Kannen öljynkierto
Kannen öljynkierto
Laitoin tohon -90 2,0T tonnariin -86 2,0T kannen mutta siinä on ilmeisesti erilainen öljynkierto (putkilla) eikä ole niitä putkia. Nyt on kone ollu tunnin verran käynnissä ja nostajat huutaa niin perkeleesti..2 nostajaa on saanut itteensä öljyä etteivät raplata. Onko kannen öljyntulo reiät samassa kohti kummassakin vuosimallissa? Siis pumpulta. Pitänee tilata ne paska putket niin loppuu raplatus!
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Kannen öljynkierto
Jos siula ei oo niitä putkia, ei nokka-akselit saa voitelua ollenkaan. Elä ihmeessä pyöritä konetta enempää ilman niitä. Voin huomenna vilkaista, sattuisko olemaan noita putkia jäljellä.
Foxbody turbo
Re: Kannen öljynkierto
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kannen öljynkierto
Kääääkskopote12 kirjoitti:Laitoin tohon -90 2,0T tonnariin -86 2,0T kannen mutta siinä on ilmeisesti erilainen öljynkierto (putkilla) eikä ole niitä putkia. Nyt on kone ollu tunnin verran käynnissä ja nostajat huutaa niin perkeleesti.

Ettei vaan olis jo käyny kippeesti nokille/nostajillekopote12 kirjoitti:Pitänee tilata ne paska putket niin loppuu raplatus!

E:vaihoin aan iiksi.
Re: Kannen öljynkierto
Mullakin kyllä nyt on paikallaan ontot pultit joita pitkin öljy menis kuppeihin mutta ne oli vieläkin löysät eli öljy ei ole sinne päässyt. Eikös ne ontot pultit ole kannen sisäpuolisilla reillä? Meinaa alkaa vituttamaan mutta hankin jostain ne öljyputket ja lähden ajamaan!
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Kannen öljynkierto
Vanhassa kannessa pitää öljy tuoda niillä öljyputkilla nokka-akselien laakeripukeille, joista öljy sitten menee pulttia pitkin kupeille. Tai niin ainakin tuosta voisi äkkiseltään ymmärtää:kopote12 kirjoitti:Mullakin kyllä nyt on paikallaan ontot pultit joita pitkin öljy menis kuppeihin

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kannen öljynkierto
voipi olla että kansi on entinen, kun nokan laakeripinnathan ovat siihen kanteen veistetty. Eikä ole mitään irtonaisin liukupintoja. Ja myös nostjat varmaan ottivat siipeensä.
Sillä ontolla pultilla ole mitään merkistystä, jos sinne mitään ei mene.
Ja koneen öljynpaineetkin ollut hiukka alhaiset, kun puuttunut osa öljynkierrosta(päässyt työntämään siitä reiästä öljyt kannen päälle, mitka olisi kuuluneet mennä venttilikoneistolle)
varmaan ei enää ne pelkät putket auta, vaan kannattaa jo katsoa uusi kansi tilalle. koska todennäköisesti nokat olleet tunnin ilman voitelua, on nokkien pukit paskana.
Sillä ontolla pultilla ole mitään merkistystä, jos sinne mitään ei mene.
Ja koneen öljynpaineetkin ollut hiukka alhaiset, kun puuttunut osa öljynkierrosta(päässyt työntämään siitä reiästä öljyt kannen päälle, mitka olisi kuuluneet mennä venttilikoneistolle)
varmaan ei enää ne pelkät putket auta, vaan kannattaa jo katsoa uusi kansi tilalle. koska todennäköisesti nokat olleet tunnin ilman voitelua, on nokkien pukit paskana.
Viimeksi muokannut Jamppa, La Maalis 01, 2008 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Kannen öljynkierto
Mistä teillä noita ideoita riittää? Ei voi kuin ihmetellä...kopote12 kirjoitti:Laitoin tohon -90 2,0T tonnariin -86 2,0T kannen mutta siinä on ilmeisesti erilainen öljynkierto (putkilla) eikä ole niitä putkia. Nyt on kone ollu tunnin verran käynnissä ja nostajat huutaa niin perkeleesti
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kannen öljynkierto
"Mistä teillä noita ideoita riittää? Ei voi kuin ihmetellä..."
Ihmetellä tässä täytyy itsekin mistä noita tulee mutta eihän nuo selviä kuin kokeilemalla ja kansia saa aina lisää..jos löytyy rahaa..hah!
Ihmetellä tässä täytyy itsekin mistä noita tulee mutta eihän nuo selviä kuin kokeilemalla ja kansia saa aina lisää..jos löytyy rahaa..hah!
Saab 9-5 2,0t -1999
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kannen öljynkierto
Juuri näin...kopote12 kirjoitti:"Mistä teillä noita ideoita riittää? Ei voi kuin ihmetellä..."
Ihmetellä tässä täytyy itsekin mistä noita tulee mutta eihän nuo selviä kuin kokeilemalla ja kansia saa aina lisää..jos löytyy rahaa..hah!


Re: Kannen öljynkierto
no kyllä aika hölmöjä asiota sitten näköjää pitää kokeilla
kun aika itsestään selvyys tuo on mitä tapahtuu tuostakin 


Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Kannen öljynkierto
En tiedä onko päässä vikaa vai eikö ole pienenä saanut leikkiä tarpeeksi kun pitää nyt kikkailla noiden remppojen kaa
Mutta asiaan..motonetissä ei ilmeisesti noita öljyputkia ole myytävänä. Tutkin tuota venakopan kantta niin tulin siihen johtopäätökseen että tuo venakansi taitaa pitää niitä putkia aloillaan koska melkoisen paineen tuo öljypumppu sinne lykkää.

Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Kannen öljynkierto
ei kyllä pidä paikallaa niitä putkia. Ne on nimittäin aika tiukassa kiinni, kun saa vaan painettua paikalleen.
ainakin konetta pystynyt käyttämään hyvin ilman venakoppaa ja putket pysyneet kiinni.
Mutta oletkos ne nokat katsonu onko ne tuon tunnin jälkeen enään kunnossa, sekä niiden pukit jne. ? voi olla mahdollista että voit vaihtaa uuden kannen jo, etkö pelkkiä putkia
ainakin konetta pystynyt käyttämään hyvin ilman venakoppaa ja putket pysyneet kiinni.
Mutta oletkos ne nokat katsonu onko ne tuon tunnin jälkeen enään kunnossa, sekä niiden pukit jne. ? voi olla mahdollista että voit vaihtaa uuden kannen jo, etkö pelkkiä putkia
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Kannen öljynkierto
Olen eri mieltä. Minulla oli liian isot O-renkaat putkien muovinipoissa, enkä saanut painettua kaikkia nippoja ihan perille asti reikiinsä. Jostain kumman syystä kokeilin kuitenkin laittaa venttiilikoppaa paikalleen, vähän kiristelin pulttejakin. Kuului naksahdus ja risahdus, koppa uudestaan auki, pari rikkinäistä kulmapalaa.Jamppa kirjoitti:ei kyllä pidä paikallaa niitä putkia. Ne on nimittäin aika tiukassa kiinni, kun saa vaan painettua paikalleen.
Väittäisin että venttiilikoppa pitää paikallaan niitä nippoja. Vanhat O-renkaat oli niin kovettuneet ja kutistuneet, ettei nipat olleet rei'issä millään muulla kiinni kuin venttiilikopalla. Tuossa näkyy vanha pieni kovettunut O-rengas, uusi vihreä oikeankokoinen O-rengas ja liian iso musta O-rengas: http://www.jus.liitin.net/IMG_9603_1.JPG
Vihreän Viton-O-renkaan koko on 4,7 x 1,6 mm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kannen öljynkierto
no miten ne putket sitten pysyy kiinni jos koneessa koppa irti ja käyttää konetta? ainakin joskus on rempan yhteydessä ollut tarvetta noin konetta käyttää, ja putket on pysyneet hyvin kiinni.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin