Sähköautot teiden tukkona
Sähköautot teiden tukkona
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 3dccb5a0ec
Selvästi muutkin ovat tämän huomanneet.Koskahan Eedelmannin Samppa tekee uuden biisin kaikkien kavereista, teiden tukoista
Selvästi muutkin ovat tämän huomanneet.Koskahan Eedelmannin Samppa tekee uuden biisin kaikkien kavereista, teiden tukoista
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sähköautot teiden tukkona
enemmän nämä normi autoilijat jotka yrittää säästää ajamalla 5-10km/h alle rajoitusten.
eiku sehän on ihan normiliikennettä satakunnassa..
eiku sehän on ihan normiliikennettä satakunnassa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Sähköautot teiden tukkona
eiks se olekkin normaalia autoille joiden nopeusnäyttis valehtelee ja saabeista sanottiin että ne ajaa aina ohi kun ei ollut mittarivirhettä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Sähköautot teiden tukkona
mä luulen et se korostunut uutisoinnin myötä ...esim 80km/h ja tolppa ni tiputetaan vauhti varuiksi 60km/h .... ja samalla tolppa 60km/h alueella ni 40km/h ajellaan ohitse.. .ei kaikkea voi mittarivirheen piikkiin laittaa vaikkakin se on kyllä todella iso %
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Sähköautot teiden tukkona
Tämä siis koskee omien havaintojeni mukaan sähköautoja yleensä.. Ei vain Tesloja.
Saabit romutetaan, ei niillä enää paljoa ohitella.
Saabit romutetaan, ei niillä enää paljoa ohitella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Sähköautot teiden tukkona
Enemmän noissa teiden tukoissa ärsyttää se että ei helpoteta ohittamista. Motarit on oma maailmansa mutta löytyy niitä ohituspaikkoja kantatieverkoltakin. Bussipysäkkiä ja p-paikkaa yms mutta pitäs hitaammalla liikkujalla olla pelisilmää sen verran että ottaa laitaan jos laahuksen päätä ei peileistä näy.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautot teiden tukkona
Olen huomannut näistä kaikkea kolmea edellä mainittua:
1) Sähköauto ajaa alinopeutta motarin vasenta kaistaa.
2) Polttomoottoriauto ajaa alinopeutta nykyisillä polttoaineiden hinnoilla.
3) Porukka ajaa noin 7 kilometrin alinopeutta mittarivirheen vuoksi, kun itse ajaa Saabilla tasan nopeusrajoitusten mukaan.
Bonuksena:
4) Ei tiedetä kyseisen alueen nopeusrajoitusta ja "varmuuden vuoksi" ajetaan kymmenen kilometriä alinopeutta. Esimerkiksi meidän lähettyvillä olevan tien nopeusrajoitus on 50 km/h, mutta moni mieltää sen nopeusrajoituksen olevan taajama-alueen 40 km/h
Viime vuoden pääsiäisenä kävi sellainenkin tapaus, että Teslan kaupunkimaasturimalli (onko se X? ) ajeli Lahden moottoritietä pohjoiseen motarin vasenta kaistaa, eikä päästänyt ketään ohitseen, vaan kiihdytteli niin, että ohittaminen oli vaikeaa. Eräällä suoralla pistin sitten yllättäen NG9-5:lla oikealta sen ohitse, jonka jälkeen Tesla palasi kiltisti oikealle kaistalle ja päästi muut ohitseen. Selitys oli selvä: sillä oli vetokoukussaan teline, jossa oli laskettelusukset Oli ilmeisesti menossa pohjoiseen laskettelemaan, eikä halunnut tuhlata enempää akkua
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Sähköautot teiden tukkona
Sehän tässä on nurinkurista, että ennenvanhaan köyhät ajeli muutaman tonnin kieseillä alhaisilla nopeuksilla säästääkseen energiakustannuksista. Nyt rikkaat tekee samaa 100ke patteriautoilla
Edit. Ja en ole rikas, mutta en köyhäkään, mutta kyllä mäkin ajotapaani mietin ihan polttoainetaloudellisuudenkin näkökulmasta, mutta se tapahtuu ennakoivalla ja muutenkin taloudellisella ajotavalla, ei alinopeutta ajamalla.
Edit. Ja en ole rikas, mutta en köyhäkään, mutta kyllä mäkin ajotapaani mietin ihan polttoainetaloudellisuudenkin näkökulmasta, mutta se tapahtuu ennakoivalla ja muutenkin taloudellisella ajotavalla, ei alinopeutta ajamalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Sähköautot teiden tukkona
5. Puhumattakaan ohituskaistoista, joissa lähes jokaisesta tulee autosta riippumatta oman elämänsä Kimi Räikkösiä. Ennen kaistaa 10-20kmh alle rajoituksen ja sitten kun ohituskaista alkaa, niin joka kopperosta löytyy pedaali niin, että joudut ajamaan +40kmh yli rajoituksen, että pääset ohi. Jos et aja ohi, niin ohituskaistan jälkeen nopeus tippuu takaisin 10-20 alle rajoituksen.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Maalis 04, 2023 11:16Olen huomannut näistä kaikkea kolmea edellä mainittua:
1) Sähköauto ajaa alinopeutta motarin vasenta kaistaa.
2) Polttomoottoriauto ajaa alinopeutta nykyisillä polttoaineiden hinnoilla.
3) Porukka ajaa noin 7 kilometrin alinopeutta mittarivirheen vuoksi, kun itse ajaa Saabilla tasan nopeusrajoitusten mukaan.
Bonuksena:
4) Ei tiedetä kyseisen alueen nopeusrajoitusta ja "varmuuden vuoksi" ajetaan kymmenen kilometriä alinopeutta. Esimerkiksi meidän lähettyvillä olevan tien nopeusrajoitus on 50 km/h, mutta moni mieltää sen nopeusrajoituksen olevan taajama-alueen 40 km/h
Viime vuoden pääsiäisenä kävi sellainenkin tapaus, että Teslan kaupunkimaasturimalli (onko se X? ) ajeli Lahden moottoritietä pohjoiseen motarin vasenta kaistaa, eikä päästänyt ketään ohitseen, vaan kiihdytteli niin, että ohittaminen oli vaikeaa. Eräällä suoralla pistin sitten yllättäen NG9-5:lla oikealta sen ohitse, jonka jälkeen Tesla palasi kiltisti oikealle kaistalle ja päästi muut ohitseen. Selitys oli selvä: sillä oli vetokoukussaan teline, jossa oli laskettelusukset Oli ilmeisesti menossa pohjoiseen laskettelemaan, eikä halunnut tuhlata enempää akkua
Tuota vasemmalla kaistalla nutaamista on havaittavissa myös Pirkanmaalla. Useasti joutuu ohittamaan oikealta, kun se koppimopo ei voi vaihtaa kaistaa ja päästää takanatulevia ohi. Varmaan löysät housuissa jos joutuu lumivallin ylittämään... sekun tuntuu olevan niin monille ylitsepääsemättömän vaikeaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Sähköautot teiden tukkona
Mulla ainaki elämänlaatu parani huomattavasti kun aloin itekki ajamaan stressivapaasti 80 km/h mittarinopeutta myös satasen alueella. Polttoainehintojen raketoidessa menin erehdyksissä laskemaan paljoko joku mummulareissuki maksaa (etenki Turkuun ajaes) kun ajaa sen vajaa 80 km/h eikä dynaamisen hienosti ajaen ja aina ohittaen. Jos jotakuta harmittaa, niin hankkikoot auton jolla pääsee ohi sujuvasti.
Ennen tuota polttoaineiden raketoimista sain joskus kymmenen vuotta sitten päiväsakot ajamalla 21(+3) km/h ylinopeutta Turun Halisis. Just sellanen olematon tyhjä lentokenttämäinen baana, jossa sattu moottoripyöräpoliisi tulemaan vastaan. Sillon se harmitti maksaa satojen eurojen sakko, mutta samalla heräsin ylinopeuden hintaan ja polttoaineenkulutuslisään, eli väitän valtion menettäneen suoria polttoaineverotuloja sen jälkeen moninkertaisesti itse sakon tuomaan rahavirtaan verrattuna. Eli mä voitin ja valtio hävis
No nyt dieseliin siirtymisen myötä oon vähän löysänny pipoani ja ajelen pitkät siirtymät motarilla 120 km/h mittaris, kakskaistasillaki 100 km/h rajotusten niin sallies, mutta noi perusreissut, joissa nopeuden nosto ei kovin konkreettisesti vaikuta matka-aikaan, kyllä tulee ajettua alle rajotusten. Mua ei vähempää vois kiinnostaa vaikka mun auto päätyis Iltasanomien etusivulle
Ennen tuota polttoaineiden raketoimista sain joskus kymmenen vuotta sitten päiväsakot ajamalla 21(+3) km/h ylinopeutta Turun Halisis. Just sellanen olematon tyhjä lentokenttämäinen baana, jossa sattu moottoripyöräpoliisi tulemaan vastaan. Sillon se harmitti maksaa satojen eurojen sakko, mutta samalla heräsin ylinopeuden hintaan ja polttoaineenkulutuslisään, eli väitän valtion menettäneen suoria polttoaineverotuloja sen jälkeen moninkertaisesti itse sakon tuomaan rahavirtaan verrattuna. Eli mä voitin ja valtio hävis
No nyt dieseliin siirtymisen myötä oon vähän löysänny pipoani ja ajelen pitkät siirtymät motarilla 120 km/h mittaris, kakskaistasillaki 100 km/h rajotusten niin sallies, mutta noi perusreissut, joissa nopeuden nosto ei kovin konkreettisesti vaikuta matka-aikaan, kyllä tulee ajettua alle rajotusten. Mua ei vähempää vois kiinnostaa vaikka mun auto päätyis Iltasanomien etusivulle
Viimeksi muokannut JP_Vette, La Maalis 04, 2023 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköautot teiden tukkona
^^niin kävikö nyt niin että tää olikin kuskista eikä käyttövoimasta kiinni?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköautot teiden tukkona
Kuskista se enempi on kiinni.
Mutta palataan sen verran ihan alkuun, että selvitetään vähän terminologiaa. Mitä te (ja toimittaja) hahmotatte alinopeudeksi? Onko se:
-Omaa marssivauhtianne alhaisempi nopeus
-Suurinta sallittua vähänkään alhaisempi nopeus
-Esim. 10km/h suurinta sallittua alhaisempi nopeus
-Esim. 10% suurinta sallittua alhaisempi nopeus
-Joku muu, mikä?
Omasta mielestäni se "viimeinen kymppi" eli 10km/h alle rajoituksesta rajoitusnopeuteen on hyvälläkin kelillä ja hyvälläkin tiellä ihan ok. Nopeusrajoitus on kuitenkin virallisesti suurin sallittu nopeus ja jos haluaa ajaa laillista vauhtia, niin siinä rajoituksen alapuolella on oltava kelvollinen haarukka, josta ei kannata vetää herneitä nenään.
Mutta palataan sen verran ihan alkuun, että selvitetään vähän terminologiaa. Mitä te (ja toimittaja) hahmotatte alinopeudeksi? Onko se:
-Omaa marssivauhtianne alhaisempi nopeus
-Suurinta sallittua vähänkään alhaisempi nopeus
-Esim. 10km/h suurinta sallittua alhaisempi nopeus
-Esim. 10% suurinta sallittua alhaisempi nopeus
-Joku muu, mikä?
Omasta mielestäni se "viimeinen kymppi" eli 10km/h alle rajoituksesta rajoitusnopeuteen on hyvälläkin kelillä ja hyvälläkin tiellä ihan ok. Nopeusrajoitus on kuitenkin virallisesti suurin sallittu nopeus ja jos haluaa ajaa laillista vauhtia, niin siinä rajoituksen alapuolella on oltava kelvollinen haarukka, josta ei kannata vetää herneitä nenään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköautot teiden tukkona
Jos keli kohdillaan, niin minä lasken alinopeudeksi 5kmh tai enemmän alle rajoituksen.aero kirjoitti: ↑La Maalis 04, 2023 13:45Kuskista se enempi on kiinni.
Mutta palataan sen verran ihan alkuun, että selvitetään vähän terminologiaa. Mitä te (ja toimittaja) hahmotatte alinopeudeksi? Onko se:
-Omaa marssivauhtianne alhaisempi nopeus
-Suurinta sallittua vähänkään alhaisempi nopeus
-Esim. 10km/h suurinta sallittua alhaisempi nopeus
-Esim. 10% suurinta sallittua alhaisempi nopeus
-Joku muu, mikä?
Omasta mielestäni se "viimeinen kymppi" eli 10km/h alle rajoituksesta rajoitusnopeuteen on hyvälläkin kelillä ja hyvälläkin tiellä ihan ok. Nopeusrajoitus on kuitenkin virallisesti suurin sallittu nopeus ja jos haluaa ajaa laillista vauhtia, niin siinä rajoituksen alapuolella on oltava kelvollinen haarukka, josta ei kannata vetää herneitä nenään.
Ymmärrän tietysti saman kuin moni, että se nopeusrajoitus on tosiaan se suurin sallittu, jota ei saa ylittää. Mutta toisaalta ihan liikenteen sujuvuuden vuoksi minusta olisi hyvä ajaa +-5kmh rajoituksesta maantiellä ja motarilla. Se kaikkinensa vähentäisi tarpeettomia ohitustilanteita.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Sähköautot teiden tukkona
Je, eli jo meillä kahdella on vitosen heitto siinä haarukassa, mitä muilta haluaisimme odottaa. Kumpikaan mielipide ei välttämättä ole oikeampi tai väärämpi kuin toinen, mutta tämä mieltämysero on hyvä hahmottaa, kun keskustellaan erikseen määrittämättömästä termistä, tällä kertaa siis alinopeudesta. Koska hahmotamme sen eri tavalla, niin meidän on hyvä tietää toistemme hahmotukset, jotta ymmärrämme mitä keskustellessamme toiset tarkoittavat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköautot teiden tukkona
Ihan totta, että peruskäsitteistö on hyvä olla rakennettu ennen laajempaa mielipiteenvaihtoa, koska muuten puhutaan eri asiasta. Mutta mun mielepide on kyl se ainoo oikea, eikä ainoastaan tässä asiassaaero kirjoitti: ↑La Maalis 04, 2023 13:56Je, eli jo meillä kahdella on vitosen heitto siinä haarukassa, mitä muilta haluaisimme odottaa. Kumpikaan mielipide ei välttämättä ole oikeampi tai väärämpi kuin toinen, mutta tämä mieltämysero on hyvä hahmottaa, kun keskustellaan erikseen määrittämättömästä termistä, tällä kertaa siis alinopeudesta. Koska hahmotamme sen eri tavalla, niin meidän on hyvä tietää toistemme hahmotukset, jotta ymmärrämme mitä keskustellessamme toiset tarkoittavat.
Mutta vakavammin. Mä ajattelen tätä asiaa en niinkään omasta mielihalustani, vaan laajemmin liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden näkökulmasta. Ajan niin vähän, että vaikutus henkilökohtaiselle liikehdinnälle on merkityksetön. Eli siis mulle on oikeastaan sama, että ajetaanko 5 tai 10 alle tai yli rajoituksen, kunhan vaan mahdollisimman moni sitten tyytyisi ja mukautuisi siihen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05