Lehdestä bongattua
Re: Lehdestä bongattua
sitkeä sissi tuo kilppari, ja muutenkin ilmeisesti aika pitkä ikäisä kunhan eivät joudu johki verkkoihin kiinni.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009777049.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009777049.html
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Lehdestä bongattua
2.polvi kirjoitti: ↑Ti Joulu 27, 2022 18:53Nyt kun jostain syystä google tarjoilee mulle uutisfiidissään noita Apu/Tuulilasi-artikkeleita, niin alan kyllä olemaan aika angsteissa. On ne vaan käsittämätöntä paskaa ne niiden jutut. Huomasin eron Tuulilasin ja Tekniikan Maailman journalistisessa ja kielenhuollollisessa laadussa jo teininä yli 30v sitten. Aivot sulaa noita lukiessa.
Iskipä silmään uusimmasta Tuulilasista taas autojournalismin helmi, vanha kunnon "etsi viisi virhettä" -tehtävä ilmeisen tahattomasti laadittuna:AZP kirjoitti: ↑Ti Joulu 27, 2022 19:10^Tilasin Tuulilasin vuodeksi nyt syksyllä lehtilahjakortilla, jonka sain varmaan joskus viime vuoden jouluna. Tätä ennen olen lukenut Tuulilasia vain satunnaisesti tyyliin parturin tuolissa. Tekniikan Maailmaa olen lukenut muksusta asti ja joidenkin vuosien tauon jälkeen oon nyt ollut jotain kolme vuotta TM:n digitilaaja, eli se julkaisu on enemmänkin kuin tuttu.
En voi kun yhtyä edelliseen kommentaattoriin. Siinä missä TM:n autojutut saa välillä huvittavankin insinöörimäisiä piirteitä, TL:n jutut on usein kuin kehnohkoa Top Gear -tyylistä läppää vailla konkretiaa. Tuntuu lisäksi että joka toisessa jutussa pitää kommentoida tuonkin jutun tapaan sitä miten typerästi kaikki nykyisin hylkii dieseleitä ja intoilee sähköisistä voimalinjoista, ja miten auton kyllä kuuluu pöristä. Siis en yhtään sano etteikö sähköautohype ja dieselien dissaus olis mennyt markkinoilla vähän jopa yli, mutta tarviiko siitä joka jutussa keuhkota.
Ei se TM:kään mikään huippujournalismin tuote ole, mutta sitä lukiessa tulee kuitenkin olo että toimittajat ovat aikuisia ja ymmärtävät jotain siitä mistä kirjoittavat.
Okei, itse bongasin tuosta ensi lukemalta vain kaksi kohtalaisen räikeää virhettä, mutta kyllä sieltä vielä lisää varmaan löytyy kun muut saabistit pääsee näsäviisastelemaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
Saab meni konkurssiin 2011, mutta tämä Saab on valmistettu 2014 – Iltalehti sai koeajoon todellisen erikoisuuden
https://www.iltalehti.fi/autoklassikot/ ... bf2fba0a75
Viimeksi muokannut Eski, Ti Elo 15, 2023 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lehdestä bongattua
^^ Eipä tuosta lehdestä muuta satu silmään kuin että kuvassa 4 ei ole 505 vaan 504, ja jos kohdassa 9 mainitaan Renault 8 niin kuvassa 6. Kuvassa 7 DS kai esiteltiin ennen köyhemmin varusteltua ID:tä, molemmissa oli kyllä kaasunestejousitus.
Re: Lehdestä bongattua
^nämä tosiaan pisti heti silmään. DS oli ensimmäinen hydesitikka, en osaa ottaa kantaa onko kuvassa ID vai DS. Ja 504:n kutsuminen 505:ksi on kyllä pohjanoteeraus autolehdeltä
Rellun kuvatekstissä lukee kyllä kuutonen, mutta kuvan suttuisuudesta johtuen sen voi helposti sekoittaa kasiin.
Rellun kuvatekstissä lukee kyllä kuutonen, mutta kuvan suttuisuudesta johtuen sen voi helposti sekoittaa kasiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
DS taisi tosiaan olla ensimmäinen täysin hydejousitettu Citroën (1955), mutta jo ennen sitä kai sai Traction Avantin taka-akselille vuonna 1954 (Traction Avant 15/6H).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lehdestä bongattua
Rasismikortti vedettu hihasta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1 ... 801c43a59d
No okei, Kuisla, mutta minun mielestä melko tyhmä olet kun tollalailla kommentoit ja kaahat, etkä halua noudattaa lakeja. Etkö ymmärrä sitä että tolla kaahaamisella tapat vielä jonkun täysin syyttömän kansalaisen.
Vaadin julkista anteeksipyyntöä ja sinun on erottava kaikista luottamustehtävistä. Miksi rkp ei ole jo vaatinut samaa????
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1 ... 801c43a59d
No okei, Kuisla, mutta minun mielestä melko tyhmä olet kun tollalailla kommentoit ja kaahat, etkä halua noudattaa lakeja. Etkö ymmärrä sitä että tolla kaahaamisella tapat vielä jonkun täysin syyttömän kansalaisen.
Vaadin julkista anteeksipyyntöä ja sinun on erottava kaikista luottamustehtävistä. Miksi rkp ei ole jo vaatinut samaa????
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Lehdestä bongattua
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
Senhän tietää jo etukäteen, että se maksaa kun ajaa ylinopeutta turha sitä on valittaa. Näin tykkäs vaimokin, kun sain pikavoiton viimeksi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Lehdestä bongattua
^mites muuten Ruottissa, onko siellä tällaista päiväsakkojärjestelmää että voi saada luokkaa 1MSEK sakot jos sattuu olemaan tulot kohdillaan?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
Ei ole ollut noin korkeita sakkoja. Päiväsakot yleensä, kun menee syytteeseen ja ajanut yli 36 nopeusrajoituksen. Silloin menee kortti hyllylle. Muuten sakot aika maltillisia 2-4000kr välillä.
1–10 km över gränsen: 2 000 kronor.
11–15 km över gränsen: 2 400 kronor.
16–20 km över gränsen: 2 800 kronor.
21–25 km över gränsen: 3 200 kronor.
26–30 km över gränsen: 3 600 kronor.
31–35 km över gränsen: 4 000 kronor.
36 km/h över gränsen, och mer: Till åklagare.
1–10 km över gränsen: 2 000 kronor.
11–15 km över gränsen: 2 400 kronor.
16–20 km över gränsen: 2 800 kronor.
21–25 km över gränsen: 3 200 kronor.
26–30 km över gränsen: 3 600 kronor.
31–35 km över gränsen: 4 000 kronor.
36 km/h över gränsen, och mer: Till åklagare.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Lehdestä bongattua
Ei ole tullut tikettiä vuosikymmeniin, vaan oli se kerta kun piti vaimon apparina hieman noottia laittaa, että katso sitä mittaria ja rajoitukset. Hälläkään ei toistaiseksi tullut muistuksia valvonnan puolelta.
Vaan onhan sellaiset tilanteet joillakin joskus tarve pitää kiirettä. Se mikä hyvä että partneri tarkasti katsoo missä nuo kamerat on, liikenneturvallisuus, kaikille (en tosin ole "nop. kamerafani", kyllä pitää tunnistaa ajo olosuhteet muutenkin).
Vaan onhan sellaiset tilanteet joillakin joskus tarve pitää kiirettä. Se mikä hyvä että partneri tarkasti katsoo missä nuo kamerat on, liikenneturvallisuus, kaikille (en tosin ole "nop. kamerafani", kyllä pitää tunnistaa ajo olosuhteet muutenkin).
Viimeksi muokannut torque, Ke Elo 16, 2023 01:16. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Lehdestä bongattua
Tämän pitäisi päteä Ruotsissa päiväsakkojen määräksi voidaan asettaa vähintään 30 ja enintään 150 tai 200, jos on kyse useammasta rikoksesta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Lehdestä bongattua
En tiedä olenko aiemmin täällä maininnut, vaan se "rikosuhri maksu". joku sälli jossain aivan tyhjällä tiellä, yksin matkustelee ihan hyvissä tieolosuhteissa ja ei kaahamista, ja sit jossain napattu kameraan, tms (toki eri asia jos painanut jotain 200 km/h).
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Lehdestä bongattua
Maltillista, täälläpäin oli jossain vaiheessa, 30 km/h ylinop. jos jollekin osunut valvonta kohdalle niin ajajan kortti joutui levolle. En tiedä mikä päivän tilanne on täällä.Ei ole ollut noin korkeita sakkoja. Päiväsakot yleensä, kun menee syytteeseen ja ajanut yli 36 nopeusrajoituksen. Silloin menee kortti hyllylle.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..