mut ethän sä tolla radalle ole lähdössä?ng900aero kirjoitti: Mukava olisi toisaalta pistää uudet jouset ja iskarit, kunhan ei menisi nykyistä huonommaksi.
Vanha 99LE taas kotona
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kun noita jousia katselin niin en olekaan enää varma vihdoinko ne vaiko pelkät iskaritjus kirjoitti:Meinaatko että jouset olisi väsyneet siellä parkkipaikalla seistessä? Etkös kirjoittaunut vaihtaneesi jouset ja iskarit silloin kun tuon auton viimeksi omistit.ng900aero kirjoitti:Mukava olisi toisaalta pistää uudet jouset ja iskarit, kunhan ei menisi nykyistä huonommaksi.
Vaihdetaanko takajouset päikseen, minulta saat sellaiset, jotka ei ainakaan ole kuoleentuneet edes kymmenessä vuodessa, vaikka kuinka olen odotellut - ei ainakaan yhtään matalat.
Edit: onko raadilla tietoa kuinka tuota sähköruiskua pystyisi modifioimaan, ts optimoimaan sen toimintaa muuttamalla esim. ruiskutusaikoja jne? Ja minkälaisilla vermeillä pystyvät toteamaan mahdolliset viat tuossa järjestelmässä, tuon edellisen omistajan laskupinon mukaan siihen on vaihdettu mm. kaasuläpän säätöpotikka,alipainekalvo/alipainesäädin ja kaasuläppäkytkin.
Huvittavaa on kun kuiteissa lukee että moottorin sähköpuoli + polttoaineen syöttöpuoli korjattu, kaikki letkut ihan hanurista, putket sököt, jne, olivat veloittaneet jopa rumasti tekemästään bensaletkun jatkoksesta, eivät olleet viitsineet vaihtaa koko 50cm:n letkua vaan jatkoivat vanhaa letkua 20cm:llä (vianhaku/korjaustyö: 200mk), lisäksi olivat vetäneet ihme johtoja konetilaan, pitää ripsiä ne pois. Ovat vaihtaneet bensapumpun vääränlaiseen, ei kait paineet olleet riittäneet kun nuo putket/letkut olivat surkeat, kompressorilla kun päästelin läpi niin ensin ei mitään ja sitten alkoi vuotamaan vähän joka letkusta.
Hauskoja vikoja on koetettu korjauttaa: äänimerkki tööttää välillä rattia käännettäessä, ja käsijarrukahva ei pysy ylhäällä, jarrun varoitusvalo palaa-> ei korjattu, varattava uusi aika. Eli ei kannata rikastuttaa korjaamoita vanhojen autojen osalta, eivät viitsi/osaa/halua tehdä mitään kunnolla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllähän auton pitää olla kunnossa kaikin puolin, ja ei tuo reipastakaan etenemistä karsastanut (en puhu kaahaamisesta)lucaf kirjoitti:
mut ethän sä tolla radalle ole lähdössä?eihän rauhallinen fiilistely nyt ihan viimisen päälle rimmattua alustaa tarvitse? ai niin, toi on ruiskusaappi...no pitää siinä sit olla
Ei ollut mikään raketti mutta aika vaivattomasti tuolla eteni, väänsi kivasti alakierroksilta asti.
En meinaa tuota museoida mutta käyttöentistää sen niin ettei varsinaista estettä synny mahdolliselle museoimiselle, nykyisellään se 30 päivän ajoaika ei oikein houkuttele
Onkos muuten kireämmästä nokasta mitään iloa ilman peltipakosarjaa + avarampaa putkistoa, meinaan että saisiko tiukemmalla nokalla + ruiskun modifioinnilla tuosta muutaman lisäkaakin irti? Pakoputkisto tuossa on tuliterä joten sitä en ala vaihtamaan.
Edit: mistäs kannattaa lähteä tiedustelemaan sitä bensaputkea ja millaiset vaatimukset sillä on, onko esim. samaa kuin jarruputki? Mielestäni saisi olla pikkuisen paksumpaa kuin alkuperäinen, joka vastasi suunnilleen jarruputken vahvuutta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Löytyykö keneltäkään kirjaa D-jetistä?
Ja onkos noiden koneet samanlaisia, siis b-moottorit, ruiskulla ja ilman? Kaverilla olisi kaasarikone jota voisi ensi talvena vähän modifioida, avartaa kanavia, tiukentaa nokkaa, isontaa venttiileitä, laskea kantta, keventää vauhtipyörää, nostaa puristuksia, ynnä muuta mukavaa
Edit: onko tietoa mistä saisi taka-alatukivarren etuhelan, löytyy ainoastaan Turun Motonetistä, saisiko jostain muualta, pk-seudulta? Saisi toisen puolen kasattua kun löytyisi kyseinen osa.
Ja onkos noiden koneet samanlaisia, siis b-moottorit, ruiskulla ja ilman? Kaverilla olisi kaasarikone jota voisi ensi talvena vähän modifioida, avartaa kanavia, tiukentaa nokkaa, isontaa venttiileitä, laskea kantta, keventää vauhtipyörää, nostaa puristuksia, ynnä muuta mukavaa
Edit: onko tietoa mistä saisi taka-alatukivarren etuhelan, löytyy ainoastaan Turun Motonetistä, saisiko jostain muualta, pk-seudulta? Saisi toisen puolen kasattua kun löytyisi kyseinen osa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juha kirjoitti:Mulla ois 99:sin(69-74) korjaamokäsikirja missä on vajaa kolkyt sivua d-jetistä, myöskin vianetsintävihjeitä. Voin lainata jos kiinnostaa.
Sitten vaihteeksi kysymys, eikös tuossa ole kartiolaakerit pyörissä, kuinka ne neuvotaan kiristämään, niinkö ettei ole välystä ja ei ahdista vai onko jokin erikoiskonsti siihen?
Edit: nyt on pellit kunnossa, reikiä 0
Eiköhän tuo Dinitrol ole ihan kelpo ainetta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pahoittelen kysymysteni tulvaa
Olisi tarpeen tietää onko tuo vanhemmanmallinen kytkimen pääsylinteri sama kuin ysikutosessa, samoin kuin lämppärin puhallinmootttori ja ovien lukkopesät? Kaikki nuo osat vaikuttaisivat samannäköisiltä, helpottaisi varaosien etsintää jos kuupan osat sopivat.
Edit: kävikö joku jo noukkimassa ne loput Keravan Shellin vanhojen Saabien osat, meinaan että siellä oli kaikenalaisia puslia, nyt olisi tarvetta takatukivarsien etupuslille joita ei tunnu löytyvän mistään?
Olisi tarpeen tietää onko tuo vanhemmanmallinen kytkimen pääsylinteri sama kuin ysikutosessa, samoin kuin lämppärin puhallinmootttori ja ovien lukkopesät? Kaikki nuo osat vaikuttaisivat samannäköisiltä, helpottaisi varaosien etsintää jos kuupan osat sopivat.
Edit: kävikö joku jo noukkimassa ne loput Keravan Shellin vanhojen Saabien osat, meinaan että siellä oli kaikenalaisia puslia, nyt olisi tarvetta takatukivarsien etupuslille joita ei tunnu löytyvän mistään?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Löytyi sieltä Shelliltä vielä osia vanhukseeni, mm. kytkimen letku, puslia takaripustukseen, jäähyttäjän lämpötilakytkin, uusi vihreä suutin, d-jetronicin alipainekellon tms kalvo, jarrupääsylinterin tiivistesarja jne 
Kuinka olette taikoneet noita takaripustuksen puslia irti, eivät ainakaan pajavasaraa ja tuurnaa tottele?
Ja tiedättekö mitään edullista hiekkapuhalluspaikkaa pk-seudulla, ajattelin käyttää taka-akselin ja pitkittäis- ja poikittaistuet puhalluttamassa samalla vaivalla kun on taka-akseli nyt irti pihan somistuksena?
Kuinka olette taikoneet noita takaripustuksen puslia irti, eivät ainakaan pajavasaraa ja tuurnaa tottele?
Ja tiedättekö mitään edullista hiekkapuhalluspaikkaa pk-seudulla, ajattelin käyttää taka-akselin ja pitkittäis- ja poikittaistuet puhalluttamassa samalla vaivalla kun on taka-akseli nyt irti pihan somistuksena?
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Huhti 17, 2005 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
Reijo Ranta
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 10:48
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitokset vinkistä, täytyypä heti huomenissa ottaa yhteyttä josko ehtisivät nuo käsittelemään suhteellisen nopeasti.Reijo Ranta kirjoitti:Tmi Jouko Koli Hyvinkäällä hiekkapuhaltaa ja pulverimaalaa asialliseen hintaan ja hyvin p. 019-463015.
T:Reijo
Entä olisiko tiedossa paikkaa jossa on kunnollinen prässi, noita takaripustuksen puslia ei saa paikoilleen muuten, poralla ne saa kyllä pois mutteivät uudet mennet ruuvipenkissäkään paikoilleen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onko kokemuksia muista puhalluspaikoista? Joukolla oli pienemmästä hiekkapuhaltimesta mennyt jokin vaihdelaatikko tms, korjaus kestää ainakin ensi viikkoon.Reijo Ranta kirjoitti:Tmi Jouko Koli Hyvinkäällä hiekkapuhaltaa ja pulverimaalaa asialliseen hintaan ja hyvin p. 019-463015.
T:Reijo
Ei viitsisi ihan summanmutikassa viedä mihinkään kun ammattilaisia on tunnetusti laidasta laitaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98