Eivät ole, vaan Maptunin.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Kesä 29, 2020 20:17Nuo lukemat taitavat olla Hirschin. Esimerkiksi JC Performance "lupaa" 190 hv/410 Nm, ja Celtic Tuning 199 hv/415 Nm.
Se on juuri näin. Eipä niissä huippulukemissa kovin merkittävää eroa ole, mutta noilla alimmilla kierroksilla juuri tämä kaksois turbotekniikka: pikkuturbo + isoturbo, on lähinnä tuon pikkuturbon ansiota, että väännöt/tehot ovat niin paljon suuremmat. Eiköhän se ole ollut tämän tekniikan tarkoituskin.
Itse myös huomasin tässä TTiD:ssä ihan vahingossa joskus monen viikon käytön jälkeen "että välähtikö millisekunnin ajan jokin mittaristossa".
Aloin sitten tarkkailemaan niin öp-valohan se välähti. Piti vain osata tehdä asia siten, että ei käynnistä autoa heti, vaan laittaa virrat päälle ja vasta pitemmän viiveen päästä starttaa. Autonhan voi startata käytännössä samantien kun kääntää virtoja päälle, koska hehkutus on mallia "pika". Näin tulee pääasiassa tehtyäkin. Eikä mitään valoja välähdä.
En aio tehdä tälle asialle mitään, vaikka nyt tiedossani on, että siellä se "välähtää" oikein sopivassa tilaisuudessa. Jos tämä kone tähän leipoo, niin sitten leipokoon. Jota en kuitenkaan usko sen tekevän tuon vaivaisen mitättömän hetken aikana. Mikäli näin onnettomasti kuitenkin kävisi, se olisi sitten minun saab-urani loppu, koska joka tapauksessa seuraava autoni ei tule olemaan enää Saab. Syyt ovat: riittävän nuoria ja vähänajettuja Saabeja minun makuuni ei enää saa.