Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Käykö -07 Cabrioon samanikäisen sedanin vetokoukku?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Nopeat kysymykset
Osanumero 32026046 pitäis ainakin sopia sedaniin ja cabbeen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Eikö se oikea vastaus ollutkin: kuka hullu nyt avoon laittaa koukun?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Nopeat kysymykset
En mä tiedä, mutta mulla on ollut 1 tai 2 cabbea koukulla, ja kivahan se esim. Pyörät laittaa koukkutelineeseen tarvittaessa kun niitä katollekaan ei saa
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
Kivempi se on kauniina kesäpäivänä vetää kärryä avolla kuin umpiautolla. Mullakin kahdessa avossa ollut koukku.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeat kysymykset
Täysin samaa mieltä.
Meillä on NG9-5:ssa koukku, joka tuli oston yhteydessä. Itse en olisi hankkinut sitä. Käytetty kokonaista kaksi kertaa.
Mutta cabbeen meillä on tällainen
http://carluggagerack.co.uk/2/wp-conten ... 24x579.jpg
Kai sekin on jotain perverssiä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Nopeat kysymykset
Onhan noita avoja pilattu työkoneen moottoreillakin, miksi ei sitten koukullakin...
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Nopeat kysymykset
Oon ehkä pikkusen liian puritanisti koukun suhteen. Signaturen autoissa on 2 koukkua, ja niistäkin toinen koukku lähtee kun vaan kerkee. 9-3X noista ainoa, jonka rooli on toimia kuormajuhtana ja maatalouskoneena.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Nopeat kysymykset
Koukkuahan voi käyttää myös mekaanisena peruutustutkana.
Re: Nopeat kysymykset
Pari kertaa olen peruuttanut koukulla seinään kiinni. Pysähtyy aika napakasti.
Taksi tuli liikennevaloissa femman perään. Koukku teki aika kivan loven mersun keulaan, mutta femman perä säästyi kolhuilta.
Taksi tuli liikennevaloissa femman perään. Koukku teki aika kivan loven mersun keulaan, mutta femman perä säästyi kolhuilta.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Nopeat kysymykset
^Peräkolaritilanteessa koukku on jopa huono asia, kun se tuo törmäysenergian kivasti ohi puskurista, joka on suunniteltu absorboimaan sitä energiaa. Toki, se voi säästää sen puskurin, mutta antaa paljon kovemman täräyksen auton koriin ja matkustajiin.
Koukuttomuusvaade cabbessa tuntuu itelle vähän samalta kuin esim. se, miten joidenkin mielestä avoautolla ei missään nimessä voi ajaa katto kiinni ja/tai ikkunat ylhäällä, kun tosiasiassa totuus on toisinpäin - avon kanssa voi valita, miten sitä kattoa ja ikkunoita pitää, umpikorin kanssa ei.
Osalla meistä vaan aina joskus on tarvetta kuljettaa tavaraa, joka ei mahdu tai jota ei halua autoon sisälle ja kun se tarve on tarpeeksi harvinainen, on peräkärry paljon edullisempi, parempi ja kätevämpi valinta kuin esim. omistaa paku. Toisaalta kärryn kanssa ei kuitenkaan kannata kaahottaa ja mikäs tosiaan sen mukavampi komeana kesäpäivän kuin ruisailla avolla, joten jos kuljetustarvetta on komeina kesäpäivinä, on koukullinen avo aivan kuninkaallinen valinta. Toki, en minäkään cabbeen kiinteätä koukkua haluaisi koska se on ruma, mutta sellainen irrotettava, joka ei näy päällepäin ollessaan irti, on pop.
Koukuttomuusvaade cabbessa tuntuu itelle vähän samalta kuin esim. se, miten joidenkin mielestä avoautolla ei missään nimessä voi ajaa katto kiinni ja/tai ikkunat ylhäällä, kun tosiasiassa totuus on toisinpäin - avon kanssa voi valita, miten sitä kattoa ja ikkunoita pitää, umpikorin kanssa ei.
Osalla meistä vaan aina joskus on tarvetta kuljettaa tavaraa, joka ei mahdu tai jota ei halua autoon sisälle ja kun se tarve on tarpeeksi harvinainen, on peräkärry paljon edullisempi, parempi ja kätevämpi valinta kuin esim. omistaa paku. Toisaalta kärryn kanssa ei kuitenkaan kannata kaahottaa ja mikäs tosiaan sen mukavampi komeana kesäpäivän kuin ruisailla avolla, joten jos kuljetustarvetta on komeina kesäpäivinä, on koukullinen avo aivan kuninkaallinen valinta. Toki, en minäkään cabbeen kiinteätä koukkua haluaisi koska se on ruma, mutta sellainen irrotettava, joka ei näy päällepäin ollessaan irti, on pop.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Peruutustutkakäytössä koukun tuoma riski on se että riittävän jykevään esteeseen peruuttaessa pääsee korjaamaan paikkoja oikein kunnolla. Jos taas koukun sijasta käyttää puskuria, selviää todennäköisemmin kosmeettisilla vaurioilla.
edit: aero ehtikin jo todeta saman, ja samaa mieltä siitäkin että no-compromises on hienointa eli koukku vaikka Ferrariin jos onnistuu
edit: aero ehtikin jo todeta saman, ja samaa mieltä siitäkin että no-compromises on hienointa eli koukku vaikka Ferrariin jos onnistuu
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeat kysymykset
Se työkoneen moottori näyttäisi vain olevan taloudellisempi ja kestävämpi kuin alkaa tekemään 1 000 - 1 500 € jakopääremppaa siihen varsinaiseen Saabin tekemään moottoriin.
Aikanaan ihmettelin, kun niihin ei vielä saanut 1.9TiD:tä, vaikka se oli esitelty umpimalleihin. Sitten kun se loppuen lopuksi tuli, ihmettelin että ei laitettu vielä 1.8i:tä Olisi ollut todellinen "Collector's Item"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Nopeat kysymykset
Mun femman perään ajossa nopeutta oli sen verran vähän, että mersun keula hoiti törmäysenergian absorboinnin. Jos vauhtia olisi ollut enemmän niin eiköhän puskurit jo siinä kohtaa olisi ottaneet kiinni toisiinsa. Ja jos liike olisi vielä jatkunut, niin mersun aisojen päät olisi ottaneet kosketusta femman pelteihin ja femman koukku ollut jo mersun moottorissa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Nopeat kysymykset
Ja minä koivuun, piippu tippu suusta ja 10v tytär meinas kuolla nauruun
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S