. Tuli muuten samalla mieleen, kun aina sanotaan että kaikki vaan kallistuu ja bensakin maksaa nykyään niin paljon ettei enää kannata edes töihin pian ajaa, laitetaan samalla esille tankkausten €/l keskihinnat kyseiseen autoon koko ajalta:
2012 1,64 €/l
2013 1,60 €/l
2014 1,59 €/l
2015 1,44 €/l
2016 1,36 €/l
2017 1,42 €/l
2018 1,46 €/l
Ei tuo ainakaan siltä näytä, että olisi viime vuosina ollut mitään kovaa nousua hinnoissa...
Sitten vielä off-topikkina täytyy mainita että olin tämän 7 vuotispäivän kunniaksi tänään koeajamassa uutta Tesla Model 3 autoa, kun joka tapauksessa täytyy ruveta pian totuttelemaan ajatukseen että käyttöautoksi pitää hommata joku muu kuin Saab. Itse asiassa tein varauksen tuollaiseen Teslaan jo 2016 huhtikuussa, katsotaan tuleeko tuollainen laitettua tilaukseen tämän kevään aikana. Siinä muuten "polttoainekulut" onkin sitten luokkaa 2-3€/100km, riippuen siitä missä "tankkaa".
Pakkohan se Saabi oli pestä kun pääsi kotiin, ei tuo "vanhus" kovin pahalta näytä vieläkään. Lunta on kyllä enemmän kuin silloin 7 vuotta sitten.
Huoltohin merkkihuollossa (sis ylimääräisiä automaattilaation öljynvaihtoja ym.) mennyt rahaa 2900€, itse tehtyihin tai teetettyihin korjauksiin 2700€, tästä kalleimpana (1600€) viime syksynä enemmän tai vähemmän tarpeellisena tehty jakopään remontti. Periaatteessa oli vielä ihan kunnossa, mutta kun haluaa tehdä mieluummin tehdä etukäteen kuin vasta kun on pakko. Muita korjauksia takaluukun valoledi, lisäjarruvalo ja kuskin penkin lämmitin ym. pientä. Yhdet kesä ja yhdet talvirenkaat hankittu myös, yhteensä noin 1600 €. Kokonaisuutena tämä on ollut kyllä toimiva ja luotettava auto.
Polttoaineiseen mennyt 13,34 €/100km ja yllämainitut huollot, korjaukset ja renkaat 6,72 €/100 eli yhteensä noin 20 €/100km ilman vakuutuksia ja veroja. Onko tuo paljon vai vähän niin riippuu varmaan siitä mihin vertaa. Tuli muuten samalla mieleen, kun aina sanotaan että kaikki vaan kallistuu ja bensakin maksaa nykyään niin paljon ettei enää kannata edes töihin pian ajaa, laitetaan samalla esille tankkausten €/l keskihinnat kyseiseen autoon koko ajalta:
2012 1,64 €/l
2013 1,60 €/l
2014 1,59 €/l
2015 1,44 €/l
2016 1,36 €/l
2017 1,42 €/l
2018 1,46 €/l
Ei tuo ainakaan siltä näytä, että olisi viime vuosina ollut mitään kovaa nousua hinnoissa...
Sitten vielä off-topikkina täytyy mainita että olin tämän 7 vuotispäivän kunniaksi tänään koeajamassa uutta Tesla Model 3 autoa, kun joka tapauksessa täytyy ruveta pian totuttelemaan ajatukseen että käyttöautoksi pitää hommata joku muu kuin Saab. Itse asiassa tein varauksen tuollaiseen Teslaan jo 2016 huhtikuussa, katsotaan tuleeko tuollainen laitettua tilaukseen tämän kevään aikana. Siinä muuten "polttoainekulut" onkin sitten luokkaa 2-3€/100km, riippuen siitä missä "tankkaa".
Pakkohan se Saabi oli pestä kun pääsi kotiin, ei tuo "vanhus" kovin pahalta näytä vieläkään. Lunta on kyllä enemmän kuin silloin 7 vuotta sitten.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Aika pieni keskikulutus bensavehkeelle.
TTiD:llä keskikulutus huitelee 8.5 litran paikkeilla, mutta sillä ajetaankin lähinnä vain kaupunkiajoa Helsingissä, eli aika harvoin mennään Kehä III:n ulkopuolelle. Olisikin mielenkiintoista nähdä mihin keskikulutus asettuisi, jos ajaisi enemmän maantieajoa.
Meillä Saab on ollut vuodesta 2011 lähtien vähemmän käyttöautona, mutta toki liikenteessä joka arkipäivä, jolloin sillä ajetaan noin 13-15 kilometriä päivässä.
TTiD:llä keskikulutus huitelee 8.5 litran paikkeilla, mutta sillä ajetaankin lähinnä vain kaupunkiajoa Helsingissä, eli aika harvoin mennään Kehä III:n ulkopuolelle. Olisikin mielenkiintoista nähdä mihin keskikulutus asettuisi, jos ajaisi enemmän maantieajoa.
Meillä Saab on ollut vuodesta 2011 lähtien vähemmän käyttöautona, mutta toki liikenteessä joka arkipäivä, jolloin sillä ajetaan noin 13-15 kilometriä päivässä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Alkoi nyppiä 9-5 Aeron kulutus kehä ykkösellä ja menin ostamaan ruotsalaisesta huutokaupasta vähän ajetun -12 vuoden kaasu V70 Volvon. Toki olin näitä ajellut koemielessä ennen kauppaa ja perustelin itselleni, et halvat kilometrit ihan ok autolla. Mutta istuessani Ruotsissa tähän omaan volvoon, tajusin välittömästi masentuvani kerta kerralta, kun käynnistän aamuisin tähän ekoteon. Kuinka ollakaan onnetar puuttui peliin ja Volvo hajosi 600m testin jälkeen seurauksella, et kaupat peruttiin...
Antanette anteeksi vieraissa käyntini, sillä pihassaani on nyt YS3G Aero ja voin henkisesti erinomsisesti, vaikka minua on pitkään jo pidetty sairaana
Terveisin Arto
Antanette anteeksi vieraissa käyntini, sillä pihassaani on nyt YS3G Aero ja voin henkisesti erinomsisesti, vaikka minua on pitkään jo pidetty sairaana
Terveisin Arto
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Sairastat hyvää tautia Saabismia ja Eko polttoainetta tankkiin niin kyllä hymyilyttää Tervetuloaa takaisinasillanp kirjoitti: ↑Ma Helmi 18, 2019 20:47Alkoi nyppiä 9-5 Aeron kulutus kehä ykkösellä ja menin ostamaan ruotsalaisesta huutokaupasta vähän ajetun -12 vuoden kaasu V70 Volvon. Toki olin näitä ajellut koemielessä ennen kauppaa ja perustelin itselleni, et halvat kilometrit ihan ok autolla. Mutta istuessani Ruotsissa tähän omaan volvoon, tajusin välittömästi masentuvani kerta kerralta, kun käynnistän aamuisin tähän ekoteon. Kuinka ollakaan onnetar puuttui peliin ja Volvo hajosi 600m testin jälkeen seurauksella, et kaupat peruttiin...
Antanette anteeksi vieraissa käyntini, sillä pihassaani on nyt YS3G Aero ja voin henkisesti erinomsisesti, vaikka minua on pitkään jo pidetty sairaana
Terveisin Arto
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Eräs entinen työkaveri osti aikanaan kaasu-Volvon Hollannista. Autossa oli kaksi tankkia, mutta silloin ei vielä ollut kaasua saatavilla Suomessa, joten bensalla joutui ajelemaan.asillanp kirjoitti: ↑Ma Helmi 18, 2019 20:47Alkoi nyppiä 9-5 Aeron kulutus kehä ykkösellä ja menin ostamaan ruotsalaisesta huutokaupasta vähän ajetun -12 vuoden kaasu V70 Volvon. Toki olin näitä ajellut koemielessä ennen kauppaa ja perustelin itselleni, et halvat kilometrit ihan ok autolla. Mutta istuessani Ruotsissa tähän omaan volvoon, tajusin välittömästi masentuvani kerta kerralta, kun käynnistän aamuisin tähän ekoteon. Kuinka ollakaan onnetar puuttui peliin ja Volvo hajosi 600m testin jälkeen seurauksella, et kaupat peruttiin...
Antanette anteeksi vieraissa käyntini, sillä pihassaani on nyt YS3G Aero ja voin henkisesti erinomsisesti, vaikka minua on pitkään jo pidetty sairaana
Terveisin Arto
Niinpä kehotin häntä laittamaan putken kuskin penkin istuinosaan ja syömään hernesoppaa, jotta saa auton liikkeelle
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Taas päivitettyä huoltopäiväkirjaa / menolista:
Auto ollut kohta 4 vuotta omistuksessa ja 87tkm itse rullannut sillä. 90tkm oli ajettu ostettaessa ja nyt mittarissa 177tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
172tkm 7/2019 uusi muovinen pohjapanssari tuhoutuneen tilalle sekä toisen takalaakerin vaihto.
Tuli myös ihmeteltyä ja käytyä läpi kaikki liitännät Koukun johtosarjaan, eipä sieltä vikaa löytynyt. Vika poistui toistaiseksi kun auto seisoi tallissa talven. Sisäilman puhaltimen toimimattomuus johtui heikkotekoisista Eberin asennuksista.
173763km 2/2019 Alustan ja pyöränkoteloiden hiekkapuhallus, maalaus ja Finnikor käsittely. Samalla maalattu takakaaren kulma, joka alkoi kesiä puskurin vaihdon jälkeen sauman kohdalta. Eberin vikokoodien luku eli lukituksen poisto, toimi sen jälkeen normaalisti huollon mukaan, no toimi vajaan viikon. Nyt kun käynnistää niin sekunnin verran kuuluu ujellusta eberistä ja sitten hiljenee kaikki. Ilmeisesti palopuhallin ei lähde pyörimään, edes pumppu ei ala nakuttamaan. Eli purkuun menee laitos kunhan ehtis.
Auto seisoi käytännössä koko talven tallissa ja ajoin Cabriolla melkein koko talven.
176900tkm 3/2019 Uudet denson pyyhkijät
Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
Yksi ledi on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Auto ollut kohta 4 vuotta omistuksessa ja 87tkm itse rullannut sillä. 90tkm oli ajettu ostettaessa ja nyt mittarissa 177tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
172tkm 7/2019 uusi muovinen pohjapanssari tuhoutuneen tilalle sekä toisen takalaakerin vaihto.
Tuli myös ihmeteltyä ja käytyä läpi kaikki liitännät Koukun johtosarjaan, eipä sieltä vikaa löytynyt. Vika poistui toistaiseksi kun auto seisoi tallissa talven. Sisäilman puhaltimen toimimattomuus johtui heikkotekoisista Eberin asennuksista.
173763km 2/2019 Alustan ja pyöränkoteloiden hiekkapuhallus, maalaus ja Finnikor käsittely. Samalla maalattu takakaaren kulma, joka alkoi kesiä puskurin vaihdon jälkeen sauman kohdalta. Eberin vikokoodien luku eli lukituksen poisto, toimi sen jälkeen normaalisti huollon mukaan, no toimi vajaan viikon. Nyt kun käynnistää niin sekunnin verran kuuluu ujellusta eberistä ja sitten hiljenee kaikki. Ilmeisesti palopuhallin ei lähde pyörimään, edes pumppu ei ala nakuttamaan. Eli purkuun menee laitos kunhan ehtis.
Auto seisoi käytännössä koko talven tallissa ja ajoin Cabriolla melkein koko talven.
176900tkm 3/2019 Uudet denson pyyhkijät
Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
Yksi ledi on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Itse käytin NG9-5:n ensimmäisen kerran (kun olen omistanut auton) katsastuksessa viime perjantaina.
Läpi meni Tuulilasi on sökönä peruutuspeilin ympäriltä, mutta sanoin katsastusmiehelle, että vaihdan sen vasta sitten, kun talvirengaskausi on ohi. Katsastusmies sanoi, että "onneksi TRAFIlla ei ole selkeää ohjetta tuulilasin kunnosta, paitsi että näköalueella ei saa olla säröjä".
Huomasi sitten, että auton jarrut oli vaihdettu. Totesin hänelle, että tuli ostettua auto kun lasissa oli 162 000 km, ja jarrut piti vaihtaa heti omaan piikkiin, kuten myös oikean takapyörän laakeri. Takaluukun LED -paneelin LEDit vaihdoin myös omaan piikkiin. LED -paneelin tuuletin pitäisi vielä asentaa, kun saisi tarpeeksi inspiraatiota. Bluetooth ja sadetunnistin pitäisi myöskin asentaa, mutta ihme kyllä niille ei löydy valmiita johtosarjoja, vaan sellaiset täytyy tehdä itse
Kamuxen piikkiin ovat menneet etupenkkien penkinlämmittimet, öljypumpun imuputken O-renkaan vaihto, Xenon -valojen korkeudensäätimen anturi + muuta pienempää.
Webaston/Eberin kanssa ei ole ollut ongelmaa, koska autossa on lohkolämppäri. Tiedä sitten, onko se hyvä vai huono asia
Läpi meni Tuulilasi on sökönä peruutuspeilin ympäriltä, mutta sanoin katsastusmiehelle, että vaihdan sen vasta sitten, kun talvirengaskausi on ohi. Katsastusmies sanoi, että "onneksi TRAFIlla ei ole selkeää ohjetta tuulilasin kunnosta, paitsi että näköalueella ei saa olla säröjä".
Huomasi sitten, että auton jarrut oli vaihdettu. Totesin hänelle, että tuli ostettua auto kun lasissa oli 162 000 km, ja jarrut piti vaihtaa heti omaan piikkiin, kuten myös oikean takapyörän laakeri. Takaluukun LED -paneelin LEDit vaihdoin myös omaan piikkiin. LED -paneelin tuuletin pitäisi vielä asentaa, kun saisi tarpeeksi inspiraatiota. Bluetooth ja sadetunnistin pitäisi myöskin asentaa, mutta ihme kyllä niille ei löydy valmiita johtosarjoja, vaan sellaiset täytyy tehdä itse
Kamuxen piikkiin ovat menneet etupenkkien penkinlämmittimet, öljypumpun imuputken O-renkaan vaihto, Xenon -valojen korkeudensäätimen anturi + muuta pienempää.
Webaston/Eberin kanssa ei ole ollut ongelmaa, koska autossa on lohkolämppäri. Tiedä sitten, onko se hyvä vai huono asia
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kukas on käynyt lahdessa 9-5 ostoksilla
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Onko joku asentanut tuollaisen, mistä hommannut ja mitäköhän se maksaa. Tuon viime kesän LED rampin korjauksen jälkeen on aina silloin tällöin kosteutta siellä sisällä näkyvissä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Huhti 03, 2019 05:40LED -paneelin tuuletin pitäisi vielä asentaa, kun saisi tarpeeksi inspiraatiota.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
On näköjään tällä hetkellä loppu:tosu kirjoitti: ↑Ke Huhti 03, 2019 14:53Onko joku asentanut tuollaisen, mistä hommannut ja mitäköhän se maksaa. Tuon viime kesän LED rampin korjauksen jälkeen on aina silloin tällöin kosteutta siellä sisällä näkyvissä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Huhti 03, 2019 05:40LED -paneelin tuuletin pitäisi vielä asentaa, kun saisi tarpeeksi inspiraatiota.
http://www.hblom.se/ng9-5fankit.html
Kannattaa varmaan kysellä Henrik Blomilta, josko noita tulisi uudestaan tarjolle lähitulevaisuudessa.
Itse hommasin tuon heti kun ne tulivat myyntiin. Vielä pitäisi löytää inspiraatiota asentaa se
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Minähän se taitaa olla sinun vanha?
Eli ng 9-5 2010 biopower tuli hommattua talouteen.
Saabeja ollut ennenkin:
Saab 90, ng900sensonic ja viimeisin 9-3 jota ennen ajettiin tila-autolla useita vuosia.
Ensi vaikutelma:
+ hyvä ajettavuus. Kulkee tasaisesti ja vääntöä löytyy mukavasti.
+ hyvät penkit ja jalkatilaa myös takapenkillä
+ hud ja liikennemerkkitunnistin
+ todella siisti ja hyvän näköinen
- varaosien saanti voi olla hankalaa