9000 kannentiivisteen vaihdosta
9000 kannentiivisteen vaihdosta
Malli on vm 97 2.3t ( n. 200 tkm) , josta meni kansipahvi. Toistaiseksi ei muita oireita kuin, että paineet nousee jäähdytysjärjestelmässä ja vettä kuluu.
Eli ei ole päässyt keittämään. Ajattelin koittaa selvitä "pikaisella" korjauksella ja vaihtaa pelkästään kannentiivisteen koneistamatta kantta.
Saakohan tai kannattaako kansi ottaa irti irrottamatta imu- ja/tai pakosarjaa kannesta?
Onko ylipäätään viisasta jättää tässä yhteydessä kantta koneistamatta tai jakopään osia vaihtamatta?
Homma pitäisi tehdä niin, että auto olisi mahdollismman pian, mutta luotettavasti taas palvelemassa.
Jos ilmoittautuu halukkaita korjaajia Turun talosalueelta, niin vinkkejä otetaan ilolla vastaan. Tässä kun nyt painaa päälle muutkin rempat...
Eli ei ole päässyt keittämään. Ajattelin koittaa selvitä "pikaisella" korjauksella ja vaihtaa pelkästään kannentiivisteen koneistamatta kantta.
Saakohan tai kannattaako kansi ottaa irti irrottamatta imu- ja/tai pakosarjaa kannesta?
Onko ylipäätään viisasta jättää tässä yhteydessä kantta koneistamatta tai jakopään osia vaihtamatta?
Homma pitäisi tehdä niin, että auto olisi mahdollismman pian, mutta luotettavasti taas palvelemassa.
Jos ilmoittautuu halukkaita korjaajia Turun talosalueelta, niin vinkkejä otetaan ilolla vastaan. Tässä kun nyt painaa päälle muutkin rempat...
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
eipä ne korjaamossakaan muuta tee kuin raottaa kantta ja heittää pahvin väliin.
itse kyllä sipaisin lastun kannesta kun kansi oli irti kun satuin puoli huolimattomasti kävelemään konepajan ohi
imusrj taisin jättää paikalleen konehuoneeseen ja pakosrj nousi kannen kera tosin vettä lensi ämpärillinen pakosrj puolelta kun silla ajoi
itse kyllä sipaisin lastun kannesta kun kansi oli irti kun satuin puoli huolimattomasti kävelemään konepajan ohi
imusrj taisin jättää paikalleen konehuoneeseen ja pakosrj nousi kannen kera tosin vettä lensi ämpärillinen pakosrj puolelta kun silla ajoi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Mahdollisesti siellä on syöpymää kannessa vesilinjojen kohdilla, joten koneistamatta siitä ei varmaa peliä saa.
Kansiremppakin alkaa olla sellainen, että kannattais tutkia se jakopää ja ainakin tehdä tasapainopuoli uusiksi.
Kansiremppakin alkaa olla sellainen, että kannattais tutkia se jakopää ja ainakin tehdä tasapainopuoli uusiksi.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Niissä korjaamoissa missä itse olen ollut, ei todellakaan laiteta koneistamatonta kantta paikoilleen, koska mitään takuuta sille ei voi antaa ja kohtuu rahat kyseessä tollaisessa rempassa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Kannen koneistus taso venttiilin seetit ja varren kumit ja sitten paikoilleen.
Näin tehdään hyvä eikä mitään pieksämäkeläisten joppareiden korjausta
Näin tehdään hyvä eikä mitään pieksämäkeläisten joppareiden korjausta
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Saattaa se onnistua niinkin että heittää vain uuden pahvin vanhan tilalle, mutta se on kun kaivaisi verta omasta nenästään.
Noilla kilometreillä on jo syytä kansi oikaista ja venttiilit käydä läpi, vaihtaa myös kannenpultit.
Noilla kilometreillä on jo syytä kansi oikaista ja venttiilit käydä läpi, vaihtaa myös kannenpultit.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Kai se säkällä saattasi kestääkin kantta oikomatta, mutta onko se nyt niiiin suuri vaiva tehdä kunnolla?
Onhan se toki vähän semmonen suomalainen henki, että harvoin on aikaa ja/tai rahaa tehdä kunnolla, mutta usein on aikaa ja rahaa tehdä kahdesti..
Onhan se toki vähän semmonen suomalainen henki, että harvoin on aikaa ja/tai rahaa tehdä kunnolla, mutta usein on aikaa ja rahaa tehdä kahdesti..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Just samanlaisilla ongelmilla lähipiiri paini viimevuonna - pahvi vaihdettiin, ja kansi oikaistiin ihan osaavalla/hyvällä pajalla... Paineen nousu ja veden väheneminen jatkui. Sitten uudestaan kansi pois ja paineistukseen... Noh, voi arvata että halkihan se oli pakoventtiilien puolella (en muista nyt minkä niistä)...
Sitten uutta mukamas koneistettua kantta - siihen sitten koneistus ja koeponnistus - tuohonkin piti muistaakseni vaihtaa venttiilit, kun vuosi kuin seula... Sitten uusi elring'in pahvi ja paikalleen... Tuon jälkeen on jäähdytysnesteet pysyneet siellä missä niiden kuuluukin olla.
Eli täältä myös ääni sille, ettei yritä oikaista mutkissa vaan tekee sen kunnolla, ja yhden kerran. Avain tässä on se kannen plaanaus, venttiilien tiiviyden tsekkaus, ja vaihto (venat, seetit tai vain istutus tilanteesta riippuen) ja tietenkin kannen KOEPONNISTUS!
Sitten uutta mukamas koneistettua kantta - siihen sitten koneistus ja koeponnistus - tuohonkin piti muistaakseni vaihtaa venttiilit, kun vuosi kuin seula... Sitten uusi elring'in pahvi ja paikalleen... Tuon jälkeen on jäähdytysnesteet pysyneet siellä missä niiden kuuluukin olla.
Eli täältä myös ääni sille, ettei yritä oikaista mutkissa vaan tekee sen kunnolla, ja yhden kerran. Avain tässä on se kannen plaanaus, venttiilien tiiviyden tsekkaus, ja vaihto (venat, seetit tai vain istutus tilanteesta riippuen) ja tietenkin kannen KOEPONNISTUS!
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Koeponnistusta ei tarviis jos ei ole päässyt keittämään.
Jos halki niin keittänyt aika reilusti.
Jos halki niin keittänyt aika reilusti.
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
juu luonnolisesti kandee tehdä pitkän kaavan mukaan että tulee toimiva
mutta joskus opiskelu, armeija,,työttömyys,puut vielä metsassä yms syiden takia
asiakas ei halua kuin sen minimin eli mahdollisimman vähän euroja välissä korjauksen niin silloin pitää tehdä niin
mutta joskus opiskelu, armeija,,työttömyys,puut vielä metsassä yms syiden takia
asiakas ei halua kuin sen minimin eli mahdollisimman vähän euroja välissä korjauksen niin silloin pitää tehdä niin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Kansipahvi mennyt täälläkin. Ei ole keittänyt eikä paineet nouse jäähdytysjärjestelmässä mutta pahvi on selkeästi mennyt jonkun sylinterin ja öljykanavan väliltä. Vähän oon tuumaillut myös pelkän pahvin vaihtamista ilman sen kummempia toimenpiteitä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Elring tiiviste ainut mitä sinne kannattaa laittaa
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Mulla ollu parissa Victor Reinz kannentiiviste enkä ole noita saanut porsimaan vaikka yrittänyt kovastiElring tiiviste ainut mitä sinne kannattaa laittaa
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
2,0 Bar nyt käytössä ja pysyy välissä.
Jokkis kilpureissa ainut mikä kestää myös vähän lämettä.
Yli 100 moottorin kokemus
Jokkis kilpureissa ainut mikä kestää myös vähän lämettä.
Yli 100 moottorin kokemus
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Ei sitä kantta tarvi koneistaa ellei se tasopinta ole kiero/syöpynyt/tjms. Oletusarvoinen koneistaminen ei lisää mitenkään tiivisteen kestoa, lisää vain kuluja.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135