900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Re: 900 CD entisöintiä
Laitoin akun lataukseen ja tyhjensin takakontin varaosista. Tarkoituksena tutkia bensapumppua joka oli päästellyt sangen kummallisia ääniä ennen kuin äänet siltä suunnalta loppuivat kokonaan. Ämpäri irtosi lopulta tankista, mutta ylös tulikin pelkkä pumppu. Kuminen imusiivilä oli murtunut pumpun tyvestä irti ja se piti ronkkia tankista ylös erikseen. Varastossa oli pari vuotta uudemmasta turbosatkusta pelastettu pumppuasetelma joka oli huomattavasti paremman näköinen. Nyt alkoi jo pumppu surista siihen malliin kuin kuuluukin.
Eipä tosin auttanut moottorin käynnistymättömyyteen tämäkään remontti. Otin ilmamäärämittarin mutkakumin irti ja kokeilin, niin ainakin lautanen nousi kevyesti. Pitänee ehkä katsella käynnistyssuuttimen sähköjä, ne on joku edellinen omistaja vedellyt uusiksi sangen epäilyttävän näköisesti. Olen muutenkin viime aikoina kehittänyt allergian omatekoisten johtosarjaviritysten suhteen kun erääseen toiseen projektiin olen konehuonetta entisöinyt.
Takakontissa touhutessa muistui taas mieleen että sille suunnalle pitäisi hitsuuhommiakin tehdä. Näytti olevan lasikuitupaikkakin yhdessä kohtaa, ei pitäisi venemiehiä päästää autokoritöihin
Eipä tosin auttanut moottorin käynnistymättömyyteen tämäkään remontti. Otin ilmamäärämittarin mutkakumin irti ja kokeilin, niin ainakin lautanen nousi kevyesti. Pitänee ehkä katsella käynnistyssuuttimen sähköjä, ne on joku edellinen omistaja vedellyt uusiksi sangen epäilyttävän näköisesti. Olen muutenkin viime aikoina kehittänyt allergian omatekoisten johtosarjaviritysten suhteen kun erääseen toiseen projektiin olen konehuonetta entisöinyt.
Takakontissa touhutessa muistui taas mieleen että sille suunnalle pitäisi hitsuuhommiakin tehdä. Näytti olevan lasikuitupaikkakin yhdessä kohtaa, ei pitäisi venemiehiä päästää autokoritöihin
Re: 900 CD entisöintiä
Otin pitkästä aikaa auton ulos tallin peräpaikalta. Pesin ja imuroin, tein loppuun muutaman kuskin penkin korjaukseen liittyneen nippelin asennuksen ja laitoin myös c-pilarin verhoukset paikoilleen. Koneen käyntiinlähtö oli huonon puoleista joten kippasin 5 litraa uutta bensaa tankkiin ja lopulta vaihdoin vielä polttoainepumpun releen kun pumpun surahdusta ei mielestäni joka starttauksen alla kuulunut. Vaihdoin alle vast'ikään eli 2014 kunnostetut US-turbot kesärenkailla ja ruuvasin vihdoinkin ruostuneen pörinäputken tilalle ihkauuden 2½" Simonsin rännin. Tarmonpuuska ei ollut täysin spontaani, vaan nämä toimenpiteet tehtiin sen johdosta että auto siirtyi tänään uudelle omistajalle!
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Kysynpä mielenkiinnosta kun ei ole viiteen vuoteen näkynyt eikä kuulunut, että missä menee Amarantinpunainen 900 CD rek URS-120? Olisi mukavaa jos laite olisi hengissä edelleen
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Poistettu liikenteestä, viimeisin leima 2012.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Oli mennyt tuo Hessun viesti ohi, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Silloin saman vuoden 2017 syksyllä ostin talon, (sekin hieman projektikunnossa) jonka johdosta CD vietti hiljaiseloa aina loppuvuoteen 2021 asti. Tällöin siirsin auton viimein verstaalle. Tosin olisiko se ollut klubin kevätkokous 2018 Kokemäellä, jossa kävin siirtokilvillä.
Ensitöikseni tutkin sitä vaivannutta kylmäkäynnistys vikaa. Käynnistyssuutin ei osallistunut käynnistystapahtumaan, mutta lähti pelaamaan kun vaihdoin epämääräiset johdot ja plugit. Jos en väärin muista, niin suuttimen plugi oli vieläpä ristissä kannen lämpötila-anturin tai jonkun muun kanssa.
Sisusta on purettuna ja koritöitä on aloitettu keulasta perään päin. Koppa on varsin rapeassa kunnossa ja siinä tulee riittämään työtä. Varsinkin takakontin alue on niin paha että tarvitsisi löytää parempi pala jostakin varaosa-autosta. Saa muuten vihjata jos on sopiva tiedossa, pikkuvikaa saa olla.
Nyt on jälleen ollut vuosi hiljaisempaa, mutta ajattelin että kuluvan vuoden lopussa keskityn taas asiaan...
Silloin saman vuoden 2017 syksyllä ostin talon, (sekin hieman projektikunnossa) jonka johdosta CD vietti hiljaiseloa aina loppuvuoteen 2021 asti. Tällöin siirsin auton viimein verstaalle. Tosin olisiko se ollut klubin kevätkokous 2018 Kokemäellä, jossa kävin siirtokilvillä.
Ensitöikseni tutkin sitä vaivannutta kylmäkäynnistys vikaa. Käynnistyssuutin ei osallistunut käynnistystapahtumaan, mutta lähti pelaamaan kun vaihdoin epämääräiset johdot ja plugit. Jos en väärin muista, niin suuttimen plugi oli vieläpä ristissä kannen lämpötila-anturin tai jonkun muun kanssa.
Sisusta on purettuna ja koritöitä on aloitettu keulasta perään päin. Koppa on varsin rapeassa kunnossa ja siinä tulee riittämään työtä. Varsinkin takakontin alue on niin paha että tarvitsisi löytää parempi pala jostakin varaosa-autosta. Saa muuten vihjata jos on sopiva tiedossa, pikkuvikaa saa olla.
Nyt on jälleen ollut vuosi hiljaisempaa, mutta ajattelin että kuluvan vuoden lopussa keskityn taas asiaan...
900 CD
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Niin tää oli se Norpe oy:n toinen Finlandia?
Oliko sulla noita projektin vanhempia kuvia tallessa?
Toki siis nykykuvatki kiinnostaa.
Oliko sulla noita projektin vanhempia kuvia tallessa?
Toki siis nykykuvatki kiinnostaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Tämä oli Norpella 10/1983 - 03/1985.
Noita Hessun kuvia ei ole minulla tallessa, mutta tässä muutama vähän uudempi. Klikkaamalla isoksi
Noita Hessun kuvia ei ole minulla tallessa, mutta tässä muutama vähän uudempi. Klikkaamalla isoksi
900 CD
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Vähä ovat pinta ja pohja eri parii
Kontin seutu tosiaan saattais olla helpompi napata kokonaisuutena jostain toisesta.
Kontin seutu tosiaan saattais olla helpompi napata kokonaisuutena jostain toisesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Näyttäisi että joskus ruutattu massaa kunnolla ruosteiden päälle, ja alkanut sitten muhimaan kuvassa näkyvin seurauksin.
Tässä se toinen Norpen T8, missä lienee nyt"
https://saab900cdregister.com/1983-900-cd-001050/
Tässä se toinen Norpen T8, missä lienee nyt"
https://saab900cdregister.com/1983-900-cd-001050/
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Meni multa nimimerkille jka
Ei oo kuulunu mitää muutamaan vuoteen
Edit. On muuten mun ottamat kuvat
Ei oo kuulunu mitää muutamaan vuoteen
Edit. On muuten mun ottamat kuvat
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
Pintapellit ja ovet ovat pääosin ihan ok. Ja auton etupäässä ei ole mitään ''tavanomaisesta'' poikkeavaa ruosteen suhteen.
Tuossa kuvassa on rapsittu kaikki lasikuitupaikat pois.
Tuossa kuvassa on rapsittu kaikki lasikuitupaikat pois.
900 CD
Re: 900 CD entisöintiä, viestikapula vaihtuu
miäs tuttu lasikuituleipuri taikoo pohjan konttorille sopivasti ja kivasti ja sit vetää vähän mustaa päälle ja ajaa loskassa pari pv jotta pohja tasaantuu
niin ingenjorgen kävelee vaan alta ohi
niin ingenjorgen kävelee vaan alta ohi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,