Etumaski

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Etumaski

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ja Tuunauskeskustelun alkaa tästä

Aikomuksena on vaihtaa etumaskin ritilän tilalle joku kiva verkko. Mutta kysymys kuuluu miten olette saaneet sen verkon kiinni ettei lähde irti kovissakaan nopeuksissa?

Ajatuksena on laittaa samanlainen verkko kun 9-3 aerossa on siinä alaspoilerissa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Etumaski

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Ja Tuunauskeskustelun alkaa tästä

Aikomuksena on vaihtaa etumaskin ritilän tilalle joku kiva verkko. Mutta kysymys kuuluu miten olette saaneet sen verkon kiinni ettei lähde irti kovissakaan nopeuksissa?

Ajatuksena on laittaa samanlainen verkko kun 9-3 aerossa on siinä alaspoilerissa.
Pistä sikaflexillä, hieman sottaista puhaa mutta kestää varmasti.
Viimeksi muokannut Vigge, To Touko 15, 2003 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

niin joo

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mutt mä ajattelin jos tekis jonkun näppärän kiinnityssysteemin ja jättäisin ton sika tahnan kokonaan pois tästä virityksestä, mutta onko kukaan tietoinen mistä sais samanlaista verkkoo kun siinä alahuulessa on?

Alkaa olla tota puuhapete vikaa jo sen verran että voisin kuvitella saavani jotain viisasta viritystä aikaiseksi.

Vigge joko se sun CO juttu selvis?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Meinasitko laittaa vielä tuon saapin maskihässäkän sen verkon eteen vai pelkän verkon laittaa?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ööh

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

NO siinäpä mulle pulmaa kerrakseen. Yks ajatus oli ottaa siitä ritiliköstä 3mm pois ja laittaa sen eteen verkon (sen kromilistan taakse). Mutta taitaapa varsinaiset ideat tulla vasta kun on palaset levällään ja rasvanen sormi suussa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: niin joo

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti: Vigge joko se sun CO juttu selvis?
Menee hieman ohi alkuperäisen topikin, moderaattorit siirtäkööt parempaan paikkaa jos siltä tuntuu...

No eipä ole :evil: vastapuolta ei ilmeisesti kiinnosta hoitaa koko hommaa,
tai ainakin itselle on tullut sellainen kuva tässä vikkoojen saatossa. Ohessa viimeisin vastaus SP:n suunnalta

"----- can`t measure the CO with a Sun, since it is too fast variations now (the curve on a diagram goes up and down too fast).
He has to use broad spectra lambda (Bredbandslambda) to get a proper meter of the CO."

On totta ettei tuo SUNin valmistama mittalaite ole mikään maailman nopein mittaamaan muutoksia seos-suhteessa, koska mittaus tapahtuu putken päästä eikä esim lambdan paikalta. Tällä ei mielestäni ole kuitenkana suurta merkitystä tässä tapauksessa, koska seokset eivät todellakaan heilu vaan ne painuu laihalla sitä mukaan kuin kierrokset myllyssä nousee.

Minua ihmetyttää myös SP:n tyyli asian hoidossa, sanallakaan ei ole kerrottu mitä putkesta pitäisi näkyä vaan enemmänkin pyritään todistelemaan että käytetty menetälmä mittauksessa on väärä.
Jos SP:n suunnalla todellakin ollaan niin varmoja että "lastu" toimii niin kuin pitää eikä seos mene laihalla, on heillä varmaan myös mittaustuloksia omasta dynosta tukemaan tätä ns. tosiasiaa.
Omat epäilykset minulla on lastun toimivuuden kannalta,
tässä muutama pointti:
  • Viggenin suunntimien tuotto/ kakun riittävyys vakio bensapainella
    lsp:n lupaamillla tehoilla on enemmänkin kyseenalainen ja painettahan ei tietääkseni pysty nostamaan boksista käsin. Toki kohonnut ahotpaine
    lisää myös bensapainetta
  • Maptun toimittaa oman vastaavan tehoisen viripaketin mukana myös bensapaineensäätimen.
Seokset olisi tarkoitus yrittää hoitaa kuntoon bensapainetta nostamalla.

Edit: Viesti näyttää hieman hassulta koska forumissa ei ole BBCode ei hymiöt käytössä, onko näin tarkoitus olla?
Viimeksi muokannut Vigge, To Touko 15, 2003 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ei sitten millään

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No nyt mä olen kiertänyt pääkaupunkiseudun rautakauppoja löytämättä kunnollista verkkoa. Tai kyllä mä löysin verkkoa mutta ei mulla ole kanoja. Antakaa vinkkejä mistä mä löytäisin lisää verkkoa myyviä liikkeitä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: ei sitten millään

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:No nyt mä olen kiertänyt pääkaupunkiseudun rautakauppoja löytämättä kunnollista verkkoa. Tai kyllä mä löysin verkkoa mutta ei mulla ole kanoja. Antakaa vinkkejä mistä mä löytäisin lisää verkkoa myyviä liikkeitä.
Ei sitä rautakaupasta löydy, tai jos löytyy niin se on just tota kanaverkkoa.
Oletan että tarkoitat tässä tapauksessa rautakaupoilla k-rautaa, rautiaa jne, etkä "rautakauppoja" sanan oikessa merkityksessä, eli liikkeitä jotka myyvät rautaa, peltiä jne.
Oli miten oli niin verkkoa saa levy tarvaa myyvistä rautakaupoista, itse kävin taannoin hakemassa entsieen kulkimeen aluverkkoa Espoosta Karanor Oy:stä. Ongelma hommassa on että levyt myydään kokonaisina, eli mitoiltaa noin 240*120cm. Hinta pyöri muistaakseni noin 250mk paikkeilla. Mulla pitäis olla vielä tota verkkoa jemmassa, jos et nyt mitään maailman suurinta palaa tarvitse.
Ps. älä ihmeessä ostaa mitään foliatec:in tai muun hupituning firman maskiverkkoa, se on samaa tavaraa ja hinta tähtitieteellinen.
#1730
500whp.net member
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6440
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

GM900 maski

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla olisi muuten ylimääräinen GM900:n maski, jos joku haluaa askarrella sellaisen pohjalta jotain... Maski käy siis suoraan myös OG9-3:een.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ja taas

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kuten aina ennekin mä olin siellä eläinosastolla etsimässä kanaverkkoa :D

Vigge ota pala mukaan huomenna niin nään millasesta verkosta on kyse, mä etsin sitä samaa verkkoa joka on siellä puskurin alla olevassa ilmanottoaukossa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: ja taas

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:K
Vigge ota pala mukaan huomenna niin nään millasesta verkosta on kyse, mä etsin sitä samaa verkkoa joka on siellä puskurin alla olevassa ilmanottoaukossa.
Ei taida ehtiä huomiseksi, mulla ei ole sitä verkkoa himassa on tallilla.
Voin yrittää jos löytäisin kuvan.
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mä viritin omaani "pelkän" alu-verkon maskiks..eli ei sen kromin taakse vaan ihan sillai..Verkon ostin Motonetistä ja ruuveilla ja pikaliimalla se on kiinni siinä =) ja hyvin toimii...Pitää vaan seuraavaan projektiin kehittää sitä maskia pikkasen..Vaatis jonkun laiset kehykset niin ois paremman näkönen..Saas nähä mitä sitä keksii =)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

paras maski yhdistelmä mielestäni on 9-3 seuraava...

Kuva


korinväriin muuten, mutta keskiosa krominen 8)

ja verkko juuri, näin...

http://www.abi01.de/tchome/griffin/meet ... ct0314.jpg

oma muovi leikataan siten, että näkyvät osat takaa pois ja sitten verkko tilalle.

tiiä saiko selvää, mutta tällä keinolla saadaan maskiin syvyyttä lisää...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-3:sta en tiedä, mutta 9-5:ssa tuo verkko mahtuu siihen kromi ja mustan osan väliin, ei tarvitse mitään sikoja tai ruuveja.
Itse leikkasin vielä nuo mustat rivat poikki, ettei haittaa jäähytystä :D
tohon tyyliin :wink:
http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... mage=29177
Saab 9-3 TTID Vector 2008
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Vastaa Viestiin