Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Se oli sitten operaatio syylärin vaihto. Ja joo, olihan se melkoinen työmaa, johon ruokatauon kanssa meni ihan niinkin paljon kuin kahdeksan (8) tuntia Ja siis ovelta ovelle, eli mukaan laskettu myös nestetasojen kanssa puljailut. Ei siis vaikea tai yskinyt vastaan, mutta ruuveja ja klemmareita oli hankalissa koloissa joihin ei oikeen mahtunu työkalut eikä kädet... Ja ne ahtoputket oli aika piukassa. Ja selvästikki puskuri olisi kannattanut purkaa pois edestä, vaikka WIS ei niin neuvonutkaan. En ottanut kattavasti kuvia, mutta pienet kohokohdat. Jotta apukuskin puolen ahtoletkun sai pois paikaltaan, piti tehdä tähystysreikä. Helpottaa seuraavaa kertaa sitte kans!
Kuskin puolella klemmarit OLI asennossa, johon kukaan täysjärkinen ei niitä laita, mutta onneksi klemmarit sai käännettyä ympäri ja laitettua sitten paikalleen järkevästi. Joka taas on yhtä hunajaa ja naminamia seuraavalle.
Ja ne pikaliittimet öljyputkille oli tollaset jousihässäkät. Ei aiheuttanu harmaita hiuksia sittenkään...
Ja joo, olihan se vanha syyläri sitten jo hetken vuotanut...
Niin tai näin, uusi sujahti paikoilleen ja tämmönen ranetus jäi sitten vielä jäljelle:
Eli tosiaan vanha jäähdytinpaketti oli ottanu eteensä koiran/kissan/jäniksen/mäyrän/lumipenkan/betoniporsaan tai jotain. Ja ehkä se on myös syy vuotoon? Mutta ic ja lauhdutin ovat nyt niin kierona, että en vääntänyt väkisin paikalleen. Toinen ylänurkka on kiinni ja tietty alhaalta syylärin kannakkeissa. Ja kun sitä vanhaa syyläriä tutkaili, niin oli sekin inan kiero.
Ic ei ainakaan vuoda. Tai olettaisin, että jos se vuotais, niin josain päin kennoa olis öljyä. Joten olkoot kierona. Ja ilmastointiki toimii, niin menkööt. Vanhoja autojahan nää ovat... Automaattilaatikon öljy oli vielä punertavaa, mutta ei ehkä terävintä kärkeä. Kattelin vanhoja laskuja, niin tähän on vuosi sitten vaihdettu öljyt, mutta vain yksi öljypohjallinen. Ei siis ole rassattu WIS raamattuna, vaan haluttu sitten varmaan säästää 50 € öljymäärässä, mutta kattoo nyt jaksaako itekkään tähän vaihtaa. Kilsoja tulee vähän ja se tikku on niin aneemises paikas, ettei sitä hommaa mielellään tee. Toisaalta olis sillä vanhalla syylärilläki vielä pärjännyt hienosti, kun "ei se paljoa vuotanut", mutta korjattu mikä korjattu. Satasen homma se on vaihtaa lisää öljyjä. Ja tietty halvemmallaki pääsee, jos ostaa sitä Comman halpista, joka täyttää kutakuinki jokasen öljyspeksin mitä autoihin on keksitty Hyvinhän se Inkuski meni pari vuotta...
Hyvänä tilastohimmelinä, niin täähän on edelleen alle kolmen tonnin ruoska:
Osto 2600 €
Renkaiden myynti 220 €
Korjaukset ja huollot sekä softaus tehtaan linjoja kunnioittavaksi 224,11 €
Yhteensä 2604,11 € eli jos ei tuu yllätyksiä, niin alle kolmes on vielä kesärenkaiden hankinnankin jälkeen. Puskurin alaritilä on niin rujos kunnos, että sellanen tarttis haalia. Ja tietty ne vanteet renkaineen. Eli ehkä suosiolla purkuautoa pihaan...
Kuskin puolella klemmarit OLI asennossa, johon kukaan täysjärkinen ei niitä laita, mutta onneksi klemmarit sai käännettyä ympäri ja laitettua sitten paikalleen järkevästi. Joka taas on yhtä hunajaa ja naminamia seuraavalle.
Ja ne pikaliittimet öljyputkille oli tollaset jousihässäkät. Ei aiheuttanu harmaita hiuksia sittenkään...
Ja joo, olihan se vanha syyläri sitten jo hetken vuotanut...
Niin tai näin, uusi sujahti paikoilleen ja tämmönen ranetus jäi sitten vielä jäljelle:
Eli tosiaan vanha jäähdytinpaketti oli ottanu eteensä koiran/kissan/jäniksen/mäyrän/lumipenkan/betoniporsaan tai jotain. Ja ehkä se on myös syy vuotoon? Mutta ic ja lauhdutin ovat nyt niin kierona, että en vääntänyt väkisin paikalleen. Toinen ylänurkka on kiinni ja tietty alhaalta syylärin kannakkeissa. Ja kun sitä vanhaa syyläriä tutkaili, niin oli sekin inan kiero.
Ic ei ainakaan vuoda. Tai olettaisin, että jos se vuotais, niin josain päin kennoa olis öljyä. Joten olkoot kierona. Ja ilmastointiki toimii, niin menkööt. Vanhoja autojahan nää ovat... Automaattilaatikon öljy oli vielä punertavaa, mutta ei ehkä terävintä kärkeä. Kattelin vanhoja laskuja, niin tähän on vuosi sitten vaihdettu öljyt, mutta vain yksi öljypohjallinen. Ei siis ole rassattu WIS raamattuna, vaan haluttu sitten varmaan säästää 50 € öljymäärässä, mutta kattoo nyt jaksaako itekkään tähän vaihtaa. Kilsoja tulee vähän ja se tikku on niin aneemises paikas, ettei sitä hommaa mielellään tee. Toisaalta olis sillä vanhalla syylärilläki vielä pärjännyt hienosti, kun "ei se paljoa vuotanut", mutta korjattu mikä korjattu. Satasen homma se on vaihtaa lisää öljyjä. Ja tietty halvemmallaki pääsee, jos ostaa sitä Comman halpista, joka täyttää kutakuinki jokasen öljyspeksin mitä autoihin on keksitty Hyvinhän se Inkuski meni pari vuotta...
Hyvänä tilastohimmelinä, niin täähän on edelleen alle kolmen tonnin ruoska:
Osto 2600 €
Renkaiden myynti 220 €
Korjaukset ja huollot sekä softaus tehtaan linjoja kunnioittavaksi 224,11 €
Yhteensä 2604,11 € eli jos ei tuu yllätyksiä, niin alle kolmes on vielä kesärenkaiden hankinnankin jälkeen. Puskurin alaritilä on niin rujos kunnos, että sellanen tarttis haalia. Ja tietty ne vanteet renkaineen. Eli ehkä suosiolla purkuautoa pihaan...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Se oli taas rassausilta. Automaattivaihteiston öljytaso jäi vähän mysteeriksi syylärin vaihdon jälkeen, sillä mukana oli vain litran purkki öljyä jonka luulin riittävän ja toisaalta en jaksanut hilata vaihteiston lämpötilaakaan niin ylös, että todellinen öljymäärä olisi koskaan selvinnyt. Eli tällä kertaa Motonet oli liian kallis ja halvempi Tokmanni vielä matkan varrella, niin mikäs siinä shoppaillessa
Siirtymän päätteeksi vaihteiston lämpötila oli 79 astetta. Eli vähän ranehengessä menen, kun sen pitäisi olla 80 tason tarkastuksessa...
Ennestään öljyä oli tuon verran:
Ja tuossa näkyy uuden ja vanhan öljyn väriero...
Eli pikasella matikalla 0,3 l min-max väli plus tuo vajaus, niin puolisen litraa. Ja koska öljyä on mukana vain 4 litraa, niin pitääkin soveltaa. Eli mitata pois otettu öljy (max 3,5 l siis saan valuttaa) koska en tiedä, paljonko sieltä edes maksimimäärällä tulisi ulos... No vanha öljykannu on siihen helppo työkalu.
Tähän varauduin, mutta otti se silti päähän. Eli kun piti valuttaa ja mitata öljyä, niin proppu oli kokoajan hollilla. Ja tietenki sitä öljyä meni sitten kainaloon asti... No semmosta se joskus on. Ulos tuli 3,25 l plus varmaan desi lattialle, joten operaatio oli siltä osin selvä, että kippasin koko 4 l kannullisen sisään sen kummempia tarkastelematta.
WISsissähän on se huuhtelumenetelmä kuvattuna, mutta kun tässä nyt oli vajausta, jonka halusin täyttää, niin tää meni näin. Lisäksi vetarin stefa vuotaa, niin sen yhteydessä joutuu vielä toisen kerran vaihtaan.
Sillainhan tuo öljytaso on aika hassu, että syyläristä putkineen tuli öljyä ulos korkeintaan desilitroja. Kuitenkin kippasin öljyä sisään sen litran purkin verran ja silti se jäi puoli litraa vajaaksi. Eli joko öljyä ei ole ollutkaan riittävästi tai sitten se stefa tiputtaa öljyä nopeammin mitä osaan edes kuvitella. No samapa tuo, nyt se on korjauslistalla ja tiedossa.
Lopuks vielä pelasin valojen kanssa. Tämmösiä eco-polttimoita tuli tilattua Aeromotorssilta ilmaisten postikulujen saamiseksi.
Pitkät valot oli jo ihan kellertävät ja kun lyhkäset eivät kirkastuneet uusilla polttimoilla, niin kierrätin sitten vanhat lyhkäset pitkiin ja laitoin vain lyhkäsiin uudet
Lopuks vielä nostin kuskin puolen valoa reippaasti. Tolla ehkä neljän metrin matkalla roikku viitisen senttiä. Muuttu muuten näkymät kummasti kun molemmat valot ampuvat nyt oikealle korkeudelle!
Sitte noi jonneledit pistin lukuvaloiksi ja lukuvalot sisävaloiksi.
Takanaki oli jonneledi, ja tilalle ranetin liian pitkän sukkulan tilalle kun lyhyttä ei ollut varastossa.
Toihan oli siinä mieles hauska päivitys, että nyt sillä sisävalolla jopa näkee jotain. Lisäksi sävy on mukavan lämmin eikä semmonen sininen jonne. Plus vielä hidas kirkastus ja himmenys toimivat oikein. En ymmärrä, miks ihmees noihinki tarttee jotain ledip*skaa tunkea jälkikäteen. Oviin vielä jäi ledit, mutta olkoot siellä, kun ei ne silmään osu...
Siirtymän päätteeksi vaihteiston lämpötila oli 79 astetta. Eli vähän ranehengessä menen, kun sen pitäisi olla 80 tason tarkastuksessa...
Ennestään öljyä oli tuon verran:
Ja tuossa näkyy uuden ja vanhan öljyn väriero...
Eli pikasella matikalla 0,3 l min-max väli plus tuo vajaus, niin puolisen litraa. Ja koska öljyä on mukana vain 4 litraa, niin pitääkin soveltaa. Eli mitata pois otettu öljy (max 3,5 l siis saan valuttaa) koska en tiedä, paljonko sieltä edes maksimimäärällä tulisi ulos... No vanha öljykannu on siihen helppo työkalu.
Tähän varauduin, mutta otti se silti päähän. Eli kun piti valuttaa ja mitata öljyä, niin proppu oli kokoajan hollilla. Ja tietenki sitä öljyä meni sitten kainaloon asti... No semmosta se joskus on. Ulos tuli 3,25 l plus varmaan desi lattialle, joten operaatio oli siltä osin selvä, että kippasin koko 4 l kannullisen sisään sen kummempia tarkastelematta.
WISsissähän on se huuhtelumenetelmä kuvattuna, mutta kun tässä nyt oli vajausta, jonka halusin täyttää, niin tää meni näin. Lisäksi vetarin stefa vuotaa, niin sen yhteydessä joutuu vielä toisen kerran vaihtaan.
Sillainhan tuo öljytaso on aika hassu, että syyläristä putkineen tuli öljyä ulos korkeintaan desilitroja. Kuitenkin kippasin öljyä sisään sen litran purkin verran ja silti se jäi puoli litraa vajaaksi. Eli joko öljyä ei ole ollutkaan riittävästi tai sitten se stefa tiputtaa öljyä nopeammin mitä osaan edes kuvitella. No samapa tuo, nyt se on korjauslistalla ja tiedossa.
Lopuks vielä pelasin valojen kanssa. Tämmösiä eco-polttimoita tuli tilattua Aeromotorssilta ilmaisten postikulujen saamiseksi.
Pitkät valot oli jo ihan kellertävät ja kun lyhkäset eivät kirkastuneet uusilla polttimoilla, niin kierrätin sitten vanhat lyhkäset pitkiin ja laitoin vain lyhkäsiin uudet
Lopuks vielä nostin kuskin puolen valoa reippaasti. Tolla ehkä neljän metrin matkalla roikku viitisen senttiä. Muuttu muuten näkymät kummasti kun molemmat valot ampuvat nyt oikealle korkeudelle!
Sitte noi jonneledit pistin lukuvaloiksi ja lukuvalot sisävaloiksi.
Takanaki oli jonneledi, ja tilalle ranetin liian pitkän sukkulan tilalle kun lyhyttä ei ollut varastossa.
Toihan oli siinä mieles hauska päivitys, että nyt sillä sisävalolla jopa näkee jotain. Lisäksi sävy on mukavan lämmin eikä semmonen sininen jonne. Plus vielä hidas kirkastus ja himmenys toimivat oikein. En ymmärrä, miks ihmees noihinki tarttee jotain ledip*skaa tunkea jälkikäteen. Oviin vielä jäi ledit, mutta olkoot siellä, kun ei ne silmään osu...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Vetarin stefan vuoto on tässä ajan myötä pahentunut niin paljon, että alkuun tutkailemani "vähän hikoilee" on muuttunut statukseen "tiputtaa". Eli tulee jo lammikko alle ja auton nostaessa ihan pieni noro melkein käy... Vaihtohan on helppoa, kun Coltin pajalta saa hyllytavarana uuden stefan ja vaihto on mallia irroita rengas, irroita alapallonivelen pultti, irroita raidetanko, vedä vetari ulos, naputa stefa pois. Kasaus käänteisessä järjestyksessä. Mutta tein itse ja säästin! Eli elämäni ensimmäinen vetarin stefa, jonka onnistuin rikkomaan asentaessa... Auto jäi nosturille tappipäivänä ja siitä sitten kyselemään lisää stefoja. Coltin paja ei ollut virallisesti auki eilen maanantaina, mutta kyllä sieltä silti sellainen järjestyi. Suuri kiitos sinne! Antoi mukaan kaksi siltä varalta, jos tartten toisenki harjottelukappaleen
Ja sitten vanha ja uusi kertaalleen rikottu.
Ja siellä se uusi on paikallaan, en tarvinnut toista harjottelukappaletta!
Sitten vähän luikkaria pintaan, vetari sisään, kasaus käänteisessä järjestyksessä ja öljyt sisälle.
Tällä kertaa en kipannut täyttä 4 l kannua "vuotoa ennakoimaan", vaan laitoin 3,7 l. En tiedä onko se oikea määrä, mutta kuitissa lukee sellainen määrä yhteen öljypohjallisen vaihtoon Saab-pajan toimesta, joten ehkä se on riittävän lähelle. Ja edellisellä kerralla siis päättelin tikusta 4,0 l vaihtomäärän, ja min-max -väli on 0,3 l, eli sillä päättelylogiikalla tuo 3,7 l pitäisi osua minimitasolle ainakin. Ulkolämpömittari näytti joku -20 eikä Techiä ollut matkassa, niin jätin tsekkaamisen toiselle kertaa, kun laatikon lämmittämiseen menis varmaan 100 km...
Nyt tää sitten alkaa olla nipussa siinä määrin, että tiedossa ei ole kuin kaarien ruosteita ja etupuskurin korjausta, kun alamaskista se on poikki ja roikkuu hiukan. Eli tällä näkymää siis tekniset murheet alkaa olla selätettynä, jäljellä pelkkää epäolennaista.
Ja sitten vanha ja uusi kertaalleen rikottu.
Ja siellä se uusi on paikallaan, en tarvinnut toista harjottelukappaletta!
Sitten vähän luikkaria pintaan, vetari sisään, kasaus käänteisessä järjestyksessä ja öljyt sisälle.
Tällä kertaa en kipannut täyttä 4 l kannua "vuotoa ennakoimaan", vaan laitoin 3,7 l. En tiedä onko se oikea määrä, mutta kuitissa lukee sellainen määrä yhteen öljypohjallisen vaihtoon Saab-pajan toimesta, joten ehkä se on riittävän lähelle. Ja edellisellä kerralla siis päättelin tikusta 4,0 l vaihtomäärän, ja min-max -väli on 0,3 l, eli sillä päättelylogiikalla tuo 3,7 l pitäisi osua minimitasolle ainakin. Ulkolämpömittari näytti joku -20 eikä Techiä ollut matkassa, niin jätin tsekkaamisen toiselle kertaa, kun laatikon lämmittämiseen menis varmaan 100 km...
Nyt tää sitten alkaa olla nipussa siinä määrin, että tiedossa ei ole kuin kaarien ruosteita ja etupuskurin korjausta, kun alamaskista se on poikki ja roikkuu hiukan. Eli tällä näkymää siis tekniset murheet alkaa olla selätettynä, jäljellä pelkkää epäolennaista.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Joo, tommosia kirjottelin syksyllä. Ja nyt se taas toistui:
Jo toinen sähkövika on korjattu lisäämällä sulake Tällä kertaa tuo MAXI-sulake oli tuossa paikassa nro. 4, joka lienee sähköpenkkien paikka. Ja tässä on manuaalipenkit... En ymmärrä, että mitä edellinen rane on ajatellut kun sulakkeita toimivista varusteista on hukattu ties minne, mutta tuon siirtämällä oikeaan koloonsa takalasin lämmitys alkoi toimimaan. Merkki ei syty ACC:n näytölle, mutta valot kyykkäävät ja lasi lämpenee. Halpoja vikoja ja paljon ihmetystä.
Nyt talven myötä lämpömittari näyttää vaatimattomat -23 astetta. En luota akun starttauskykyyn ilman mitään esilämmitystä, joten laitoin auton sitten laturiin yöksi. Jos se varmistaisi aamuisen käynnistyksen.
Huomisen jälkeen pitäisi jo lämmetä... Eikä just nyt kiinnosta akun ostaminen varmuuden vuoksi, kun tuo neliveto tuntuu imevän taas rahaa koko ilon edestä On taas autokuviot siinä määrin auki, että en tiedä tapahtuuko tässä jotain vai ei. Tommosta kävin kattomassa:
400 tkm mittarissa. Huoltoleimat tojotamaisesti 15-20 tkm välein, joten oli jo tullut alkuperäinen huoltovihko täyteen ja leimarivi jatkui toisessa kirjassa Koeajolle sitä ei saanut, kun oli pelkät kesärenkaat ja talvirenkaat "ovat matkalla" edelliseltä omistajalta olleet viime kesästä saakka. Siinä oli sakkorenkaat alla, joten vinkkasin, että eikö ne kannattais uhrata ja hakea lähimmästä rengasliikkeestä viidellä kympillä käytetyt talvirenkaat, jotta kauppa kävisi. Käski tulla keskiviikkona poikkeamaan
Noh en tiiä. Tossa on oikeastaan neljä vikaa, tai ongelmaa, henkisellä tasolla siis:
1. Tullee ilman renkaita eli heti meni tonni (€€€)
2. Svea Ekonomilta saa vain superkallista rahotusta (€€€)
3. Porsimus maximusta odotellessa tuossa on eri akku kuin tavis-Priuksissa (€€€)
4. Nää oikeasti paljon ajetut ovat pienen ja pervon ostajakunnan juttu, joka on jälleenmyynnin kannalta huono (€€€)
Eli kun nuo neljä summaa yhteen, niin kannattaa sijottaa viis tonnia enemmän ja hakea puolta vähemmän ajettu, jossa olisi kohtuulliset renkaat ja halpa rahotus. Mutta ei sillä, tuohon kun mittasi selkä menosuuntaan olevan istuimen takapenkille, mahduin mä sen eteen. Eilen testasin Auriksen, ja sen rinnalla 9-3SC oli tila-auto.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Eikös tuossa pitäisi olla ihan normaali Prius gen3 tekniikka ja akku? Vai miten eroaa?
Opel Astra H wagon 1.6 2011
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Mun googlauksen perusteella akku on Ni-MH:n sijaan Li-ion. Eli pessimistinä ajattelen, että jos kaikki Toyotan Hybridit normi-Priuksesta uusimpaan RAV4:ään käyttää samaa Ni-MH-tekniikkaa, niin onko kaikki tarvikeosaaminenki sitte niihin tuon Prius Plussan jäädessä mustaksi lampaaksi Jota toki kyllä marmoritiski palvelee, en mä sitä epäile...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Tuo olikin mulle ihan uutta tietoa. Akun sijaintikin poikkeaa muista.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Siirto kyllä on ymmärrettävää, jotta sikaosaston jaloille saa tilaa. Pakko kyl myöntää, että mitä enemmän tätä miettii, sitä vähemmän fiksulta tuo vaikuttaa. Kun ei ole mikään bulkkiromu siinä mieles mitä tommoselta 400 tkm ajetulta kipolta toivois
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Kävin koeajamas ja Prius olis kyl ihan kiva projekti tylsiin arki-iltoihin, mut kun ei tiä kannattaako tommosesta maksaa 100 € vai peräti 1000 €, niin olkoot tällä kertaa Parin tonnin Saab ei yllätä, vaikka joutuis viä kolmannenki sulakkeen lisään
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Tänään töiden jälkeen oli matka Vammalaan:
Lämpötila oli nollas ja auton sai sisältä ajoon. Eli akkua pääsi testaan... Lähtökohtana oli tää:
Tuolla pääsi lämmityslaite minimillä n. 50/50 maantiellä ja Kiikan "keskustas" pyörimällä 19 km, eli kapasiteetti on mun ymmärtääkseni kunnos. Muutenhan tuo oli vähän mallia tunkio, tosin kallis sellainen (verrattuna parin tonnin Saabiin). Rampeilla kuulu takaa boing, ratti oli vinos, renkaat tärräs, auto ohjautu oikealle, sisältä vähän tunkio, valot suunnattu 10 m päähän eteen... No noista selviää harrastamalla, mutta puolen tunnin koeajon jälkeen vieläki henkeä ahdistaa. Joku siinä oli. Ja kaikki ahdistukset ei lähde tuulettamalla, esimerkiks työkaverin Honda otti mun henkeen kolme vuotta.
Niin tai näin. Oon vuoden pari näitäki "kattonu sillä silmällä" ja ei toi vaan oo mun juttu nyt kun viimei sellasen viitti koeajaa. Siis tekniikas ei oo moittimista yhdellä koeajolla, sisätilat erinomaiset lapsiperheelle, mut tuntuma ja yleinen habitus ei ollut sellanen, et sellanen on pakko saada. Ehkä paras esimerkki luokseen vetävästä autosta on kolmoskoppanen V70, joka tuntuu omalta ensikosketuksesta alkaen. Porissahan olis yks... Mut en tiiä.
Tankkasin nyt Saabiin tiistain halpisbensaa 93,28 € edestä, joten ehkä täs taas viikon pärjää.
Lämpötila oli nollas ja auton sai sisältä ajoon. Eli akkua pääsi testaan... Lähtökohtana oli tää:
Tuolla pääsi lämmityslaite minimillä n. 50/50 maantiellä ja Kiikan "keskustas" pyörimällä 19 km, eli kapasiteetti on mun ymmärtääkseni kunnos. Muutenhan tuo oli vähän mallia tunkio, tosin kallis sellainen (verrattuna parin tonnin Saabiin). Rampeilla kuulu takaa boing, ratti oli vinos, renkaat tärräs, auto ohjautu oikealle, sisältä vähän tunkio, valot suunnattu 10 m päähän eteen... No noista selviää harrastamalla, mutta puolen tunnin koeajon jälkeen vieläki henkeä ahdistaa. Joku siinä oli. Ja kaikki ahdistukset ei lähde tuulettamalla, esimerkiks työkaverin Honda otti mun henkeen kolme vuotta.
Niin tai näin. Oon vuoden pari näitäki "kattonu sillä silmällä" ja ei toi vaan oo mun juttu nyt kun viimei sellasen viitti koeajaa. Siis tekniikas ei oo moittimista yhdellä koeajolla, sisätilat erinomaiset lapsiperheelle, mut tuntuma ja yleinen habitus ei ollut sellanen, et sellanen on pakko saada. Ehkä paras esimerkki luokseen vetävästä autosta on kolmoskoppanen V70, joka tuntuu omalta ensikosketuksesta alkaen. Porissahan olis yks... Mut en tiiä.
Tankkasin nyt Saabiin tiistain halpisbensaa 93,28 € edestä, joten ehkä täs taas viikon pärjää.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
^ Toi PHEV tarttu het tullessaan myös meikän filttereihin, mut oli alle 24h sisään kadonnu myynnistä, ennen kuin ehdin edes miettimään että lähtiskö oikeen katsomaan. On näköjään sittemmin tehnyt comebackin…
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Jos miettii varusteita (kattoluukku, vaalea sisusta) ja maagista alle 200 tkm kilometrilukemaa yhdistettynä kohtuukuntoisiin renkaisiin, unohtamatta persaukisten ongelmaa eli Levorannan halpaa rahoitusta, niin onhan toi Suomen halvimpia. Et ei se ihme oo jos ei kauaa viihdy. Mut toisaalta toi on vähän projektiauto kuitenki...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Taitaa noi Outlanderit olla yksilöitä, osa niistä Hollannin tms tuonneista on kyllä aika käytetyn oloisia.
Toihan on ihan perssiistä toi Plussan akku. Noita normi-Priuksen akkuja on ihan eri lailla tarjolla, toki en ole kuullut, että niitä olis tarvinnu vaihtaa. Kuulemma Toitsu-asentajat vetäny noilla normi-Priuksilla 500tkm mittariin ja matka jatkuu...
Toihan on ihan perssiistä toi Plussan akku. Noita normi-Priuksen akkuja on ihan eri lailla tarjolla, toki en ole kuullut, että niitä olis tarvinnu vaihtaa. Kuulemma Toitsu-asentajat vetäny noilla normi-Priuksilla 500tkm mittariin ja matka jatkuu...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Nojuu mä en noista tuontiautoista oikeen saa muuta mielikuvaa kuin sen Saksan hullun ajan vuosituhannen vaihteesta, kun kun kaikki romut ikään katsomatta oli 199 tkm ajettuja ja niitä sitte tuulipuvut osti, et saivat edes ilmastoinnin tänne autojen hautausmaalle. Toki sieltä nyt sai uudempiaki kärryjä, mutta mielikuva oli nää rikkaat köyhät tuulipuvut.
Mut joo, kallis autohan toi Outlander on ollut nykyhintaan verrattuna ja nyt lähes kymppivuotiaana ja viidennesmillin ajettuna, niin alkaahan se elämä näkymään. Ei ne uusia ole... Muistaakseni AZP ketjussaan joskus kans aika montaa kävi kattomas ja ymmärtääkseni ei alottanu Nettiauton halvimmista. Yksilöitä, yksilöitä.
En mä tota Priusta akun takia pelkää. Siinä vaan kone ravisti yli minuutin seisonnan jälkeen. Halvimmillaan putsataan EGR, toiseks halvimmillaan vaihdetaan kannentiiviste (reilu 20 € plus harrastusilta) ja kolmanneks halvimmillaan sitte on jo alakertaki valmis. Eli liian kallis riskinotto, kun itte tykkään mieltää autojen ostot aina pisimmän ja kalleimman remontin kautta.
Mut joo, kallis autohan toi Outlander on ollut nykyhintaan verrattuna ja nyt lähes kymppivuotiaana ja viidennesmillin ajettuna, niin alkaahan se elämä näkymään. Ei ne uusia ole... Muistaakseni AZP ketjussaan joskus kans aika montaa kävi kattomas ja ymmärtääkseni ei alottanu Nettiauton halvimmista. Yksilöitä, yksilöitä.
En mä tota Priusta akun takia pelkää. Siinä vaan kone ravisti yli minuutin seisonnan jälkeen. Halvimmillaan putsataan EGR, toiseks halvimmillaan vaihdetaan kannentiiviste (reilu 20 € plus harrastusilta) ja kolmanneks halvimmillaan sitte on jo alakertaki valmis. Eli liian kallis riskinotto, kun itte tykkään mieltää autojen ostot aina pisimmän ja kalleimman remontin kautta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Eläpäs levitä virheellistä tietoa vette hyvä. Absoluuttisista tietolähteistä on kerrottu ja kerrotaan, ettei Toyotoihin tarvitse tehdä remonttia tai vaihtaa osia. Niihin ei kuulemma edes tuoda Suomeen varaosia, koska ei tarvita, koska niitä ei osteta. Näin tojotahenkilöt ovat kertoneet. Muistan eräänkin keskustelun, kun eräs mestari väitti, ettei sytytyspuolia edes tuoda Tammerauton mukaan maahan, koska niitä ei myydä.JP_Vette kirjoitti: ↑Ti Tammi 18, 2022 21:46
En mä tota Priusta akun takia pelkää. Siinä vaan kone ravisti yli minuutin seisonnan jälkeen. Halvimmillaan putsataan EGR, toiseks halvimmillaan vaihdetaan kannentiiviste (reilu 20 € plus harrastusilta) ja kolmanneks halvimmillaan sitte on jo alakertaki valmis. Eli liian kallis riskinotto, kun itte tykkään mieltää autojen ostot aina pisimmän ja kalleimman remontin kautta.
Joten älä jännitä, tojo ei hajoo ikinä mistään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89