kyllä minullakin se suoraan toimiva mäntä toimii moitetettomasti kaikissa satuloissa, mutta entäpä se kaulus jonka sisäpuolelle ulompi jarrupala laitetaan? sehän se alkaa takkuamaan ja aiheuttaa ulomman jarrupalan laahaamisen ja ennenaikaisen kulumisen loppuun. en tiedä miten paljon herkistettyä saa liukupintoja voitelemalla, minä usein alistun heti kuvittelemaan että se toisiomäntä on jumissa. viisaammat kertokoon?jariha kirjoitti: Milloin satula on jumissa? Ainakin se mäntä hyvin liikkuu miesvoimin ja muutenkin toiminta ollut yllätyksetöntä sitä laahausrupeamaa lukuunottamatta. Mutta jotakin kai niissä jarruissa on ollut, kun ovat palat vaihtaneet, sillä mielestäni ei ne vielä vaihtokunnossa olleet.
jos on yksikin pala (se laahaava) ollut lopussa, se lienee syy vaihtaa kaikki neljä. tai jos ikävästi ajatellaan, palat on vaihdettu jotta saisi syyn laskuttaa lisää ja kertoa että jotain on tehty.jariha kirjoitti: Mutta jotakin kai niissä jarruissa on ollut, kun ovat palat vaihtaneet, sillä mielestäni ei ne vielä vaihtokunnossa olleet.
mulla aikanaan vaihdettiin seiskaykkösestä kaikki jarrupalat rekisteröintikatsastusremontissa. en silloin kyksynyt syytä kun olin muuten niin hypessä auton kuntoon saattamisesta, mutta jälkikäteen ajateltuna oli käsittämätöntä koska paloissa oli huru mycket kulutuspintaa, ja ei kai siinä kulutuspinnassa mitään "parasta ennen" leimaa ole?