Tervehdys
Olen aikaisemminkin aiheesta kysellyt.
Onko ABS-anturi minkälainen. Resistanssin kuuluisi kuulemma olla luokkaa 1000ohm jos mittaa akvaariosta.
Tietääkö kukaan, tuleeko anturilta pulssia (kantti) ohjausyksikölle vai vaihteleeko jännite siniaaltoa tietyllä taajuudella auton nopeudesta riippuen?
Onkohan kyseessä indukstiivinen anturi?
Onkohan siellä transistorilähtö (open collector) ?
Montako johtoa sinne antutille menee? Kaksi vai enemmän?
Jos kaksi niin vaihtoehtoja voisi olla:
A:
1. +12V
2. Anturi maadottaa sisäisesti tämän karvan jolloin näkyy pulssina
B:
1. +12V
2. Open Collector lähtö eli transistori anturin sisällä kytkee +12V:tä maihin ja signaali on siniaaltoa.
C:
1. GND
2. Tätä karvaa kytketään GND:hen akvaarion päästä
Kyselen näitä vain, että pääsisin hiukan testaamaan. Oskiloskoopin saan töistä lainaan ja löytyy myös yleismittari, missä myös PWM mittaus.
terv,
Timo
ABS anturit
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
ABS anturit
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
Korjaamokäsikirja mainitsee, että pyöränanturilta pitäisi olla mitattavissa min. 0,1 V vaihtojännite kun pyörä pyörii 1 kierroksen sekunnissa.
Vastusarvo 800 - 1400 ohm.
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... nostic.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... senwir.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... bstext.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm
Vastusarvo 800 - 1400 ohm.
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... nostic.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... senwir.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... bstext.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00