
Ilma vaivojako ?
Ilma vaivojako ?
Mistä pystyis ilmaamaan jäähdytin systeemin.Termarin vaihto ei paljon auttanut,lämpöjen nousua saa odotella joskus melko kauan.
vm89

Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
Ei tonnarissa tarvitse erikseen ilmata. Täytät paisuntasäiliön ylämerkkiin asti, jätät korkin auki ja käytät koneen lämpimäksi kunnes termostaatti aukeaa. Kaipa ne ilmat lähtevät pikkuhiljaa korkki kiinnikin ajellessa, mutta tämä menettely tuo ilmat nopeiten ulos.
Kai asensit alkuperäistermostaatin, jossa on liikkuvalla messinkinippelillä oleva ilmausventtiili laipassa tiivisteen vieressä? Termostaatti pitää pitää asentaa niin, että nippeli tulee korkeimpaan kohtaan.
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... cement.htm
http://www.quasimotors.com/tstat1.htm

Kai asensit alkuperäistermostaatin, jossa on liikkuvalla messinkinippelillä oleva ilmausventtiili laipassa tiivisteen vieressä? Termostaatti pitää pitää asentaa niin, että nippeli tulee korkeimpaan kohtaan.
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... cement.htm
http://www.quasimotors.com/tstat1.htm

Viimeksi muokannut jus, Ma Tammi 05, 2009 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nippelin asento vaikuttaa ainoastaan ilmojen poissaamiseen ennen ensimmäistä lämpimäksikäyttöä. Kunhan kone on kerran käytetty lämpimäksi ja termostaatti on auennut, nippelillä ei liene mitään tärkeätä roolia (ennen seuraavaa nesteiden vaihtoa).jarna kirjoitti:Alkuperäsen laitoin mutta siitä nippelistä en tiedä mihin suuntaan se sattu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00