Mittailin kyllä pultit "kartio kartiota vasten" ja näytti samalta kuin 2 alkuperäisellä pultilla toisiaan vasten
OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Tänään kävi parkkipaikkaklommojen oikaisija, kun sain kaverilta suosituksen hyvästä tekijästä. Tuli todella hyvää jälkeä ja onnistuu ihan asiakkaan luona. Kaverille suoristeltiin peltejä yleisessä parkkihallissa, mulle omassa tallissa. Instagramissa löytyy yhteystietojan kanssa nimellä vesamattila_pdr. Seuraavaksi pitää alkaa kyselemään myllyttäjiä. Sit olisi ulkopuoli kunnossa.
Tässä etuovessa ja kyljessä oli alkujaan 8 painaumaa. Nyt kaikki poissa. Kaiken kaikkiaan 10-15 painaumaa oikaistiin ympäri autoa. Osa koukuilla pellin takaa ja osa liimalla esim. takakyljistä ja oven alareunasta
Ja jottei olisi ihan pelkkää riemua ja iloa, niin eilen huomasin apparin puolella takimmaisen tunkkauspaikan kohdalla öljyläikän. Sieltä jostakin valuu paksua öljyä ja tuskin mitään muutakaan voi olla kuin katon hydrauliöljyä. Pitänee jossakin välissä purkaa takapenkin "ovipaneeli" ja katon suojapussia kontista, niin pääsee hakemaan vuotopaikkaa. Toistaiseksi katto kuitenkin toimii hyvin ja useamman edestakaisin ajon jälkeenkään uutta läikkää ei ole vielä ilmestynyt. Löytyi myös jo aika hyvä video purkamiseen: https://youtu.be/oIrKgEZQzdA?t=60
Toinen ylläri oli eBaysta tilatut iskarien suojamuovit, jotka painetaan iskarien yläpään 3 ruuviin kiinni. EPC mukaan vain Viggenissä eri paria ja muissa 2 identtistä, joten tilasin siis samalla osanumerolla olevat 2kpl. Mutta ainakin mulla ruuvit ja poikkituki menee kyllä niin, että vaatii eri paria olevat. Pitänee kokeeksi etsiä oikealle Viggenin osanumerolla tuo.
Tässä etuovessa ja kyljessä oli alkujaan 8 painaumaa. Nyt kaikki poissa. Kaiken kaikkiaan 10-15 painaumaa oikaistiin ympäri autoa. Osa koukuilla pellin takaa ja osa liimalla esim. takakyljistä ja oven alareunasta
Ja jottei olisi ihan pelkkää riemua ja iloa, niin eilen huomasin apparin puolella takimmaisen tunkkauspaikan kohdalla öljyläikän. Sieltä jostakin valuu paksua öljyä ja tuskin mitään muutakaan voi olla kuin katon hydrauliöljyä. Pitänee jossakin välissä purkaa takapenkin "ovipaneeli" ja katon suojapussia kontista, niin pääsee hakemaan vuotopaikkaa. Toistaiseksi katto kuitenkin toimii hyvin ja useamman edestakaisin ajon jälkeenkään uutta läikkää ei ole vielä ilmestynyt. Löytyi myös jo aika hyvä video purkamiseen: https://youtu.be/oIrKgEZQzdA?t=60
Toinen ylläri oli eBaysta tilatut iskarien suojamuovit, jotka painetaan iskarien yläpään 3 ruuviin kiinni. EPC mukaan vain Viggenissä eri paria ja muissa 2 identtistä, joten tilasin siis samalla osanumerolla olevat 2kpl. Mutta ainakin mulla ruuvit ja poikkituki menee kyllä niin, että vaatii eri paria olevat. Pitänee kokeeksi etsiä oikealle Viggenin osanumerolla tuo.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
^Riittää kun käytät takimmaista sivupahvia irti. Molemmat katon pumput ovat sellaisessa muovikaukalossa, jonka kautta vuotavat öljyt pääsevät valumaan maahan. Joku sylintereistä vuotaa sillä puolella.
On sen verta kätilön hommaa tuo pumppujen vaihto, että kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. WISsin ohjeissa otetaan vain sivupahvit irti ja raotetaan muovipussia. Toisissa ohjeissa puretaan kaikki mahdolliset katon, matkustamon ja peräkontin verhoilut pumppujen tieltä.
On sen verta kätilön hommaa tuo pumppujen vaihto, että kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. WISsin ohjeissa otetaan vain sivupahvit irti ja raotetaan muovipussia. Toisissa ohjeissa puretaan kaikki mahdolliset katon, matkustamon ja peräkontin verhoilut pumppujen tieltä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Sitten on hyvä . Penarin pultit vaan voi helposti olla sellanen ylläripylläri, että aattelin aiheelliseksi varoittaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Johan se hetken oli kunnossa
Pari viikkoa sitten tuli sellainen mystinen vika, että tunnin seisonnan jälkeen ei käynnistynyt, mutta apuvirralla lähti. Näistä kahdesta tunnin seisonta oli lopulta se oleellinen asia, kun systemaattisemmin kokeilin milloin ja miten vika ilmenee. Eli kampiakselin asentotunnistin oli tullut tiensä päähän ja noin tunnin kohdalla sammuttamisesta alkoi käynnistymättömyys, joka loppui kun moottori oli taas jäähtynyt kunnolla. viewtopic.php?f=13&t=194224. Kun orggis olisi ollut 143€ ja Bosch Motonetistä 99€, niin mieluummin sitten tilasin Aeromotorsilta Boschin 65€ posteineen ja odottelin pari päivää sen saapumista. Olihan se ikävän ahdas paikka vaihtaa (niin kuin kaikki tuntuu aina olevan), mutta 50mm pitkällä T30 ruuvauskärjellä pikkuräikkä oli just oikean kokoinen työkalu.
Nyt kun tuo KAA on vaihdettu, niin uskaltaa taas lähteä välisammutuksia sisältäville ajeluille. Harmittavasti seuraavat pari viikkoa taas töitä, mutta täytyy katsoa jos ehtisi muutamilla eri autofiksareilla käydä arvioituttamassa mitä myllytyksen yhteydessä pystyisi tekemään esim. kiveniskemille ja mitä lysti kustantaisi missäkin paikassa.
Katon osalta vuotava on oikea pääsylinteri ja laitoin Neobrothersilta purkuosan tilaukseen 82€ posteineen. Korjaus Saksassa kun maksaisi 199€ + rahdit + vaihto-osa. Toivotaan, että tuo pitää riittävästi. Kuskin puolella molemmat sylinterit hiukan kosteita yläpäästä, mutta eivät vuoda maahan asti ja niitä ei Neobrothersilla ollut varastossa, joten mennään nyt vain tuolla yhden vaihdolla, kunhan se joskus saapuu. -> Edit: Neobrothers ilmoitti, että ainoa varastossa ollut vuotaa, joten palauttivat maksun. Tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto on sitten tuo nykyisen korjautus ajokauden loppuessa.
Pari viikkoa sitten tuli sellainen mystinen vika, että tunnin seisonnan jälkeen ei käynnistynyt, mutta apuvirralla lähti. Näistä kahdesta tunnin seisonta oli lopulta se oleellinen asia, kun systemaattisemmin kokeilin milloin ja miten vika ilmenee. Eli kampiakselin asentotunnistin oli tullut tiensä päähän ja noin tunnin kohdalla sammuttamisesta alkoi käynnistymättömyys, joka loppui kun moottori oli taas jäähtynyt kunnolla. viewtopic.php?f=13&t=194224. Kun orggis olisi ollut 143€ ja Bosch Motonetistä 99€, niin mieluummin sitten tilasin Aeromotorsilta Boschin 65€ posteineen ja odottelin pari päivää sen saapumista. Olihan se ikävän ahdas paikka vaihtaa (niin kuin kaikki tuntuu aina olevan), mutta 50mm pitkällä T30 ruuvauskärjellä pikkuräikkä oli just oikean kokoinen työkalu.
Nyt kun tuo KAA on vaihdettu, niin uskaltaa taas lähteä välisammutuksia sisältäville ajeluille. Harmittavasti seuraavat pari viikkoa taas töitä, mutta täytyy katsoa jos ehtisi muutamilla eri autofiksareilla käydä arvioituttamassa mitä myllytyksen yhteydessä pystyisi tekemään esim. kiveniskemille ja mitä lysti kustantaisi missäkin paikassa.
Katon osalta vuotava on oikea pääsylinteri ja laitoin Neobrothersilta purkuosan tilaukseen 82€ posteineen. Korjaus Saksassa kun maksaisi 199€ + rahdit + vaihto-osa. Toivotaan, että tuo pitää riittävästi. Kuskin puolella molemmat sylinterit hiukan kosteita yläpäästä, mutta eivät vuoda maahan asti ja niitä ei Neobrothersilla ollut varastossa, joten mennään nyt vain tuolla yhden vaihdolla, kunhan se joskus saapuu. -> Edit: Neobrothers ilmoitti, että ainoa varastossa ollut vuotaa, joten palauttivat maksun. Tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto on sitten tuo nykyisen korjautus ajokauden loppuessa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Tuli lopultakin nuo aiemmassa postauksessa mainitsemani vanteiden keskikupit. Olivat just oikean kokoiset. Tarrat niihin on vielä matkalla toiselta myyjältä. Keskikuppien lähetyksessä kesti koronahidastusten takia reilu kuukausi, joten jännityksellä odottelen tarrojen toimitusaikaa
Seuraava vaihe olisi syksyn/talven aikana tehdä itse tälle myllytys. Koskaan en ole tehnyt, joten ensin pitää hankkia laitteet (15mm epäkeskolla meinasin opettelun aloitella), laikat ja aineet. Onneksi yksi kaverin kautta saan tarvittaessa kolariauton peltejä harjoiteluun, niin ei tarvitse heti ekalla painalluksella maalipintaa tuhota. Tarkoitus olisi mahdollisesti kokeilla myös kiveniskemien korjausta tällä ohjeella.
Samalla mietin, että voisin mahdollisesti kokeilla jotakin pinnoitetta. Kesäkäytössä varmaan kestänee aika pitkään. Tai sitten vain vahaa, kun sillä ainakin saa hyvän kiillon.
Ja tuli myös uusi alkuperäinen takakontin merkki tuli ostettua jo valmiiksi, kun siitä alkaa väri kuoriutua.
Seuraava vaihe olisi syksyn/talven aikana tehdä itse tälle myllytys. Koskaan en ole tehnyt, joten ensin pitää hankkia laitteet (15mm epäkeskolla meinasin opettelun aloitella), laikat ja aineet. Onneksi yksi kaverin kautta saan tarvittaessa kolariauton peltejä harjoiteluun, niin ei tarvitse heti ekalla painalluksella maalipintaa tuhota. Tarkoitus olisi mahdollisesti kokeilla myös kiveniskemien korjausta tällä ohjeella.
Samalla mietin, että voisin mahdollisesti kokeilla jotakin pinnoitetta. Kesäkäytössä varmaan kestänee aika pitkään. Tai sitten vain vahaa, kun sillä ainakin saa hyvän kiillon.
Ja tuli myös uusi alkuperäinen takakontin merkki tuli ostettua jo valmiiksi, kun siitä alkaa väri kuoriutua.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Mulla on 2001 ja 2002 autot ja tuossa uudemmassa ei niitä EPC:n mukaan näköjään kuulukaan olla. Kävin katsomassa ja sama vasen -108 on kumpikin vanhemmassa. vähän se näyttää väärältä ja koskettaa poikkitukea, mutta sopii ja pysyy kuitenkin. Joskus varaosa-autosta otin talteen parin, kun kuvittelin hävitetyn tuosta toisesta, mutta onhan tuo mennyt ilmankin jo 18vuotta.O.K. kirjoitti: ↑Ke Kesä 17, 2020 19:16Toinen ylläri oli eBaysta tilatut iskarien suojamuovit, jotka painetaan iskarien yläpään 3 ruuviin kiinni. EPC mukaan vain Viggenissä eri paria ja muissa 2 identtistä, joten tilasin siis samalla osanumerolla olevat 2kpl. Mutta ainakin mulla ruuvit ja poikkituki menee kyllä niin, että vaatii eri paria olevat. Pitänee kokeeksi etsiä oikealle Viggenin osanumerolla tuo.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Sarjassamme "vähemmän onnistuneet eBay-ostot" . Tai toisaalta tuli just sitä mitä kuvassa luvattu
Kun tämä on kuvassa...
...niin tätähän sieltä tulee. Ei ollutkaan mitään kiiltoa tuo mainoskuvassa oleva sävyero, vaan ihan printattu eri värisellä harmaalla Ei sillä väliä ettei ole kromin näköistä tällaisissa tarroissa, mutta noi nyt tuollaiseksi väritettynä on ihan käyttökelvottomat.
No onneksi ei paljon mennyt rahaa hukkaan. Ja uusi tilaus sisään seuraavalle myyjälle. Jos nyt tulisi paremman näköiset tarrat...
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
No ei ihan vieläkään Nyt jo laatu näyttää paremmalta, mutta tuli vanhalla logolla. Myyjä laittaa nyt oikeat tulemaan. Jos sit 3. kerta toden sanoisi...
Puunauspuolelle on tilaukset nyt tehty ja odotellaan kamoja saapuvaksi. Ensin työn alle otetaan toi käyttis-Bemari, koska siihen riittänee 1-step myllytys ennen pinnoitusta. Tuon puunauksen ajan kun Saab joutuu olemaan ulkosalla, niin toiveissa ehtiä tekemään ennen pahimpia syysmyrskyjä.
Mutta Saabin lista ja aineet näyttäisivät tältä. Tällainen pesu onkin tuttua, joskin nyt muutamia uusia aineita, kun osa vanhoista alkoi loppua
Puunauspuolelle on tilaukset nyt tehty ja odotellaan kamoja saapuvaksi. Ensin työn alle otetaan toi käyttis-Bemari, koska siihen riittänee 1-step myllytys ennen pinnoitusta. Tuon puunauksen ajan kun Saab joutuu olemaan ulkosalla, niin toiveissa ehtiä tekemään ennen pahimpia syysmyrskyjä.
Mutta Saabin lista ja aineet näyttäisivät tältä. Tällainen pesu onkin tuttua, joskin nyt muutamia uusia aineita, kun osa vanhoista alkoi loppua
- Katto: Renovo Fabric Soft Top Cleaner + Ultra Proofer. Mietinnässä vielä, pitäisikö tilata vielä erikseen välivaiheeseen Soft Top Reviver.
- Vanteet: Korrek vannepesu
- Moottoritila: Meguiars Engine Cleaner + Engine Dressing.
- Esipesu: Bilt Hamber Auto Foam (Kärcher K4 compact + kiinalainen MJJC vaahdotin). Jos tarvii liuotinta, niin käytössä Bilt Hamber Surfex HD.
- Pesu: Dodo Juice Born to be mild. Pinnoitettavaan autoon jatkossa Gyeon Q²M Bathe+ (King Carthur pikäkarvainen lammaskinnas alkaa olla jo lopussa, joten uutena tulee nyt liuotintakin kestävä Microfiber Madness Incredimitt)
- Raudanpoisto: Bilt Hamber Korrosol.
- Pienpoisto: Gyeon Q²M Tar.
- Kuivaus: Kent Yellow Drying Towel
- Vaha: Collinite 915 (käyttis-Bemariin tulee pinnoite Gyeon Q² Pure)
- Muoviosien pinnoitus: Gtechniq C4
- Koneena Autodude Tokya OP5 15mm vapaa epäkesko (Dual action polisher), 150mm laikat. Kaikkia alla mainittuja laikkoja jokaista 3kpl, ettei tarvitse alkaa pesemään kesken työn. Tässä muuten kuvattu hyvin 36-55min välillä nuo Rupesin uudet aineet https://youtu.be/tUoTMl2HZfc?t=2185 ja niille sopivat laikat.
- 1-step (jos riittää, mitä ainakin Saabin kohdalla epäilen. Käyttis-Bemari saattaa tällä mennäkin): Rupes Yellow Medium Wool laikka + Rupes DA Fine tahna
- 2-step (se todennäköinen ainakin Saabille)
- Naarmunpoisto: Rupes Blue Coarse Wool laikka + Rupes DA Coarse tahna
- Kiillotus: Rupes Yellow Fine Foam laikka + Rupes DA Fine tahna
- Kiillotusainejämien poisto ennen vahaa: Gtechniq MF1 ZeroR -liinat + Gyeon Q²M Prep
Viimeksi muokannut O.K., La Elo 29, 2020 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kaikki kunnia niille, jotka jaksaa pitää noin hyvää huolta auton maalipinnasta. Itseä alkaa kyllä jo ajatuskin rasittaa, jos pitäisi esim. työpäivä viettää kerran kaksi vuodessa auton pesun ja kiillottamiseen kanssa.
Mulle sopisi, että olisi kaksi ainetta. Toinen, joka poistaa kaiken pien, nastapölyn, skeidan pinnasta ja toinen, joka luo suht kiiltävän ja kestävän hylkivän pinnan.
Mulle sopisi, että olisi kaksi ainetta. Toinen, joka poistaa kaiken pien, nastapölyn, skeidan pinnasta ja toinen, joka luo suht kiiltävän ja kestävän hylkivän pinnan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
No Saabin kesäisillä ajomäärillä ei tarvinne muutamiin vuosiin toivottavasti uusintamyllytystä miettiä Saabin vahat taitaa olla vielä viime vuoden keväältä, kun niin vähän pesutarvetta tulee vain näteillä keleillä ajaessa. Bemarikin toivottavasti selviää luvatut 1,5 vuotta tuolla pinnoituksella.
No normipesuhan on vannepesu + esipesu vaahdolla + kinnaspesu. Siinä ei montaa ainetta tarvita. Vahauksen yhteydessä sitten joutuu noita muita muita aineita enempi käyttelemään...
No normipesuhan on vannepesu + esipesu vaahdolla + kinnaspesu. Siinä ei montaa ainetta tarvita. Vahauksen yhteydessä sitten joutuu noita muita muita aineita enempi käyttelemään...
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kun talvi alkaa kääntyä hiljalleen kohti kesää, pitäisi kai jotakin alkaa tehdäkin
Nyt viikonloppuna purin katon hydrauliikan sylinterit. Katon "kannen" sylinteri kontissa oli niin hyväkuntoisen näköinen ja muita kevyemmällä kuormalla, että se sai jäädä paikoilleen.
WIS ohjeilla homma hoitui kätevästi. Tosin "ovipahvien" yläkiinnike oli toisesta irti jo valmiiksi (ja ovipahvissa 1 väärä ruuvi, joten joku avannut jo joskus aiemmin) ja toinen irtosi kuivista liimoista, vaikka kuinka yritin pitää sitä kiinni ovipahvissa irrotuksen aikana. Pitänee katsoa niihin joku hyvä liima ennen kasaamista.
Ensimmäisellä puolella harjoiteltiin optimi purkujärjestys ja toisella puolella purku menikin nopeaan. Hydrauliletkujen muovisuojus tuntui aika haperolta ja osin mureni. Sisäpuolen punos näytti vielä hyvältä. Joten varmaan putsaan purun yhteydessä levinneet öljyt letkujen pinnasta ja parista kutistesukkakerroksesta teen uuden kuoren.
Sylintereissä oli siis 1 maahan asti vuotava, 2 männän varresta hikoilevaa ja 1 kuiva. Kaikki 4 lähtevät nyt huoltoon RSC Autotechnikiin Saksaan. Tekstin mukaan korjaavat jotenkin eri tavalla kuin sorvaamalla päähän uuden tiivisteen (mikä on yleinen korjaustapa, mitä tuolla mallikohtaisessa osiossa on hydrauliikkasylinerihuolloista mainittu). Täällä lupaavat vaihtaa kaikki tiivisteet 3 vuoden takuulla. Kun hinta kiinnostaa aina istia, niin 749€ lupasivat kaikille 4 sylinterille (yksittäin 199€/kpl).
Nyt viikonloppuna purin katon hydrauliikan sylinterit. Katon "kannen" sylinteri kontissa oli niin hyväkuntoisen näköinen ja muita kevyemmällä kuormalla, että se sai jäädä paikoilleen.
WIS ohjeilla homma hoitui kätevästi. Tosin "ovipahvien" yläkiinnike oli toisesta irti jo valmiiksi (ja ovipahvissa 1 väärä ruuvi, joten joku avannut jo joskus aiemmin) ja toinen irtosi kuivista liimoista, vaikka kuinka yritin pitää sitä kiinni ovipahvissa irrotuksen aikana. Pitänee katsoa niihin joku hyvä liima ennen kasaamista.
Ensimmäisellä puolella harjoiteltiin optimi purkujärjestys ja toisella puolella purku menikin nopeaan. Hydrauliletkujen muovisuojus tuntui aika haperolta ja osin mureni. Sisäpuolen punos näytti vielä hyvältä. Joten varmaan putsaan purun yhteydessä levinneet öljyt letkujen pinnasta ja parista kutistesukkakerroksesta teen uuden kuoren.
Sylintereissä oli siis 1 maahan asti vuotava, 2 männän varresta hikoilevaa ja 1 kuiva. Kaikki 4 lähtevät nyt huoltoon RSC Autotechnikiin Saksaan. Tekstin mukaan korjaavat jotenkin eri tavalla kuin sorvaamalla päähän uuden tiivisteen (mikä on yleinen korjaustapa, mitä tuolla mallikohtaisessa osiossa on hydrauliikkasylinerihuolloista mainittu). Täällä lupaavat vaihtaa kaikki tiivisteet 3 vuoden takuulla. Kun hinta kiinnostaa aina istia, niin 749€ lupasivat kaikille 4 sylinterille (yksittäin 199€/kpl).
Viimeksi muokannut O.K., Ti Maalis 09, 2021 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Ei tuo hinta pahalta vaikuta, huomioon ottaen, että sillä toivottavasti korjaa ko. automallin Akilleen kantapään.
Näköjään sivupahvit liimattu yhtä huonosti kuin NG900:sessa. Kerro sitt, mikä on oli se liima, mihin päädyit.
Näköjään sivupahvit liimattu yhtä huonosti kuin NG900:sessa. Kerro sitt, mikä on oli se liima, mihin päädyit.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Maailmalta löytyneenä vinkkinä ovipahvien liimaamiseen Gorilla Glue (turpoaa reilusti kuivuessaan, joten pitää käyttää puristusta liiman kuivumisen ajan. Ilmeisesti se ns. original-versio tästä liimasta) tai 3M Windo-Weld tuulilasien asennuksen liimausmassa.
Ehkä joku auto/venepuolen asennus/liimamassakin voisi toimia.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Ovipahvien tuet tuli liimattua. Liimaksi kokeilin nyt Gorilla Glueta.
Ensin karhennus 100 hiekkapaperilla (sekä tämä muoviosa että alkuperäisen liiman pinta ovipahvissa), kastelu liimaa varten ja liimaa jonkun verran (ohjeiden mukaan turpoaa jopa 3-4 kertaiseksi)
Sen jälkeen puristimet paikoilleen. Nämä olivat nyt liian tiukalla tai olisi pitänyt olla isompi ja kovempi suoja. Nyt jäi ovipahveihin yläpuolelle pienet painaumat
Ja loppulutemana tuollainen uretaanin näköinen liima. Tuossa on vielä niiden reikien peittona ja puristimien suojana olleet mustat teipit. Otin ne lopuksi pois. Joskus sitten ensimmäisellä pois otolla sitten vasta selviää, pitääkö nuo oikeasti kuinka hyvin
Ensin karhennus 100 hiekkapaperilla (sekä tämä muoviosa että alkuperäisen liiman pinta ovipahvissa), kastelu liimaa varten ja liimaa jonkun verran (ohjeiden mukaan turpoaa jopa 3-4 kertaiseksi)
Sen jälkeen puristimet paikoilleen. Nämä olivat nyt liian tiukalla tai olisi pitänyt olla isompi ja kovempi suoja. Nyt jäi ovipahveihin yläpuolelle pienet painaumat
Ja loppulutemana tuollainen uretaanin näköinen liima. Tuossa on vielä niiden reikien peittona ja puristimien suojana olleet mustat teipit. Otin ne lopuksi pois. Joskus sitten ensimmäisellä pois otolla sitten vasta selviää, pitääkö nuo oikeasti kuinka hyvin
Viimeksi muokannut O.K., Ti Maalis 09, 2021 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99