yksi og aero lisää..
No joo, joku voi varsin haluta pystykeulaa.
Onhan noita muutama käynyt Ruotsista kattelemassa ja aina niissäkin jotain sanomista on ollut. Ompa joku tullut vielä tyhjin käsin takaisinkin. Ehkäpä niitä ei vielä arvosteta naapurissa niin paljoa, että niistä pidettäis liikaa huolta. Poikkeuksiakin on. Täällä "valitettavasti" kyseiset pelit on harvinaisuuksia.
Onhan noita muutama käynyt Ruotsista kattelemassa ja aina niissäkin jotain sanomista on ollut. Ompa joku tullut vielä tyhjin käsin takaisinkin. Ehkäpä niitä ei vielä arvosteta naapurissa niin paljoa, että niistä pidettäis liikaa huolta. Poikkeuksiakin on. Täällä "valitettavasti" kyseiset pelit on harvinaisuuksia.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Aivan aivan,
Harvinaista herkkua juu. Silti puhutaan edelleen vanhoista peleistä. Olkoon se AERO tai muuten vain joku ahdettu Saappi.
Kuten sanoin aiemmin, on siellä niitä helmiäkin Ruotsin maalla. Yksi on sieltä ja se on timmissä kunnossa. Noh, nyt palasina ja nousee kuin feeniks tuhkasta ensi kesänä =) Kaaret ja muut race kilkkeet kadulle...
Syssymmällä sitten taas kauppareissuun Ruåttiin.
-H-
Harvinaista herkkua juu. Silti puhutaan edelleen vanhoista peleistä. Olkoon se AERO tai muuten vain joku ahdettu Saappi.
Kuten sanoin aiemmin, on siellä niitä helmiäkin Ruotsin maalla. Yksi on sieltä ja se on timmissä kunnossa. Noh, nyt palasina ja nousee kuin feeniks tuhkasta ensi kesänä =) Kaaret ja muut race kilkkeet kadulle...
Syssymmällä sitten taas kauppareissuun Ruåttiin.
-H-
Enpä tiiä onko tämmöstä edes järkeä kommentoida?!
Laskepa siihen tuontihintaan kaikki kulut (matkat, bensat, mahdolliset yöpymiset, tullit, katsastukset + korjaukset ennenkuin saat auton edes katsastettua) niin huomaat aika helposti ettei se niin halpaa ole.
Vähänkään noita ruotsin aeroja seurannut huomaa aika helposti että alle 2000 euron aeroissa on yleensä aika paljon laittamista, eikä kaikki suinkaan ole mitään hyväkuntosia yksilöitä. Lisäksi jos hakee ei-tunaamatonta niin hakeminen senkun vaikeutuu.
Näytäpä mulle mistä löydät 50 tkm ajetun uudenveroisen -86 aeron 3700 eurolla niin lähen tältä istumalta hakemaan. Sulla on varmaan useampi esimerkki kun oot noin varma puheistas?
Ruotsi ja Suomi taitaa muuten olla kohta ainoat maat joissa aeroja ei arvosteta mihkään, kumma juttu kun merkki on täältä kotoisin.
Laskepa siihen tuontihintaan kaikki kulut (matkat, bensat, mahdolliset yöpymiset, tullit, katsastukset + korjaukset ennenkuin saat auton edes katsastettua) niin huomaat aika helposti ettei se niin halpaa ole.
Vähänkään noita ruotsin aeroja seurannut huomaa aika helposti että alle 2000 euron aeroissa on yleensä aika paljon laittamista, eikä kaikki suinkaan ole mitään hyväkuntosia yksilöitä. Lisäksi jos hakee ei-tunaamatonta niin hakeminen senkun vaikeutuu.
Näytäpä mulle mistä löydät 50 tkm ajetun uudenveroisen -86 aeron 3700 eurolla niin lähen tältä istumalta hakemaan. Sulla on varmaan useampi esimerkki kun oot noin varma puheistas?
Ruotsi ja Suomi taitaa muuten olla kohta ainoat maat joissa aeroja ei arvosteta mihkään, kumma juttu kun merkki on täältä kotoisin.
#961
Samppo puhuu asiaa!
Hyväkuntoinen, tuunaamaton, halpa T16 Aero. Eipä noin helposti löydykkään, aivan sama mistä ruotsin kolkasta sitä etit.
Ja kummasti sille hintaa kertyy tosiaan, kun lasketaan mukaan kaikki matkakustannukset, tullista ja katsastuksesta puhumattakaan.
Kyllä Aerot ovat hintansa arvoisia, varsinkin hyväkuntoiset sellaiset.
Edit: http://tinyurl.com/9mn2c
http://www.heuschmid.de/503832965b0eefc ... 98b18.html
Hyväkuntoinen, tuunaamaton, halpa T16 Aero. Eipä noin helposti löydykkään, aivan sama mistä ruotsin kolkasta sitä etit.
Ja kummasti sille hintaa kertyy tosiaan, kun lasketaan mukaan kaikki matkakustannukset, tullista ja katsastuksesta puhumattakaan.
Kyllä Aerot ovat hintansa arvoisia, varsinkin hyväkuntoiset sellaiset.
Edit: http://tinyurl.com/9mn2c
http://www.heuschmid.de/503832965b0eefc ... 98b18.html
Ei tämä vielä mitään
Aerot ovat halpoja. Jokainen voi tehdä esim. nettiauto.comissa Klassikot-haun ja saa eteensä mm. vanhoja jenkkejä. Näitä vekottimia ei kohtuukuntoisina juurikaan alle 6k€:n löydy. Vanhemmat klassikot 50/60 -lukujen vaihteesta varsinkin hyväkuntoisina ovat vähintään 5-numeroisia. Alle 15k€:n Corvette on aito harvinaisuus, muskeliautot ovat aivan oma lukunsa; n. 20-50k€. On myös muskeli-klooneja, jotka eivät tietenkään ole alkuperäisen hintaisia mutta hyvin tehtyinä varsinkin isolohkokopiot vetävät ihan ok-määrän euroja.
Jos Aeroja ajattelee käyttöauto-näkökulmasta, niin tällöin ei Aeroissa ole järkeä, sillä esim. 5k€:n panostuksella saisi esim. -97 Citroën Saxo:n 1.4:lla, tai Mondeo STW:n 1.6:lla. Kunto, se on melkeinpä tärkeintä - hintoihin tulee vielä hyvästä kunnosta Aero-vipua lisää. Ja vaikka kuinka argumentoitaisiin, että Aerot ovat vain korisarjalla varustettuja turboja, niin niitä ei kuitenkaan tehtaalla tehty kovinkaan paljoa - ja niin kauan kuin tälle tosiseikalle annetaan extra-arvoa, tulee erikoisautoilla olemaan preemionsa. Mikä ei ole aivan vailla todellisuuspohjaa, omiin ja muiden "moottorinvaihto-speciaaleihin" tutustuneet voivat varmasti vahvistaa
Nuo kaksi saksalais-esimerkkiä ovat kyllä aikalailla ääripäästä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että suuren maailman harrasteautomarkkinoilla on hinnoissa kuplimista muutenkin. Mikä sinänsä on hölmöä, on kuitenkin kyse vain harrastuskohteesta - miksi kaiken pitäisi olla erityisen kallista? Siinä mielessä onkin hyvä ihmetellä ääneen hintoja ja niiden muodostumispohjaa, tämä on suorastaan terveellistä.
Jos Aeroja ajattelee käyttöauto-näkökulmasta, niin tällöin ei Aeroissa ole järkeä, sillä esim. 5k€:n panostuksella saisi esim. -97 Citroën Saxo:n 1.4:lla, tai Mondeo STW:n 1.6:lla. Kunto, se on melkeinpä tärkeintä - hintoihin tulee vielä hyvästä kunnosta Aero-vipua lisää. Ja vaikka kuinka argumentoitaisiin, että Aerot ovat vain korisarjalla varustettuja turboja, niin niitä ei kuitenkaan tehtaalla tehty kovinkaan paljoa - ja niin kauan kuin tälle tosiseikalle annetaan extra-arvoa, tulee erikoisautoilla olemaan preemionsa. Mikä ei ole aivan vailla todellisuuspohjaa, omiin ja muiden "moottorinvaihto-speciaaleihin" tutustuneet voivat varmasti vahvistaa
Nuo kaksi saksalais-esimerkkiä ovat kyllä aikalailla ääripäästä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että suuren maailman harrasteautomarkkinoilla on hinnoissa kuplimista muutenkin. Mikä sinänsä on hölmöä, on kuitenkin kyse vain harrastuskohteesta - miksi kaiken pitäisi olla erityisen kallista? Siinä mielessä onkin hyvä ihmetellä ääneen hintoja ja niiden muodostumispohjaa, tämä on suorastaan terveellistä.
Re: Ei tämä vielä mitään
Totta kärkipäästä ovat, mutta sitä hain tällä ettei halvalla hyvää saa.petteri75 kirjoitti:Nuo kaksi saksalais-esimerkkiä ovat kyllä aikalailla ääripäästä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että suuren maailman harrasteautomarkkinoilla on hinnoissa kuplimista muutenkin. Mikä sinänsä on hölmöä, on kuitenkin kyse vain harrastuskohteesta - miksi kaiken pitäisi olla erityisen kallista? Siinä mielessä onkin hyvä ihmetellä ääneen hintoja ja niiden muodostumispohjaa, tämä on suorastaan terveellistä.
Tuon ylemmän löysin mobilesta. Ainoa og900 aero mikä sattui silmään. Hakuehdot saab 900, vm85-93, 110kw->.
Saksassa aeroilla näyttää olevan yllättävänkin kova hinta..
Tri-Lo: Ilmeisesti Bridge of Weir on sittenkin hengissä, liekö tuossa tapahtunut yritysostos jossain vaiheessa, jotenkin vaan muistelin että firma olis lopetettu. Täältä löytyy kummiskin sivut http://www.bowleather.co.uk/
Ei muuta ku lataat peräkontin täyteen tuota beessiä nahkaa sieltä Skotlannista
Ei muuta ku lataat peräkontin täyteen tuota beessiä nahkaa sieltä Skotlannista
#961
Eihän tuossa näy kun mustaa...? Noh, eikä se peräkonttiin lastaaminen onnistuis kuitenkaan, eihän me nyt autolla sinne mennä.. Ja se mun korttihan on myös missä on..
Kiinnostava keskustelu täälläkin oli syntynyt puolessa päivässä..
Ja paljon hyviä pointteja. Siihen yhdyn minäkin, että vaikka vanhan (og) Aeron hinta täällä suomessa tuntuu ehkä kovalta, niin eihän se ole vastaaviin muunmerkkisiin tapauksiin verrattuna mitään! Siitä voimme olla iloisia..
Ja siitä arvostus-jutusta..sehän ei ole mitenkään ihmeellistä, että automerkkiä, ja sen mukana myös erikoismalleja siitä, arvostetaan "synnyin"maassa vähiten. Niitähän on siellä yleensä eniten, ja jos tarjontaa riittää niin hinnatkin pysyy sen mukana alhaalla.. Eikä niitä autoja ehkä pidetä yhtä eksoottisina. Ajattele nyt saksaa, ja niitten mb:t sekä bemarit.
Ja siellähän ne vanhat Aerot vasta maksavatkin..! Oli muuten useampikin saksalainen ollut halukas oman og:ni ostamaan, kun oli myytävänä ruotsissa. Ja olisi varmasti päätynytkin sinne, jos en itse olisi päättänyt kaupasta jo puhelimessa, ja antanut siitä käsirahan.
Vaikkei sitä ihan 5:llä tonnilla(kr) saanutkaan, yli(!) 50tkm ajettunakin...
Kiinnostava keskustelu täälläkin oli syntynyt puolessa päivässä..
Ja paljon hyviä pointteja. Siihen yhdyn minäkin, että vaikka vanhan (og) Aeron hinta täällä suomessa tuntuu ehkä kovalta, niin eihän se ole vastaaviin muunmerkkisiin tapauksiin verrattuna mitään! Siitä voimme olla iloisia..
Ja siitä arvostus-jutusta..sehän ei ole mitenkään ihmeellistä, että automerkkiä, ja sen mukana myös erikoismalleja siitä, arvostetaan "synnyin"maassa vähiten. Niitähän on siellä yleensä eniten, ja jos tarjontaa riittää niin hinnatkin pysyy sen mukana alhaalla.. Eikä niitä autoja ehkä pidetä yhtä eksoottisina. Ajattele nyt saksaa, ja niitten mb:t sekä bemarit.
Ja siellähän ne vanhat Aerot vasta maksavatkin..! Oli muuten useampikin saksalainen ollut halukas oman og:ni ostamaan, kun oli myytävänä ruotsissa. Ja olisi varmasti päätynytkin sinne, jos en itse olisi päättänyt kaupasta jo puhelimessa, ja antanut siitä käsirahan.
Vaikkei sitä ihan 5:llä tonnilla(kr) saanutkaan, yli(!) 50tkm ajettunakin...
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Pe Heinä 08, 2005 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
beigee nahkaa
Oletko löytäny ko. nahkaa? Mulla kaipais kuskin penkki remonttia... Beige nahka siis ja vm. -85 aero. Lähtenyt uutena tax-freenä ulkomaille ja palannut sitten kotikonnuille.Tri-Lo kirjoitti:Juuh..! Hyvältä näyttää. Oma kuskinpenkki on vaan "astetta" pahemmassa kunnossa, joten tuo ei siihen auta (revennyt jo auki muutamasta kohtaa..) mutta muuhun sisustaan kyllä, saan tehdä joskus samaa.
Eli 1kpl beiget pintanahat og:n etupenkkiin edelleen haussa..
t.Koo