Jep. Sillä mää itte noilla rohkeen ajaa ja niitä maksaa, että kattelen niitä kuitenkin yksilöinä ja otan potentiaalisimmat porsimukset huomioon. Alkupäään Ingeniumissa (tuo Jaguarin diesel) itsetuho on sisäänrakennettuna potentiaaliseen tasapainoakselivikaan, joten otin etukäteen hinnasta selvää ja tiedostan, että se 5k€ jumppa saattaa realisoitua jonain päivänä. Tosin siitäkin jo hävisi puolet jännityksestä, kun niitä nykyään tehdään alle 2,5k€ summalla . Ei se ole enää kuin ~10% auton hinnasta, mutta silti ihan tuntuva summa.AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 16:06Tuo on tietty yksi näkökulma, ja monessa kohtaa ihan relevantti. Sitten taas tuollaisesta viisivuotiaasta normaalisti ajetusta (100 tkm) autosta ei välttämättä vuosiin porsi oikein mitään, eli korjauskuluiltaan se voi olla kuin uusi auto. Hieman huolto-osaa saattaa mennä, kuten jarrupaloja, -levyjä ja mahdollisesti alustan niveliä ym. pieniä.
Huolloissa muuten näkyy ehkä sekin kustannus 5-10 välillä vielä, että osa ostajista arvostaa merkkiliikkeen huoltoleimoja, joten myynnin helppouden nimissä niistä saattaa kannattaa maksaa. Oikeastihan tuon tietää vasta siinä kohtaa, kun potentiaalinen ostaja hylkää auton tai tinkaa hinnasta sillä, että huoltoleimat on bulkkipajalta tai itsekirjoitettuja, siihen asti tuo on puhdasta arvailua.
Mutta tosiaan, siinä jossain 10v tienoossa, usein jo vähän ennen, maanantaiyksilöt menee paaliin. Siihen asti ne on mukana markkinan tarjonnassa jänninä pääsiäismunina.
Kyl. Siksi minä oon todennut että käyttöautoon menee vähän toista tonnia kuukaudessa (on muuten pankin tyypeillä aina naama nykinyt, kun lainaneuvottelussa tms olen avannut kulurakennetta ja sanonut tuon ääneen) ja niissä puitteissa ajan jollain, millä ajan mielelläni. En niinkään tuijota ikää, kilometrejä tai mainoslauseita, vaan miellyttävyyttä ja yksilön kuntoa. Mielestäni saan tällä tavoin tuolle käytännössä väkisin menevälle tonnille parhaan vastineen.