Kytkinremontti
Kytkinremontti
Tuo kummallinen mua aina askarrattunut kytkin remontti selvisi sit tänään.
Eli tein kaverin satkuun kytkinremontin tänään, ja tarttee sanoa jälkeen päin et eipäs se kummoinen homma ollutkaan.
Suuri kiitos Aksulle ja G-miehelle jotka aikoinaan opetti mulle tuon jalon taidon, tänään sitä tarvittiin ja kyllä tuntui hyvältä kun se vielä pelasikin sillai kuin pitääkin.
Tarttee keväämmällä vaihtaa tuohon omaankin levy , oli se niin mukavaa.
Eli tein kaverin satkuun kytkinremontin tänään, ja tarttee sanoa jälkeen päin et eipäs se kummoinen homma ollutkaan.
Suuri kiitos Aksulle ja G-miehelle jotka aikoinaan opetti mulle tuon jalon taidon, tänään sitä tarvittiin ja kyllä tuntui hyvältä kun se vielä pelasikin sillai kuin pitääkin.
Tarttee keväämmällä vaihtaa tuohon omaankin levy , oli se niin mukavaa.
Re: Kytkinremontti
Levyn vaihto ei ole ongelma,mutta vaihda vuotava työsylinteri ja sen jälkeen sano että olipas ihanaa.Reetu kirjoitti: Tarttee keväämmällä vaihtaa tuohon omaankin levy , oli se niin mukavaa.

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Joo, pikkasen sama homma edessä tuohon mun käyttösatkuun. Kytkinakselin tiiviste vuotaa öljyä ja sotkee paikat. Eli jos haluaa kytkinakselin pois, niin pitänee vissiin nostaa tuo jäähdytin pois tieltä(saa poistamatta litkuja). Samalla vois käyttää tuon enskan kopan auki ja laittaa paremmat tiivisteet, jotta ei valu öljyt pihalle. Jaksais vaan
. Ei kai tuossa yhtä iltaa pidempään mene, kun saa kytkimen nätisti pois tieltä. Pääsee taas vetreyttämään muistia tuon kytkimen kanssa
.
Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ainakin satkussa mahtuu akseli sen verran ulos ,että saa kytkimen pois ilman syylarin irroitusta.G-mies kirjoitti:Joo, pikkasen sama homma edessä tuohon mun käyttösatkuun. Kytkinakselin tiiviste vuotaa öljyä ja sotkee paikat. Eli jos haluaa kytkinakselin pois, niin pitänee vissiin nostaa tuo jäähdytin pois tieltä(saa poistamatta litkuja). Samalla vois käyttää tuon enskan kopan auki ja laittaa paremmat tiivisteet, jotta ei valu öljyt pihalle. Jaksais vaan. Ei kai tuossa yhtä iltaa pidempään mene, kun saa kytkimen nätisti pois tieltä. Pääsee taas vetreyttämään muistia tuon kytkimen kanssa
.
Matti
Jakke_: Saa sen ilman rikkomistakin sieltä pois,tarvitsee eräänlaisen erikoistyökalun,sekä lievää väkivaltaa

Edit:Rasvaprässi ja rasvanippa on osoittautunut parhaaksi,on aika suttuista hommaa vaan..
///M
Jeps, mutta saako vuotavan kytkinakselitiivisteen vaihdettua? Sitä varten luulisin, että otan koko kytkinakselin pois paikoiltaan ja joudunhan tuossa avaamaan koko enskan kopan myös sen tiivisteen vaihtoa varten, joten taidan kuitenkin nostaa syyläriä hieman syrjäänSuppari kirjoitti:Ainakin satkussa mahtuu akseli sen verran ulos ,että saa kytkimen pois ilman syylarin irroitusta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Juu, jos saa jollain koukulla vedettyä sen vanhan stefan pois.G-mies kirjoitti:Jeps, mutta saako vuotavan kytkinakselitiivisteen vaihdettua?
Jos akseli ja syyläri on pois, niin stefan saa helposti lyötyä akselinreiän läpi sopivalla meisselillä, mahdollisesti hiukan taivutetulla.
http://www.jus.liitin.net/saab/99/kytki ... age19.html
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 29, 2016 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lähtikö akseli ilman muiden osien purkua kokonaan pois jollain kokoonpanolla? Itse ainakin kerran onnistuin olemaan ottamatta akselin kokonaan pois kun piti enskan koppa irriottaa. Kai mulla oli tuo paksumpi kenno sitten, mutta puola pois ja pultit auki ja syyläriä nostaen. Ilman syylärin liikuttelua ei onnistunut mitenkään ja olin itsekin vähänTurbo16 kirjoitti:Mahtaakohan vaikuttaa onko 2- vai 3-rivinen? 2-rivisessä ainakin mahtuu, kuten Supparikin asian mainitsi ja kun itse juuri teinSuppari kirjoitti: Ainakin satkussa mahtuu akseli sen verran ulos ,että saa kytkimen pois ilman syylarin irroitusta.

Eihän sen akselin kokonaan tarvitse tulla pois reiästä että kytkintä pääsee operoimaan.
http://www.fixmysaab.com/900_repair/clu ... step2.html
http://www.fixmysaab.com/900_repair/clu ... step2.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oikeilla työkaluilla homma sujuu vaikka työsylinteri olisikin kuollu:

Tosin tarvikeasetelmaan toi kiinnipitokoukku ei sopinu sataprosenttisesti mutta lenksun sai kuitenkin pois.
Itsellä toi kytkinakselin stefa oli todella kovin kiinni että suosiolla melkein vaan syyläri pois niin pääsee kunnolla mättään reiän läpi.

Tosin tarvikeasetelmaan toi kiinnipitokoukku ei sopinu sataprosenttisesti mutta lenksun sai kuitenkin pois.
Itsellä toi kytkinakselin stefa oli todella kovin kiinni että suosiolla melkein vaan syyläri pois niin pääsee kunnolla mättään reiän läpi.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992