Alipainesäädin?
Alipainesäädin?
Eli mulla oli kalvo mennyt sieltä rikki, ja ei ollut edes letkua paikalla!
(ostin tämän auton juuri 1kk sitten) ja nyt katselin ja laitoin sen kuntoon! mutta nyt tyhjäkäynti on 1500rpm:( ennen oli 1000rpm!
ehkä vähän tuntuu että tehojakin on kadonnut, voi olla että luulen vaan! mutta mitä nyt pitäisi tehdä että saisin ton tyhjäkäynnin takas tohon tuhanteen?:)
(ostin tämän auton juuri 1kk sitten) ja nyt katselin ja laitoin sen kuntoon! mutta nyt tyhjäkäynti on 1500rpm:( ennen oli 1000rpm!
ehkä vähän tuntuu että tehojakin on kadonnut, voi olla että luulen vaan! mutta mitä nyt pitäisi tehdä että saisin ton tyhjäkäynnin takas tohon tuhanteen?:)
onse
Jep.... jos ennakonsäädin on ollut pas**na (ja syttyä säädelty), niin toden näköisesti nyt toimivalla ennakon säädöllä ennakot on pielessä ja sen takia tyhjäkäyntikin muuttunut....
Tyhjäkäyntinopeus voi vaihdella paljonkin riippuen ennakosta....
Ei muuta kuin ennakot kohdalleen, 18astetta
2000rpm ilman sitä alipaineletkua pitäsi olla ok.
Tyhjäkäyntinopeus voi vaihdella paljonkin riippuen ennakosta....
Ei muuta kuin ennakot kohdalleen, 18astetta
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
äskettäin ostamani 99 -84 nakuttaa ekan minuutin kun kone on käynnistetty. kuulostaa siltä kun sytytys olisi pielessä, mutta nakutus tosiaan häviää lähes heti kun lähtee ajamaan. suorituskyky on hyvä, ehkä pienenpienesti terävin kärki tehoista pois, mutta ei edes häiritsevällä tavalla.
eilen sitten jäähdytinrempan yhteydessä piruuttani "otin hörpyt" alipainesäätimen letkusta ja ilmaahan sieltä tuli rajattomasti, eli paineensäädin on olevinaan siis sökö!? mielenkiintoista, koska en olisi ikinä moista lähtenyt arvaamaan, sen verran hienosti auto kulkee. kuinkakohan villiksi meno yltyy kun tuon korjaa?
nyt olisin sitten vailla ehjää alipaineen, eikun alipainesäädintä![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
eilen sitten jäähdytinrempan yhteydessä piruuttani "otin hörpyt" alipainesäätimen letkusta ja ilmaahan sieltä tuli rajattomasti, eli paineensäädin on olevinaan siis sökö!? mielenkiintoista, koska en olisi ikinä moista lähtenyt arvaamaan, sen verran hienosti auto kulkee. kuinkakohan villiksi meno yltyy kun tuon korjaa?
nyt olisin sitten vailla ehjää alipaineen, eikun alipainesäädintä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Kesä 28, 2006 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Onkohan Motonetin 20 eur liikaa tästä kulutusosasta? Käytetty pitäisi saada vitosella, jotta kannattaisi ottaa.
99 81--85 Säädin jos "2 245". . . . . . . . . . . . . . . . 10-0245 27.58
99 81--85 Säädin jos "2 503". . . . . . . . . . . . . . . . 10-0503 20.90
Se on alipainesäädin, ei alipaineensäädin. Se säätää sytytysennakkoa, ei aliapainetta.
99 81--85 Säädin jos "2 245". . . . . . . . . . . . . . . . 10-0245 27.58
99 81--85 Säädin jos "2 503". . . . . . . . . . . . . . . . 10-0503 20.90
Se on alipainesäädin, ei alipaineensäädin. Se säätää sytytysennakkoa, ei aliapainetta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kas! en arvannut että tuotakin saisi tarvikkeena. mitä nuo 2 245, 2 503 merkinnät tarkoittivat?
käytetyn osan kannattavuus ei ehkä kuitenkaan aina ole hintaan verrannollinen. jotkut tarvikeosat häviävät laadussa käytetylle merkkiosalle. mitenkähän mahtaa tämän osan kohdalla olla?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
käytetyn osan kannattavuus ei ehkä kuitenkaan aina ole hintaan verrannollinen. jotkut tarvikeosat häviävät laadussa käytetylle merkkiosalle. mitenkähän mahtaa tämän osan kohdalla olla?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Katsot siitä vanhan säätimen tangosta numerot ja ostat sitten uuden samannumeroisen.lucaf kirjoitti:kas! en arvannut että tuotakin saisi tarvikkeena. mitä nuo 2 245, 2 503 merkinnät tarkoittivat?
Tuossa kuvassa näkyy turbotonnarin säätimen tangon numerot:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... saadin.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuollainen 2245 oli Saab 99 GL 5 Speed -82:n kärjellisessä jakajassa. Vertasin, kokeilin vaihtaa siihen tilalle 2503:n. Vaikutti siltä, että 2503:ssa tangon perusasento on erilainen tai tanko on pidempi. Sytytysennakko muuttuisi siis useamman asteen verran pienemmäksi jos pelkästään vaihtaisi 2245:n tilalle 2503:n. Alipainekäyttäytyminenhän noissa todennäköisesti on myös jonkin verran erilainen.
Sen verran varauksella tämä havainnointi, että molemmissa säätimissä kalvo rikki, ei pitäisi vaikuttaa perusasentoon, mutta mainitsempa kuitenkin.
Sen verran varauksella tämä havainnointi, että molemmissa säätimissä kalvo rikki, ei pitäisi vaikuttaa perusasentoon, mutta mainitsempa kuitenkin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuo ehjä kello käytännössä pudottaa polttoaineenkulutusta ja parantaa kaasuun reagointia alakierroksilla ihan selvästi. Perusennakon säätö on syytä tehdä. Onhan mahdollista, että kellon rikkinäisyys on kompensoitu lisäämällä perusennakkoa korvakuulolta.lucaf kirjoitti: eilen sitten jäähdytinrempan yhteydessä piruuttani "otin hörpyt" alipainesäätimen letkusta ja ilmaahan sieltä tuli rajattomasti, eli paineensäädin on olevinaan siis sökö!? mielenkiintoista, koska en olisi ikinä moista lähtenyt arvaamaan, sen verran hienosti auto kulkee. kuinkakohan villiksi meno yltyy kun tuon korjaa?
nyt olisin sitten vailla ehjää alipaineen, eikun alipainesäädintä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mielenkiintoista kerta kaikkiaan, koska kaasuun auto vastaa kohtuullisen hyvin koko kierrosalueelta, ja muutenkin koko kierrosalueella toiminta on samantaisoista, ikäisekseen hyvää. kulutuskaan ei poikkea normaalista. enpä taida pitää mitään kiirettä osanvaihtamisen kanssa.Mertmi kirjoitti:Tuo ehjä kello käytännössä pudottaa polttoaineenkulutusta ja parantaa kaasuun reagointia alakierroksilla ihan selvästi. Perusennakon säätö on syytä tehdä. Onhan mahdollista, että kellon rikkinäisyys on kompensoitu lisäämällä perusennakkoa korvakuulolta.lucaf kirjoitti: eilen sitten jäähdytinrempan yhteydessä piruuttani "otin hörpyt" alipainesäätimen letkusta ja ilmaahan sieltä tuli rajattomasti, eli paineensäädin on olevinaan siis sökö!? mielenkiintoista, koska en olisi ikinä moista lähtenyt arvaamaan, sen verran hienosti auto kulkee. kuinkakohan villiksi meno yltyy kun tuon korjaa?
nyt olisin sitten vailla ehjää alipaineen, eikun alipainesäädintä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)