Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Satunnaiseen savutukseem kylmäkäynnistyksessä ei tule muuta mieleen kuin ohjurien kumit?
Millä liimalla kumit kannattaa liimata? Ilmeisesti kaikki eivät käytä liimaa ollenkaan,
puristusten erot ovat 0,5 Bar sisällä, 11,5 - 12 bar. Onko venttiilien osalta syytä huoleen? Mieluummin en irrottaisi kantta.
Nykyiset ohjurien kumit ovat olleet kiinni 70 - 80 tkm ja 16 -17 vuotta. Ihan tarkkaan en muista koska huoltokirja ei ole käsillä.
Millä liimalla kumit kannattaa liimata? Ilmeisesti kaikki eivät käytä liimaa ollenkaan,
puristusten erot ovat 0,5 Bar sisällä, 11,5 - 12 bar. Onko venttiilien osalta syytä huoleen? Mieluummin en irrottaisi kantta.
Nykyiset ohjurien kumit ovat olleet kiinni 70 - 80 tkm ja 16 -17 vuotta. Ihan tarkkaan en muista koska huoltokirja ei ole käsillä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Olisin vinkeistä kiitollinen. Onko tietäjiä paikalla?
Pysyykö tasapainoakselin ajoitus kohdallaan kun ottaa nokka-akselit irti ohjurinkumien vaihdon ajaksi? Vai Otetaanko jakopään koppa suosiolla auki että tasapainoakseleiden ajoituksen saa kohdalleen? Voihan tasapainoakseleilla olla tietty oma ketjukin.
Auto on siis allekirjoituksen -95 2,3 turbo.
Pysyykö tasapainoakselin ajoitus kohdallaan kun ottaa nokka-akselit irti ohjurinkumien vaihdon ajaksi? Vai Otetaanko jakopään koppa suosiolla auki että tasapainoakseleiden ajoituksen saa kohdalleen? Voihan tasapainoakseleilla olla tietty oma ketjukin.
Auto on siis allekirjoituksen -95 2,3 turbo.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
omalla kohdalla varren kumit ollu ilman liimaa ja ihan saakelisti kiinni, ei meinannu saada pihdeilläkään niitä irti..
puristuksista en olisi huolissani kun kerran ovat suht tasaiset.
turbokin voi ajoitellen pölläytellä startissa, entisessä og9-3 väljä garretti teki tätä..
puristuksista en olisi huolissani kun kerran ovat suht tasaiset.
turbokin voi ajoitellen pölläytellä startissa, entisessä og9-3 väljä garretti teki tätä..
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Tasapainohilut pyörii kampuran rattaan kanssa samaa rataa, joten voi vaikka pyörittää jakopäätä ja ei vaikutusta ajoitukseen tasapainohiluissa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Kiitos tiedosta!
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
En tiedä onko nykyiset kumit liimattu mutta kertaalleen olen ne vaihdattanut. Ajattelin laittaa kierrelukitetta kumeihin. Parempiakaan ideoita ei ole tullut.Jns kirjoitti: ↑Ti Huhti 20, 2021 20:32omalla kohdalla varren kumit ollu ilman liimaa ja ihan saakelisti kiinni, ei meinannu saada pihdeilläkään niitä irti..
puristuksista en olisi huolissani kun kerran ovat suht tasaiset.
turbokin voi ajoitellen pölläytellä startissa, entisessä og9-3 väljä garretti teki tätä..
Turbo on vähän ajettu Mitsun td04. Siinä en usko olevan vikaa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Jos laittaa lukitetta, niin kannattaa varoa ettei liimaa venaa kanteen kiinni. Alkaa si pyörittäessä konetta miettiä mikä v**tu siellä kilisee.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Pitää muistaa
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Oon käyttänyt loctiten 406 liimaa noissa ohjaimeen kiinnittyvissä kumeissa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Kiitos vinkistä. Suunnittelin jo kierrelukitetta mutta parempi on käyttää hyväksi todettua ainetta.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Ohjurien kumeista ja puristuspaineista
Joo, 406 taisi olla merkkihuollonkin suositus. Sitä itsekin taannoin käytin hyvällä menestyksellä.
Sehän on täsmätuote yleisesti hankaliin ja ”rasvaisiin” muoveihin, mutta loppuosa isosta ja kalliista pullosta) toimi erinomaisesti ihan kaiken vastaantulevan liimaustarpeen kanssa yleisenä ”pikaliimankorvikkeena”. Lopulta alkoi liikahdella aika laiskasti pullossaan, ja tartuntaominaisuus hidastui samassa suhteessa...
Kaiken A ja O on silti puhtaus ja rasvanpoisto käytettävillä pinnoilla!
Sehän on täsmätuote yleisesti hankaliin ja ”rasvaisiin” muoveihin, mutta loppuosa isosta ja kalliista pullosta) toimi erinomaisesti ihan kaiken vastaantulevan liimaustarpeen kanssa yleisenä ”pikaliimankorvikkeena”. Lopulta alkoi liikahdella aika laiskasti pullossaan, ja tartuntaominaisuus hidastui samassa suhteessa...
Kaiken A ja O on silti puhtaus ja rasvanpoisto käytettävillä pinnoilla!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)