Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Merkillistä toimintaa
Samaisesta aviisista löytyi juttua Bemarin n. 9000 auton takaisinkutsusta vastaavan ongelman takia. Ei oo näköjään helppoa tehdä palamattomia patteriautoja. Vielä vaikeampaa on ilmeisesti asiakasviestintä Suomalaiselle maahantuojalle
Samaisesta aviisista löytyi juttua Bemarin n. 9000 auton takaisinkutsusta vastaavan ongelman takia. Ei oo näköjään helppoa tehdä palamattomia patteriautoja. Vielä vaikeampaa on ilmeisesti asiakasviestintä Suomalaiselle maahantuojalle
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Alkaa vaikuttaa Volvon kylmästöintikompura ongelma "pikkuvialta".
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Vinkkasin tästäkin TM:lle ja Tuulilasille, että nyt olis helppo copy-paste artikkeli jo valmiina (vähän vaan google translatea ja eiku julkaisuun ).
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... ehr-laden/
Pistin myös lämpimikseni kyselyä vähän auton myyjäliikkeen suuntaan, että mikä meisinki. Kiusa se on pienikin kiusa, vaikka mitään ei varmasti tapahdukaan.
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... ehr-laden/
Pistin myös lämpimikseni kyselyä vähän auton myyjäliikkeen suuntaan, että mikä meisinki. Kiusa se on pienikin kiusa, vaikka mitään ei varmasti tapahdukaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Jaa ettei enää saa ladata edes moottorilla... (artikkelissa mainittua)
Jonkun on täytynyt "optimoida" oikein huolella.....
Kääntyy muuten todella hyvin saksasta englanniksi Googlella.
Jonkun on täytynyt "optimoida" oikein huolella.....
Kääntyy muuten todella hyvin saksasta englanniksi Googlella.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Joo, ei juurikaan kannata yrittää noita käännöksiä suomeksi, englanniksi tulee yllättävän fiksua tekstiä googlen läpi melkein mistä vaan "lähdekielestä".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No ei se ilman katoaminen loppunut itsekseen, päin vastoin, alkoi vuotamaan enenevissä määrin. Eiliselle oli sitten aika Vianorille aiheen tiimoilta. Rengas paikattu ja poistettu kumiin kuulemma kuulumaton M6 kokoinen pultti Harmillisesti nyt tuolle on museokatsastus käytännössä mahdoton, koska tehdasasenteiset ilmat on yhdessä renkaassa korvattu ei-merkkiliikkeen ties millä halpisilmallaV.J.S kirjoitti: ↑Ti Loka 06, 2020 08:31Tuli muuten nyt toistamiseen rengaspainevaroitus. Hukkaa vasemmasta takakumista paineet n. parissa viikossa 2,4barista 1,7bariin. Pitänee kuskata pajalle, sillä toisin kun Skeidan fake news rengapainevahti-ilmoitukset, Fordilla on (Trumpinkin hyväksymää??) oikeaa dataa systeemissä, eli paine oikeasti alhainen. Pajakeikkaa pukkaa, taas
Tsekkailin muuten huvikseni mitä Traficomin takaisinkutsutietokannassa on Kugalle. En tiedä toimiiko linkki, mutta tässä:
https://recall.trafi.fi/?q=#vclass=Henk ... model=Kuga
Jep. Tyhjää täynnä tuollakin, eli ilmeisesti palamaan syttyvä korkeajänniteakusto ei täytä kriteereitä "merkittävä vaara liikenneturvallisuudelle tai huomattava haitta ympäristölle tai terveydelle", mutta mahdollisesti tulipaloriskin aiheuttavat vuotavat lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet löytyy kyllä listoilta (Kuga vuodelta 2017).
Toki todennäköisempi vaihtoehto on se, että Fordin maahantuoja Suomessa ei ole lean and agile prosesseineen vielä ehtinyt infota tästä kampanjasta ja myyntikiellosta Traficomia, kun on niin kiire tehdä kaikkee muuta tärkeetä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onkos tällainen pehvi-kuka ollut mahdollista saada toimivalla patterilla? Työkaveri kävi kojeajamassa juuri tällaisen esittelyauton ja siinä oli ollut patteri latingissa ja mistään ongelmista ei merkkiliikkeessä puhuttu...
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei. Suomessa ei vaan tunnuta olevan yhtään kartalla tässä hommassa, ja esittely jatkuu merkkiliikkeissä ihan normaalisti. Jos jaksaisin, menisin itsekin käymään "koeajolla" tommosella PHEV-Kugalla ja sen jälkeen vähän "keskusteltaisiin" myyjän kanssa noista ETIS:issä ja FordPass äpissä olevista kampanjoista.
Joka tapauksessa KAIKKI valmistetut Kuga PHEV:t on tuon 20S44 kampanjan alaisia, eikä siihen ole vielä toimivaa korjausta saatavilla (ilmeisesti vaihtoon menee koko akkupaketti, huhujen mukaan)
Voisihan tässä itsekin latailla, mutta sitten voi olla ihmettelyä vastuista, jos uloste osuukin ilmanvaihtovälineeseen ja auto palaa. Erittäin epätodennäköistä, mutta kuitenkin mahdollista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Voipa olla, että jos myyjät olisivat tietoisia tuosta latauskiellosta, niin alkaisi tapahtua.
Tai jos ovat, niin olisi mielenkiintoista miksi rikkovat latauskieltoa.
edit: Eikös syksy ole perinteisesti työsuhdeautojen myynnin kulta-aikaa ? Nyt vaan päälle patteri-kukien myyntikielto, niin saadaan hupia
Tai jos ovat, niin olisi mielenkiintoista miksi rikkovat latauskieltoa.
edit: Eikös syksy ole perinteisesti työsuhdeautojen myynnin kulta-aikaa ? Nyt vaan päälle patteri-kukien myyntikielto, niin saadaan hupia
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyllä luulisi, että merkkikaupassa pitäisi olla tuollainen käyttökielto tiedossa. Saattaisi olla aika metka homma, kun esittely-kuka syttyisi koeajolla palamaan ja selviäisi, että eihän sitä patteria olisi saanut ladata eikä käyttää... Pitäisiköhän käydä itsekin koeajolla
Eski
Eski
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Todennäköisesti hyväksyvät riskin, koska todennäköisyys on kuitenkin pieni ja sähköajo on noiden yksi isoimpia myyntivaltteja. Jos hyväksyvät riskin järkevästi, suorittavat lataamisen ulkona palamattomalla kentällä niin että joka suuntaan on vähintään parkkiruutu, mieluummin useampi, tyhjänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
NIin tai tieto on kulkenut joskus kesällä myyntipäällikölle, joka on kesälomakauden aikana pidetyssä aamupalaverissa asiasta maininnut. Kahvikupin pohja oli kuitenkin kiinnostavampi juttu ja on tässä tätä kauppaakin tehtävänä, joten meni toisesta korvasta samalla kerralla ulos.
Ja eikun sitä kauppaa tekemään. Ai niin, patteri-Fordi pitäis laittaa lataukseen, kun sitä on joku tulossa koeajamaan tänään
Ja eikun sitä kauppaa tekemään. Ai niin, patteri-Fordi pitäis laittaa lataukseen, kun sitä on joku tulossa koeajamaan tänään
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Jep, nythän myyjät kuvittelee ja uskoo, että jos tilaat uuden kukan, niin kunhan se aikanaan luovutetaan, niin tämä pikku ongelma on jo ratkaistu... Kyllä Taivaspaikka on ainakin ihan varma, jos lähtö tulee palavan kukan pukilla
Eski
Eski
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mutta eikös se nyt ollut niin että edes ajaessa ei saisi ladata. Hyväksyvätkö sen riskin että auto syttyy asiakkaan alla palamaan? Vai kerrotaanko asiakkaalle että älä sitten missään vaiheessa käytä ajonaikaista latausta tai saattaa auto palaa? Vähän epäilen että mainitaan. Jos ottavat riskin myös mahdollisista henkilövahingoista, niin ainakin asiakkaana haluaisin olla tällaisesta riskistä tietoinen.aero kirjoitti: ↑To Loka 15, 2020 11:37Todennäköisesti hyväksyvät riskin, koska todennäköisyys on kuitenkin pieni ja sähköajo on noiden yksi isoimpia myyntivaltteja. Jos hyväksyvät riskin järkevästi, suorittavat lataamisen ulkona palamattomalla kentällä niin että joka suuntaan on vähintään parkkiruutu, mieluummin useampi, tyhjänä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Niin kieltämättä haluaisin minäkin. Sinänsä tuo voisi riskienhallinnassa olla taklattavissa niin, että säätää auton softasta ajonaikaisen latauksen pois päältä, mutta sekin voi vaatia spesiaalisoftaa valmistajalta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla