Manuaalivaihde öljynvaihto
Manuaalivaihde öljynvaihto
Hei. Missähän kannattaisi teettää Espoossa öljynvaihto manuaalivaihteiseen? Auto on 2001 mallia joten aika pitkään on litkut pyörineet siellä. Proput ovat aika hankalassa paikassa. Koitin soittaa Kurttilan autohuoltoon mutta numero ei ole enää käytössä.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Noista mukamas hankalista propuista kyllä varoiteltiin kanssa ennenkuin omani tein, muttei noissa ollut loppujen lopuksi mitään ongelmaa. Homma on paljon helpompi tehdä itsekin, kuin mitä annettiin ymmärtää.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Onkohan kuusiokolo metrinen vai tuumanen , 8mm on aika lähellä?
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Eiköhän tuo metrinen ollut kun ihan omasta pakista löytyi Varsinkin jenkkifoorumeilla varoitellaan miten kaikki on jumissa, mutta mitä noita videoitaa katsellut, niin aika paljon cabbeja ja ilmeisesti siis länsirannikolta. Ne on meri-ilmassa kylpeneitä autoja, kaikki alumiini on oksidin peitossa. Noissa on taisteltu ties minkä pulttien kanssa porailtu ja hitsailtu ja ties mitä. Itse en oo mihinkään noista ongelmista törmännyt täällä.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Alunperin niissä propuissa ei ole mitään tiivisteprikkaa. Proppu kun on rautaa ja vaihteiston kuori alumiinia, niin tarttuvat toisiinsa kiinni siitä tiivistepinnalta. Tällöin ovat tiukassa ja irtoavat naksauksen kanssa. Ongelma poistuu kokonaan, jos väliin laittaa alumiiniprikan.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Minä teetätin vaihteistoöljyn vaihdon pari vuotta sitten Holmbergilla muiden huoltojen yhteydessä http://www.autohuoltoholmberg.fi/
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Kiitos kommenteista. Mulle laittoi Heinon korjaamosta Markku eilen Tillinmäessä. Hyvä palvelu, tunnin veloitus. Omat öljyt oli punaista GM:ää. Keskiproppu oli mulla huonoilla työkaluilla mennyt ehkä huonoksi jota ei avattu. 1,6 litraa tuli ulos ja 1,8 laitettiin sisään.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Tärkein homma näissä laatikkoöljyjen vaihdoissa on, että on oikeat työkalut ja avaa ensin sen ylemmän täyttöpropun, jotta ei jää tilannetta, että mehut on ulkona, mutta uusia ei saa täytettyä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Aina ne uudet on jostakin saanut sisään jos vaan määrästä on varmuus Autosta riippuen, propun lisäksi mahdollisuuksina on peruutusvalon anturi tai mahdollinen huohotusproppu. Kyllä joku aina aukeaa.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Lisäksi tyhjennys- ja tarkastuspropun kannat kannattaa kaivaa puhtaiksi ennen kuin sovittelee sinne avainta. Näin avain menee tarpeeksi syvälle, eikä propun kanta pyöristy.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Manuaalivaihde öljynvaihto
Ja kyllä se tietty kannattaa pitää varmana jo ennakoivastikin, että joku täyttekeino on aina olemassa. Aika monessa remontissa tulee vetoakseleitakin irroitettua, joten vaikeaksi menee elämä jos ei täytön onnistumisesta ole varmuutta.
'01 9-3 2.0 turbo