Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Kyllä nämä autopilottihommat ovat kuitenkin sellainen seikka näissä patterivehkeissä, että kunhan nämä yleistyvät, niin eipä tuonne tielle enää ole asiaa varsinkaan maantiepyörällä tai millään muullakaan kaksipyöräisellä... Onhan näitä uutisia jo nähty, kun teslalla on ajettu kolari motarilla autopilotilla kuskin vetäessä sikeitä penkki makuuasennossa yms. Taidanpa itse hommata vähintään jonkun hummerin tai Ford F150:n siinä vaiheessa, kun tämä autopilottitouhu sallitaan liikenteessä, niin ainakin pärjään näille patterilelulle
Onpahan taas niin hieno kuva teslasta, että edelleen jaksan ihmetellä, että joku autoharrastajaksi itseään kutsuva suostuu ajamaan tuollaisella kylpyammeen ja sammakon risteytyksellä ->
Tällä muotoiluhelmellä tesla kilpailee jo vahvvasti kaikkien aikojen rumimman auton tittelistä, edes fiat multipla ei pärjää tälle ->
https://www.is.fi/autot/art-2000007919306.html
Eski
Onpahan taas niin hieno kuva teslasta, että edelleen jaksan ihmetellä, että joku autoharrastajaksi itseään kutsuva suostuu ajamaan tuollaisella kylpyammeen ja sammakon risteytyksellä ->
Tällä muotoiluhelmellä tesla kilpailee jo vahvvasti kaikkien aikojen rumimman auton tittelistä, edes fiat multipla ei pärjää tälle ->
https://www.is.fi/autot/art-2000007919306.html
Eski
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Autoilijoiden idotismin lisäksi tuossa on kyllä huomionarvoinen asia tuo auton tulipalo ja sen sammuttamisen vaikeus. Foorumilla aiemminkin ollut juttua siitä että onko se sähköauto vaikea sammutettava vai ei, niin kyllähän se tuossa tilanteessa ilmeisen vaikea oli. Onneksi sivullisille ei ilmeisesti käynyt mitään, autossa olijoille voisi lätkäistä Darwin Awardin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Kuin kaksi marjaa:
Täytyy kyl myöntää, et Eskin kuvan jälkeen tosta Teslasta mieleen tulee jatkos aina Juke. Kiitos!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Noniinno...
A) Autopilotti ei sinänsä liity mitenkään patterismiin, ihan samalla tapaa se autopilotti suhaisi dinosauruksia polttamallakin, jos vaan ymppäisi samaan autoon autopilotin ja dinosauruspolttimen.
B) Autopilotit yleistyy todennäköisesti vasta sitten, kun ollaan päästy korkeammalle autonomisuusasteelle. Eihän tuossa teslassakaan vielä taida olla täysin autonomiseksi luvattua autopilottia eli sen ei pitäisikään selvitä liikenteestä täysin ilman kuskia, mutta tyhmät pässit käyttää sitä osa-autopilottia täysin vahtimatta. Samalla tapaahan Suomessa se yksi sankari ajoi huomaamattaan rampille ja Toyotan kylkeen, vaikka oli muka kokoaika mielestään tilanteen tasalla.
Oon kerran ohittanut motarilla teslakuskin, josta oon ihan varma että se kaveri nukkui. Onneksi tesla suhaili sentään aika rauhallisen näköisesti kuorma-auton perässä ok turvavälillä.
Totta, Model3 ja Cybertruck ovat molemmat aivan julmetun rumia. Tosin suurta osaa ihmiskunnasta se ei häiritse.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
^Ittellä tökkii Model 3:ssa ulkonäkö, kojetaulun (näytön) asettelu ja jousitus. Näin siis koeajamatta. Ulkonäkö oli tosin luonnossa yllätys, edelleen mitäänsanomaton muttei niin ruma kuin kuvissa.
Valitettavasti Model 3 on tällä hetkellä ja nykyisillä ajoilla lähes ainoa potentiaalinen vaihtoehto Sitikan seuraajaksi jokusen vuoden päästä, koska polttomoottoriautoa en uskalla enkä halua ostaa, hybridit ovat pöljiä sen samaisen polttomoottorin vuoksi ja muut sähköautot ovat joko suunniteltu päin mäntyä tai saatanan kalliita (täytyy myöntää että jälkimmäisessä kategoriassa on lähinnä Model S ja Model X...tai siis nämä ovat pelkästään jälkimmäisessä kategoriassa ).
Täytyy toivoa pelastajaa jostakin vielä esittelemättömästä autosta ja/tai lottovoitosta...
Valitettavasti Model 3 on tällä hetkellä ja nykyisillä ajoilla lähes ainoa potentiaalinen vaihtoehto Sitikan seuraajaksi jokusen vuoden päästä, koska polttomoottoriautoa en uskalla enkä halua ostaa, hybridit ovat pöljiä sen samaisen polttomoottorin vuoksi ja muut sähköautot ovat joko suunniteltu päin mäntyä tai saatanan kalliita (täytyy myöntää että jälkimmäisessä kategoriassa on lähinnä Model S ja Model X...tai siis nämä ovat pelkästään jälkimmäisessä kategoriassa ).
Täytyy toivoa pelastajaa jostakin vielä esittelemättömästä autosta ja/tai lottovoitosta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Minulla tökkii lähes kaikkien uusien autojen muotoilu. Jokui VW:n ID3:kin on todella vastenmielinen kylpyammeen/saippualaatikon näköinen laitos
Ainoat "normiautot", joissa on vielä jonkinlaista poikkeavaa muotoilua, ovat Alfa ja Jaguar. Niistä on sitten vissiin valittava, kun Saabeista joutuu luopumaan Ellei tuo NEVS saa aikaiseksi jotain Saabin kaltaista kulkinetta. Veikkaan kuitekin, että heidän strategiansa on muuttunut omistajan muutoksen jälkeen. Aika paljon tuolta NEVSistä on lähtenyt porukkaa pois, kun katselee LinkedIniä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Jep, mutta vähemmän näitä tämäntapaisia ominaisuuksia on tullut perinteisissä polttomosavehkeissä vastaan ->
https://www.tesla.com/fi_FI/support/ful ... g-computer
Ehkä täällä Suomessa menee vielä jonkin aikaa ennen kuin kaikkien kylätieiden viivat ja muut merkinnät on saatu siihen kuntoon, että viranomaiset voivat hyväksyä autonomian luotettavuuden olevan ihmiskuljettajaa suurempaaTekeekö FSD-tietokone autostani täysin autonomisen?
Ei vielä. Kaikki Tesla-autot edellyttävät kuljettajan jatkuvaa valvontaa eivätkä ole autonomisia. FSD-tietokoneen myötä odotamme pääsevämme uudelle autonomian tasolle, kun saamme miljoonien kilometrien verran kokemusta ominaisuuksiemme käytöstä. Näiden autonomisten toimintojen aktivointi ja käyttö edellyttävät, että niiden luotettavuus on paljon ihmiskuljettajia suurempaa. Lisäksi vaaditaan, että viranomaiset hyväksyvät toiminnot, mikä voi kestää pidemmän aikaa joissain maissa.
GM-legenda Bob Lutz ennusti jo vuonna 2018, että yksityisautoilun loppu on lähellä nimenomaan näiden itseajavien ropottiautojen ansiosta ja lupasi tuolloin 5 vuotta aikaa auton hävittämiselle ->
https://www.is.fi/autot/art-2000005710129.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto ... 341ad4d387
Eski
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Joo, mutta ne on eri teknologioita. Lyhyesti sillä reunaehdolla, että autopilottiautot pelottaa:Eski kirjoitti: ↑Ti Huhti 20, 2021 09:09Jep, mutta vähemmän näitä tämäntapaisia ominaisuuksia on tullut perinteisissä polttomosavehkeissä vastaan ->
https://www.tesla.com/fi_FI/support/ful ... g-computer
-Jos patteriautot leviää kaikelle kansalle ennen autopilottia, ei patteriautoja kannata pelätä maantiellä autopilotin takia
-Jos autopilotit leviää kaikelle kansalle ennen patteriautoja, ei polttomoottoriautoja pidä jättää pelkäämättä maantiellä autopilotin takia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Teslan ajaminen onnistuu helposti apukuskin paikalta ->
https://www.tivi.fi/uutiset/nain-teslaa ... 10bd47f29a
Itse olen jo niin vanhanaikainen, että olen pitänyt autolla ajamista enimmäkseen ihan mukavana hommana, joten tämäkään ominaisuus ei kuitenkaan lisää teslan haluttavuutta...
Eski
https://www.tivi.fi/uutiset/nain-teslaa ... 10bd47f29a
Itse olen jo niin vanhanaikainen, että olen pitänyt autolla ajamista enimmäkseen ihan mukavana hommana, joten tämäkään ominaisuus ei kuitenkaan lisää teslan haluttavuutta...
Eski
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Mikähän tonki testin ja uutisen pointti oli? Eli laita vyö selän takaa, pysäytä auto autopilotilla, viritä paino rattiin, kömmi keskikonsolin yli ja aja auringonlaskuun. Ööööööööö. Joo. En mä tota helpoks kutsuisi. Tai ainakaa ei voi sanoa, et vahingos laittaa auton ajamaan itsekseen
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Paljon helpompaa on urpoilla vähän vanhemmalla automatiikalla varustetulla autolla. En ole testannut, mutta en näe mitään syytä etteikö Mitsua (tai mitä tahansa adaptiivisella kruisella varustettua autoa, jossa ei ole sensoreita sille onko kuski paikallaan) voisi ajaa pelkääjän paikalta rattia käännellen, kun on asettanut ensin adaptiivisen vakkarin päälle ja sen jälkeen kömpii kuskin paikalta hanttarin puolelle. Huono puoli on se, että auto ei osaa pysähdyksestä lähteä uudelleen liikkeelle, mutta niin kauan kuin auto on liikkeessä, niin ajaminen liikennevirran mukana onnistuu ilman että kuskin paikalla istuu kukaan.
Tietenkin löytyy helpompiakin tapoja tappaa itsensä ja päästä lehteen
Tietenkin löytyy helpompiakin tapoja tappaa itsensä ja päästä lehteen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Tanskassa vuokra Passat lähti kiltisti seuraamaan valojen jälkeen edessä olevaa autoa muistaakseni. Omat Volle ja Skodillac vaativat että painaa kaasua liikkeelle lähteäkseen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Omassa pitää painaa kaasua liikkeelle lähdettäessä. Uusimmissa on kehittyneemmät avustimet joten voipi olla että on jätetty tuo välivaihe pois. Startstop osaa omassa sentään käynnistää moottorin kun jono liikkuu.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Debaatin hengessä voin esittää oman argumenttini, nimittäin satun tykkäämään Teslasta brändinä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Foordsoni osaa erittäin lyhyen stopin jälkeen lähteä itsenäisesti autopilotilla liikkeelle esim.liikkennevaloista tms. Jos stoppi on yli pari sekuntia (tjsp), niin ruutuun tulee teksti "pysähtynyt", josta ei enää liikkeelle päästä ilman kuskin väliintuloa. Tuolloin vaatii RES napin painalluksen ratista, että lähtee taas autopilotilla kiihdyttämään muun liikeneteen mukana.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84