Satkun APC känkkistelee.
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Satkun APC känkkistelee.
Eli ässän apc takkuaa kettumaisesti. Välillä ahtaa mitä pitää n. 1bar (boksia muokattu:)) kun taas välillä saattaa olla pitkiäkin aikoja (n. 10min) ettei ahda kuin peruspaineet. On kokeiltu eri boksilla, mankulla ja nakuanturilla. Nakuanturin ja lohkon välissä on kuparitahnaa ja paskat hiottu pois (takkusi myös ennen hiomista ja tahnan lisäystä). Täällä kuvia konetilasta ja asennuksista jos joku osaisi sanoa, että mikä takkuaa tai häiritsee.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Johtosarjan maadoituspisteet putsattu syylärin vierestä apparin puolelta sekä kojelaudan alta? Jälkiasennusjohtojen liitokset käyty läpi?
Nakulediä ei ilmeisesti ole asennettuna sinulla? Meinaan jos ois, niin helpottais vianetsintää kun tietäs että luuleeko APC moottorin nakuttavan vai on jostain muusta syystä poissa pelistä.
Nakulediä ei ilmeisesti ole asennettuna sinulla? Meinaan jos ois, niin helpottais vianetsintää kun tietäs että luuleeko APC moottorin nakuttavan vai on jostain muusta syystä poissa pelistä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Onko tuo uusi asennus vai onko toi jossain vaiheessa toiminu paremmin?
Tämän sivun mukaan on hyvä jatkaa eteenpäin.
http://www.chenriks.tk/
Onko sulla nakuvalo että näkisi että kuvitteleeko nakutusta?
Ekaksi kannattaa ehkä kokeilla ahtaako toi alle 2300 kierrosta tai korkeilla(4-5000???) kierroksilla? Itse kun asentelin niin tuolla konstilla löytyi viallinen nakuanturi. Itse asiassa meinas usko loppuu kun vasta kolmas anturi rupes pelittään.
Nakuanturin johtohan on usein ollu viallinen vaikka mittarilla näyttää olevan ok. Ehkä toi vois mennä vähän suoremminkin lohkoon.
Magneettiventtiilikin voi olla viallinen tai vain takerrella.
Sulla menee aika pitkät piuhat tuolle, mihin maadoitus menee?
Senhän voi kytkee tuohon johonkin lähellekin.
Oliko noi kokeillut vermeet suoraan toimivasta autosta?
Itse tarttis varmaan kokeilla toisella mankulla kun välillä piikkaa ahdot 1.2baariin. Ja sama apc-boxi ei ahda tontussa ees punarajalle(perusahdot alhaalla). Vai oliskos jollain jotain muuta ideaa mistä moinen piikkaminen voisi johtua?
Tämän sivun mukaan on hyvä jatkaa eteenpäin.
http://www.chenriks.tk/
Onko sulla nakuvalo että näkisi että kuvitteleeko nakutusta?
Ekaksi kannattaa ehkä kokeilla ahtaako toi alle 2300 kierrosta tai korkeilla(4-5000???) kierroksilla? Itse kun asentelin niin tuolla konstilla löytyi viallinen nakuanturi. Itse asiassa meinas usko loppuu kun vasta kolmas anturi rupes pelittään.
Nakuanturin johtohan on usein ollu viallinen vaikka mittarilla näyttää olevan ok. Ehkä toi vois mennä vähän suoremminkin lohkoon.
Magneettiventtiilikin voi olla viallinen tai vain takerrella.
Sulla menee aika pitkät piuhat tuolle, mihin maadoitus menee?
Senhän voi kytkee tuohon johonkin lähellekin.
Oliko noi kokeillut vermeet suoraan toimivasta autosta?
Itse tarttis varmaan kokeilla toisella mankulla kun välillä piikkaa ahdot 1.2baariin. Ja sama apc-boxi ei ahda tontussa ees punarajalle(perusahdot alhaalla). Vai oliskos jollain jotain muuta ideaa mistä moinen piikkaminen voisi johtua?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Mahdollisesti voisi olla samantyyppisestä viasta kyse kuin minulla tontussa toisinaan. Magneettiventtiilille ei mene ohjausta kun kierrokset nousevat yli 2400. Tuolloin juuri APC:n pitäisi siirtyä aktiiviselle alueelle, eli venttiilille pitäisi mennä pulssimuotoista jännitettä.
Tämäntyyppisen vian seuraamiseen nakutuslediä hyödyllisempi on magneettiventtiilin rinnalle kytketty ledi. APC:n toimiessa oikein tuo ledi vilkkuu aina kun kierroksia on tarpeeksi ja ahdoiksi säädetään tilanteen mukaan yli peruspaineeet.
Tuo vika ei lopullisesti poistunut nakutusanturin johdon uusimisellakaan. Yhtä paljon tuntuu olevan vaikutusta nakutusanturin johtoliittimen heiluttelulla.
Akkujännitteen aleneminen runsaasta flektinkäytöstä kuumalla kelillä kai voi myös aiheuttaa ongelmia.
Tuolla kirjoittelin jotain ongelmasta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 180#160180
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37380
Tämäntyyppisen vian seuraamiseen nakutuslediä hyödyllisempi on magneettiventtiilin rinnalle kytketty ledi. APC:n toimiessa oikein tuo ledi vilkkuu aina kun kierroksia on tarpeeksi ja ahdoiksi säädetään tilanteen mukaan yli peruspaineeet.
Tuo vika ei lopullisesti poistunut nakutusanturin johdon uusimisellakaan. Yhtä paljon tuntuu olevan vaikutusta nakutusanturin johtoliittimen heiluttelulla.
Akkujännitteen aleneminen runsaasta flektinkäytöstä kuumalla kelillä kai voi myös aiheuttaa ongelmia.
Tuolla kirjoittelin jotain ongelmasta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 180#160180
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37380
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Maadotus syylärin alta on putsattu ja vielä vedetty uusi maadotus akun viereen. Ja vehkeet on toimivasta autosta (myös testikappaleet) ja joo nakuanturi vois olla suoremmassa.
Nakulediä ei ole. n. 3vko sitten toimi ongelmitta. Laitettiin paineanturin piuhat yhteen niin ropleema katos ja alkoi ahtamaan kivasti. Pitää huomenna vielä kokeilla ottaa mankun piuha irti ettei ahtaminen mistään muusta johdu.

Ei setä vittuile, setä neuvoo!