Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Ostin tuolasen ctek laturin ja siinä mukana kiinteälle asennukselle johdot, jossa rinkulat toisessa päässä ja toisessa pistoke laturin johtoon.
Ajatuksena laittaa tuo niin että kesäaikaan voi törkätä seisontapäiviin(viikkoihin) johdonnokkaan ja talvella saa olla katkuvasti. (Liika monta akkua on jäätynyt p@skaksi….)
Onko mitään merkitystä, onko navoissa vai miinus rungossa ja plus navassa? Potilas siis 9-3cab/2000.
Näin vanhassa ei ilmeisesti (talvea ajatellen) ole/olisi ongelmaa vaikka akun irrottaa kokonaan ja säilyttää jossain lämpimässä? Ei katoa tiedot ecusta vaimikäseon?
Ajatuksena laittaa tuo niin että kesäaikaan voi törkätä seisontapäiviin(viikkoihin) johdonnokkaan ja talvella saa olla katkuvasti. (Liika monta akkua on jäätynyt p@skaksi….)
Onko mitään merkitystä, onko navoissa vai miinus rungossa ja plus navassa? Potilas siis 9-3cab/2000.
Näin vanhassa ei ilmeisesti (talvea ajatellen) ole/olisi ongelmaa vaikka akun irrottaa kokonaan ja säilyttää jossain lämpimässä? Ei katoa tiedot ecusta vaimikäseon?
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Navoissa on ctekin ihan hyvä olla kiinni.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Mulla cabissa ihan navoissa kiinni. Muistaakseni vielä vaihdoin ne johdon päät isompiin Abicoihin, että akun navan pultti meni läpi.
Mulla AGM-akku ja pidän kiinni autossa läpi talven (lämmin talli) ja aina välillä latailen.
Mulla AGM-akku ja pidän kiinni autossa läpi talven (lämmin talli) ja aina välillä latailen.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Säilytystalli on kylmä/eristämätön mutta katon alla. Aattelin jättää laturin talveksi kiinni, ctekin pitäisi olla ihan uskottava ettei suotta keitä kuiviin…
Laitoin samantien muutamaan muuhunkin koneeseen vastaavan. Liian monta akkua on jäätynyt rikki ja toisaalta koneita on senverran, että viimetalvinen jumppa laturi-toiseen ja eespäin vaihtuu nyt kiinteisiin noiden enemmän kesä/sulanajan käytössä olevissa.
Laitoin samantien muutamaan muuhunkin koneeseen vastaavan. Liian monta akkua on jäätynyt rikki ja toisaalta koneita on senverran, että viimetalvinen jumppa laturi-toiseen ja eespäin vaihtuu nyt kiinteisiin noiden enemmän kesä/sulanajan käytössä olevissa.
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Vinkkinä, jos ei halua askarrella:
M8-kokoiselle ruuville sopivia johtoja saa myös valmiina:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455531/ ... sliittimet
Kuvasta poiketen johdossa on samanlaiset valetut(?) liittimet kuin laturin mukana tulevassa M6-ruuveille sopivassa johdossa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Maxi-sulakeboksissa on valmis m6 terminaali ja korissa maadoitus vieressä. Tuskin vaikuttaa laturin toimintaan muutama kymmenen senttiä paksua johtoa akulta.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Askartelu, varsinkaan sähkölaitteiden tiimoilla, ei ole mun the juttuja… Siksipä olin jälleen ylen hövelillä päällä ja laitoin tälläsen missä lisänä kivat vilkkuvat valot
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455569/ ... sliittimet
Miinuksena tuossa nyt, että kaikki pelit ilmoittaa akun olevan near or allmost dead itäisen punaista räpsyy noo eipä tarvii turhaa latailla
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455569/ ... sliittimet
Miinuksena tuossa nyt, että kaikki pelit ilmoittaa akun olevan near or allmost dead itäisen punaista räpsyy noo eipä tarvii turhaa latailla
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Jos autolla ei aja pitkään aikaan, parhaiten virta pysyy akussa miinus kenkä irroitettuna. 2-3kk välein jos lataa, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Jos akun jättää autoon kytketyksi, siellä autossa tyypillisesti on hieman virrankulutusta ja se luonnollisesti tyhjentää ennen pitkää akun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2019 13:06
Re: Ylläpitolaturin kiinteä asennus
Juuri asensin talveksi amerikkalais-valmisteiseen moottoripyörään Ctekin plugilla. Pientä kikkailua vaati, mutta plugi on nätisti piilossa satulan alla. Ei pitäisi olla ongelmana sinullakaan, katsoo vaan kytkennät oikein, miinus ensin irti jne. Plugin saa kiinnitettyä varmaan konehuoneeseen aika helpostikin, jos haluaa. Pakkauksessa tulee myös koukut, jos otat akun irti kokonaan. Suosittelen, eikä ole vaikeaa