Saban logo/maski uusiksi
Saban logo/maski uusiksi
Saab voisi kehitellä kruunu-teemaa logossaan ja jättää linnunrätsäleen sekä ilmailuhenkisyyden pois. Nykyisestä logosta näyttää maali rapautuneen lähes joka autossa, mikä antaa merkistä huonon vaikutelman. Tarvittaessa kruunun muotoinen maski eli etusäleikkö, logo keskellä, erottuisi myös hyvin liikenteessä. Saba olisi muodikkaampi brändi Saabille, vaan taitaa olla kansainvälinen lainsäädäntö esteenä nimenmuutokselle. "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." 1Kor.1:31
Viimeksi muokannut Petro, Su Loka 25, 2009 18:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hienoja ideoita kaikki. Lisäksi toivoisin että 9-5:sta otettaisiin tuotantoon tehomalli Kiggen nykyisen Aeron yläpuolelle. Konserniosia voitaisiin lisätä ja virtalukko typerästä paikastaan penkkien välissä vaikkapa apukuskin peilikolmioon. Kruunumaski näyttäisi komealta Rolls-Royce -vaikuttein (photosoppaajia?)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Itse pyörittelin mielessä aika hyvää uutta merkkinimeä latinankiellellä, joka tarkoittaisi suunnilleen "minä pyörin".
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tervehdys Saabisti!
Nimeksi "minä pyörrin" latinaksi - No huh huh, tuohan tarkoittaa volvoa !
Mutta samaa mieltä olen, että räväkämpiä malleja saisi tulla. Aerotkin ovat turhan kesyjä vai olenko oppinut turhan hyvälle 2.3 Turbotonnarilla? Toisaalta nykymaailam on menossa kohti saasteettomampia autoja ja moottorikokoja kuristettaan kulutuksen pienentämiseksi. Miltähän tuntuisi uusi Saab 9-5 litrailella (1.0) koneella kahdella turbolla?
Ja täytyy muistaa sekin, että kun Saabbi tekee jämäköitä autoja, niin vauhti ei tunnu niin kuin esim vokkipannuissa. Kyllä minä ainakin arvostan pienenpojan isänä Saabin turvallisuutta, vaikka en sitä haluakkaan testata hirven kanssa
Ari
Nimeksi "minä pyörrin" latinaksi - No huh huh, tuohan tarkoittaa volvoa !
Mutta samaa mieltä olen, että räväkämpiä malleja saisi tulla. Aerotkin ovat turhan kesyjä vai olenko oppinut turhan hyvälle 2.3 Turbotonnarilla? Toisaalta nykymaailam on menossa kohti saasteettomampia autoja ja moottorikokoja kuristettaan kulutuksen pienentämiseksi. Miltähän tuntuisi uusi Saab 9-5 litrailella (1.0) koneella kahdella turbolla?
Ja täytyy muistaa sekin, että kun Saabbi tekee jämäköitä autoja, niin vauhti ei tunnu niin kuin esim vokkipannuissa. Kyllä minä ainakin arvostan pienenpojan isänä Saabin turvallisuutta, vaikka en sitä haluakkaan testata hirven kanssa
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Kannatetaan! Eivätkös kaheksankytluvun tuhatheppaiset formulahirmut olleet puolitoistalitraisia turboja? Samalla hyötysuhteella saadaan siis litraiseen vakiosaappiin mukavat 666 hevosvoimaa.Sonett73 kirjoitti:Miltähän tuntuisi uusi Saab 9-5 litrailella (1.0) koneella kahdella turbolla?
Teholastulla sitten vielä tarvittaessa lisää
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Nyt pojat puhutte höpöjä. Olen kyl samaa mieltä et liisää tehokkaita malleja ja konserni osia pois, mut merkistä ei luovuta vaan siirrytään takaisin Saab Scania merkkii. Turvallisuus ja ilmailu perinteestä ei saa luopua ilman niitä Saab ei ole Saab. Maseratilla muuten on jo kruunu logo.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Saban logo/maski uusiksi
-70 luvulla oli "naisten juttuja" SABA,SAABA ?! Harva tietää, tai muistaa.Petro kirjoitti:Saab voisi kehitellä kruunu-teemaa logossaan ja jättää linnunrätsäleen sekä ilmailuhenkisyyden pois. Nykyisestä logosta näyttää maali rapautuneen lähes joka autossa, mikä antaa merkistä huonon vaikutelman. Tarvittaessa kruunun muotoinen maski eli etusäleikkö, logo keskellä, erottuisi myös hyvin liikenteessä. Saba olisi muodikkaampi brändi Saabille, vaan taitaa olla kansainvälinen lainsäädäntö esteenä nimenmuutokselle.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31
Re: Saban logo/maski uusiksi
Tämän jälkeen oikea Saab kääntyisi haudassaan. Tätä General Motors ei saa pilata.Petro kirjoitti:Saab voisi kehitellä kruunu-teemaa logossaan ja jättää linnunrätsäleen sekä ilmailuhenkisyyden pois.
Ei, vaan siitä huomaa kuinka ihmiset eivät osaa pitää huolta ajokistaan.Petro kirjoitti:Nykyisestä logosta näyttää maali rapautuneen lähes joka autossa, mikä antaa merkistä huonon vaikutelman.
Mutta kukaan ei tuntisi sitä Saabiksi, pidetään siis tämä alkuperäinen. Paljon tyylikkäämpikin kuin jokin kruunuPetro kirjoitti:Tarvittaessa kruunun muotoinen maski eli etusäleikkö, logo keskellä, erottuisi myös hyvin liikenteessä.
Häh? Saba kuulostaa vitsiltä tai lempinimeltä eikä automerkiltä. Se tästä nyt vielä puuttuisikin jos Saab vaihtaisi legendaarista nimeään.Petro kirjoitti:Saba olisi muodikkaampi brändi Saabille
Kiitetään Luojaa tästäPetro kirjoitti:vaan taitaa olla kansainvälinen lainsäädäntö esteenä nimenmuutokselle.
Myös, kuten joku tuossa jo mainitsikin, Saab Scania nimi takaisin ja General Motors pois Saabin niskasta.
"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"
Saab 900 T16
Saab 900 T16
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su Marras 11, 2007 19:16
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: Saban logo/maski uusiksi
Joo miks hävittää historiaa, Saabin tuntee maskista, jopa mun mummo erottaa Saabit Ja minä toisin mielellään Saabiin takasi sen kromisen lentokonemerkin
Tai toisaaltaan, yks tykkää tyttärestä ja niin eespäin
Tai toisaaltaan, yks tykkää tyttärestä ja niin eespäin
Re:
Muuttukoon muut paitsi logo saa jäädä alkuperäiseksijsuomi kirjoitti:Nyt pojat puhutte höpöjä. Olen kyl samaa mieltä et liisää tehokkaita malleja ja konserni osia pois, mut merkistä ei luovuta vaan siirrytään takaisin Saab Scania merkkii. Turvallisuus ja ilmailu perinteestä ei saa luopua ilman niitä Saab ei ole Saab. Maseratilla muuten on jo kruunu logo.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
Re: Saban logo/maski uusiksi
Vanhat merkit kunniaan, paljon kromia ja takalasinritilät (huoraraput) alkuperäisiksi tehtaan asennuksiksi.
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
Re: Saban logo/maski uusiksi
Vastalause näille ! Kaikki kromit pois (vanhakeulainen femmakin odottaa maskin maalausta), ja "pulunportaat".... ei todellakaan.konepyorailija kirjoitti:Vanhat merkit kunniaan, paljon kromia ja takalasinritilät (huoraraput) alkuperäisiksi tehtaan asennuksiksi.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31
Re: Saban logo/maski uusiksi
Tämä takalasiritilä eli täälläpäin "kananportaat" takaisin tehdasasennetuiksi ehdottomasti, ei tule sitten samanlaista hommaa etsiä ehjää takalasinritilää autoon jos semmoisen haluaa. Itellänikin meinasi olla pikku etsintähomma kun tuommoista itelleni etsin Kromikin näyttää Saabissa todella kivalta.tami kirjoitti:Vastalause näille ! Kaikki kromit pois (vanhakeulainen femmakin odottaa maskin maalausta), ja "pulunportaat".... ei todellakaan.
"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"
Saab 900 T16
Saab 900 T16