moro!
Omasta 2008 kolkista levisi kone. Voiko autoon vaihtaa uudemman mallin moottorin laittaa autoon kiinni?
Alkuperäinen kone on b207L ja itsellä löytyisi ylimääräinen B207L lojumassa, mutta alkuperäisessä koneessa ei ole egr-venttiiliä, mutta uudemmassa 2011 mallin koneessa on. Eli tuhlaanko aikaani jos yritän laittaa uudempaa konetta autoon kiinni, ja jos toimii niin onko moottorinohjauksessa jotain säädettävää?
Moottorin vaihto.
Re: Moottorin vaihto.
Ei siinä egr-venttiiliä ole vaan sai, eli toisioilmapumppu. Ota vanhasta pakosarja ja jätä sai:n rojut pois. Muuten se on muistaakseni sama mylly.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Moottorin vaihto.
mitäs silä pumpulla oikein pumppaillaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Moottorin vaihto.
Toisioilmapumpulla pumpataan ilmaa pakoputkeen käynnistyksen jälkeen, että katti lämpenisi nopeammin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Moottorin vaihto.
Kuulostaa sille että tuo ilma on Saksasta Soneran ostamaa
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Moottorin vaihto.
Tällä ei oikeasti ole käytännössä juuri mitään merkitystä. Ihan turha keksintö. Jos kylmäkäynnistyksen jälkeen pumppu käy muutamista kymmenistä sekunneista minuutiin pari, niin ei se paljoa vaikauta kaiken kaikkiaan.
Sen on vain pakko toimia, mikäli se autossa on, koska vikatilanteessa palaa moottorin vikavalo. Se ei sinällään vaikuta ajamiseen mitenkään eikä toimintaa/toimimattomuutta muutoin huomaa mistään, mutta katsastuksessa tulee hylky vikavalosta.
Tämä systeemihän lähes poikeuksetta uudelleen softauksessa otetaan pois softaajien toimesta. Maptunin tmv softissa ei poisteta. Softaan koskematta saa toiminnan näyttämään ECU:lle toimivalta ihan manuaalisella menetelmällä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)