Ratissa klappia..
Ratissa klappia..
Hops,
Onko kokemuksia, että mikä on huonona kun mulla tuntuu ratissa keskikohdalla klappia, kun on kesärenkaat alla (205 leveät). Talvirenkailla ei muistaakseni kovin selvää välystä tunnu.
Tuohon tosin tottuu, eli sitä ei huomaa lainkaan, ellei ole ajanut toisilla autoilla välissä. Haluaisin sen silti pois, ei kehtaa tarjota koeajoja saapilla jos ohjaus klappaa. :-)
Onko kokemuksia, että mikä on huonona kun mulla tuntuu ratissa keskikohdalla klappia, kun on kesärenkaat alla (205 leveät). Talvirenkailla ei muistaakseni kovin selvää välystä tunnu.
Tuohon tosin tottuu, eli sitä ei huomaa lainkaan, ellei ole ajanut toisilla autoilla välissä. Haluaisin sen silti pois, ei kehtaa tarjota koeajoja saapilla jos ohjaus klappaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Itsellä vähän samanlainen tuntuma tai en nyt nimittäis sitä klapiksi, mut keskialue vähän tunnoton noilla 205/55 kesärenkailla. Ja jarrutuksissa ja kiihdytyksissä vetelee uraisella tiellä oikein kunnolla. Eipä ole ennen kokemusta nuin leveistä nakeista, joten kuuluu ilmeisesti asiaan ja siihen on jo tottunut täs kuukauden aikana. Ei vaan parane jarruttaa kovin voimakkaasti ja löysällä otteella risteykseen, ku ei tie mihin auto alkaa tempomaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Kesähuoltotauon aikana taistelin kuljettajanpuoleisen sisemmän raidetangonpään kanssa. Aikalailla hankala homma vaihtaa... Nivelessä oli mielestäni selvää klappia, vaikka katsastuksesta meni vielä viime kesänä läpi että heilahti (ja silloinkin oli samanlainen klappi).Tasapaino akseli kirjoitti:Ikävä ominaisuus.. Pitää lähtiä tutkii tallille mistä vois johtuu. arvelin et olisiko raidetangon säädössä vai rattiakselilla kulumaa..
Vaihdon jälkeen ehkä pienen aavistuksen verran keskialue on parempi,,, mutta ei paljoa.
Alla 195/65 renkaat ja vetelee,,, eli leveistä renkaista mulla ei homma ole kiinni,,, Lähisuvun toisessa huomattavasti tuoreemmassa Tonnarissa on vähän samanlainen "löysä" tunto keskialueella...
Onko nyt oikeesti nin että tuo Tonnarin keskialueen ohjaus on oikeesti tunnoton ja kaikilla on ongelmia "ajaa suoraan"? Vai voiko asiaa auttaa pyöränkulmilla tms?
hmm..
pyöränkulmathan tuon tekee kyllä, jos ovat ihan nollassa, mutta.
madallettuna tuo mun tonnari ainakin vetelee kiihdytyksissä ihan tosissaan.. tiedä sitten.
jos joku keksii vian, niin varmaan myös kertoo siitä.. itellä on semmonen aavistus että taitaapi olla ominaisuus.. poistaa se tietty pitäisi..
pyöränkulmathan tuon tekee kyllä, jos ovat ihan nollassa, mutta.
madallettuna tuo mun tonnari ainakin vetelee kiihdytyksissä ihan tosissaan.. tiedä sitten.
jos joku keksii vian, niin varmaan myös kertoo siitä.. itellä on semmonen aavistus että taitaapi olla ominaisuus.. poistaa se tietty pitäisi..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tunnoton keskialue täälläkin.
Leimasetä heilutteli ammattinsa puolesta kumpaakin puolta. Apparin puoli oli täysin timmi, kuskin puolella kolisi. Ei osannut sanoa, että onko sisempi vai ulompi pää. Kehotti, että ens vuoteen kannattas ehkä tarkkailla tilannetta.
On muuten asiallista tuolla Konalassa. Koneen pohjan öljyisyys kuitattiin retorisella kysymyksellä, että on varmaan vaihtajalta läikkynyt vähän yli
Leimasetä heilutteli ammattinsa puolesta kumpaakin puolta. Apparin puoli oli täysin timmi, kuskin puolella kolisi. Ei osannut sanoa, että onko sisempi vai ulompi pää. Kehotti, että ens vuoteen kannattas ehkä tarkkailla tilannetta.
On muuten asiallista tuolla Konalassa. Koneen pohjan öljyisyys kuitattiin retorisella kysymyksellä, että on varmaan vaihtajalta läikkynyt vähän yli
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Vika selvitetty! ohjausakselissa itsessään ei ollut mitään väljää. Viimeisen murroksen alapään kiinnitys oli löystynyt. Eli löytyy sieltä kumin alta kaasupolkimen luota.
Vaarallisen näköinen vika! Se nivel voi irrota tai alkaa hyppäämään hammastuksen yli.
Ahistuskiristys vedetty nyt niin tiukkaan kun 13mm kannalla olevaa pulttia katsoin järkeväksi kiristää. Elikä rauta rautaa vasten. Ja saabin keskialue ei muuten ole tunnoton niin kuin olen pitänyt koko ajan mitä olen auton omistanut. Ja jota olen vierastanut autossa koko mulla olo ajan. Koska 10V. vanhemmassa Camryssa ohjaustuntuma oli valovuosia edellä. Nyt alkaa tuntua saabin ohjaus omalta. Ja syy miksi en alkanut tutkia ensimmäisenä raidetangon väljyyksiä ym.ym oli se ku tutkitutin tutulla katsastusmiehellä alustan muutoskatsastuksen aikaan niveletkin edestä noin väliarviona, että jos yhtään epäilyttävän näköistä on niin oisin vaihtanut heti.
Vaarallisen näköinen vika! Se nivel voi irrota tai alkaa hyppäämään hammastuksen yli.
Ahistuskiristys vedetty nyt niin tiukkaan kun 13mm kannalla olevaa pulttia katsoin järkeväksi kiristää. Elikä rauta rautaa vasten. Ja saabin keskialue ei muuten ole tunnoton niin kuin olen pitänyt koko ajan mitä olen auton omistanut. Ja jota olen vierastanut autossa koko mulla olo ajan. Koska 10V. vanhemmassa Camryssa ohjaustuntuma oli valovuosia edellä. Nyt alkaa tuntua saabin ohjaus omalta. Ja syy miksi en alkanut tutkia ensimmäisenä raidetangon väljyyksiä ym.ym oli se ku tutkitutin tutulla katsastusmiehellä alustan muutoskatsastuksen aikaan niveletkin edestä noin väliarviona, että jos yhtään epäilyttävän näköistä on niin oisin vaihtanut heti.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Viggen"
- Viestit: 534
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Itse olen huomannut myös omassani klappia ratissa. Se on ihan selkeää klappia, noin puoli senttiä ratti kääntyy tyhjään.
Kuopissa kyllä etupäässä kolahtelee, joten varmaankin jotain väljää nivelissä.
TERO
Kuopissa kyllä etupäässä kolahtelee, joten varmaankin jotain väljää nivelissä.
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Itellä sama ongelma oli kunnes jaksoin kattoo sinne polkimen juureen kumin taakse. Ihan kädellä nivelestä kiinni ja tuntu selvästi väljältä vähän joka suuntaan. Mutterin kiristys ja jo loppu heiluminen ja ratin väljäkohta oikealle käännettäessä hävis.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)