9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Lisätään vielä kerran. MUUTOKSESTA OLI HYÖTYÄ.
Tiedän ettei saisi huutaa, mutta kun muuten ei taida mennä jakeluun.
Jos puhutaaan hyvästä suorituskyvystä minun kriteerit on alle 13 s varttimaili.
Ja se ei ihan helpolla onnistu etuvetoisella autolla. Tai tarvitaan todella suuria muutoksia.
Saab 9-3 sc on ihan tavallinen auto jolla on ihan tavallinen suorituskyky. Auto painaa kumminkin lähemmäs 1500kg. korjatkaa jos olen väärässä. Ei tuolla tehopaino suhteella autosta tule rakettia.
Saab 9-3 sc on ihan hyvä auto ainakin kolmenviikon koemuksen jälkeen. Saas nähdä miten tulevaisuudessa käy.Nyt ainakin olen tyytyväinen.
Jos en väärin käsittänyt laitettiin 2.0t Ecu käyttämällä vastaavan mallin alustanumeroa.
Tiedän ettei saisi huutaa, mutta kun muuten ei taida mennä jakeluun.
Jos puhutaaan hyvästä suorituskyvystä minun kriteerit on alle 13 s varttimaili.
Ja se ei ihan helpolla onnistu etuvetoisella autolla. Tai tarvitaan todella suuria muutoksia.
Saab 9-3 sc on ihan tavallinen auto jolla on ihan tavallinen suorituskyky. Auto painaa kumminkin lähemmäs 1500kg. korjatkaa jos olen väärässä. Ei tuolla tehopaino suhteella autosta tule rakettia.
Saab 9-3 sc on ihan hyvä auto ainakin kolmenviikon koemuksen jälkeen. Saas nähdä miten tulevaisuudessa käy.Nyt ainakin olen tyytyväinen.
Jos en väärin käsittänyt laitettiin 2.0t Ecu käyttämällä vastaavan mallin alustanumeroa.
Viimeksi muokannut kalle37, Ke Huhti 02, 2008 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
kalle37 kirjoitti:Lisätään vielä kerran. MUUTOKSESTA OLI HYÖTYÄ.
Tiedän ettei saisi huutaa, mutta kun muuten ei taida mennä jakeluun.
Jos puhutaaan hyvästä suorituskyvystä minun kriteerit on alle 13 s varttimaili.
Ja se ei ihan helpolla onnistu etuvetoisella autolla. Tai tarvitaan todella suuria muutoksia.
Saab 9-3 sc on ihan tavallinen auto jolla on ihan tavallinen suorituskyky. Auto painaa kumminkin lähemmäs 1500kg. korjatkaa jos olen väärässä. Ei tuolla tehopaino suhteella autosta tule rakettia.
Saab 9-3 sc on ihan hyvä auto ainakin kolmenviikon koemuksen jälkeen. Saas nähdä miten tulevaisuudessa käy.Nyt ainakin olen tyytyväinen.
Muutos tehtiin Mikkelissä Karikon-Autotalossa. Jos en väärin käsittänyt laitettiin 2.0t Ecu käyttämällä vastaavan mallin alustanumeroa.
Ja ainakin yksi tsellainen saapas on mikä menee alle sen 13, ainakin yksi. Tai on mennyt, tiedä sitten onko auto enää kasassa.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Uskomatonta! Merkkiliike siis laittaa Saabin oman softan, jolloin voi kysyä, kuka ostaa enää 2.0t autoa kun 1.8t:n + tuon softan saa huomattavasti halvemmalla? Eikös 1.8t:n ja 2.0t:n hintaero ole parin tonnin luokkaa, mitä tuskin pelkästä ahtopainemittarista (tai mikä se nyt virallisesti onkaan) kannattaa maksaa. Voisi luulla että maahantuoja ei tämmöisestä tykkää, vaikka onkin erittäin kuluttajaystävällistä.kalle37 kirjoitti: Muutos tehtiin Mikkelissä Karikon-Autotalossa. Jos en väärin käsittänyt laitettiin 2.0t Ecu käyttämällä vastaavan mallin alustanumeroa.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Huom!
Tuo 2.0t ecun asennus oli minun epäilys. Sitä ei ole minulle virallisesti ilmoitettu.
Minua ei tällä hetkellä ei kiinosta miten asia on toteutettu pääasia on että se on tehty ja toimii.
Tuo 2.0t ecun asennus oli minun epäilys. Sitä ei ole minulle virallisesti ilmoitettu.
Minua ei tällä hetkellä ei kiinosta miten asia on toteutettu pääasia on että se on tehty ja toimii.
JiiEe kirjoitti:Uskomatonta! Merkkiliike siis laittaa Saabin oman softan, jolloin voi kysyä, kuka ostaa enää 2.0t autoa kun 1.8t:n + tuon softan saa huomattavasti halvemmalla? Eikös 1.8t:n ja 2.0t:n hintaero ole parin tonnin luokkaa, mitä tuskin pelkästä ahtopainemittarista (tai mikä se nyt virallisesti onkaan) kannattaa maksaa. Voisi luulla että maahantuoja ei tämmöisestä tykkää, vaikka onkin erittäin kuluttajaystävällistä.kalle37 kirjoitti: Muutos tehtiin Mikkelissä Karikon-Autotalossa. Jos en väärin käsittänyt laitettiin 2.0t Ecu käyttämällä vastaavan mallin alustanumeroa.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Täytyy sanoa, että tuo 500 € on kyllä halpa hinta, oli sitten kyseessä Hirssi tai Saabin oma softa. Luulisi, ettei sinne lastua ole kyllä tuolla hinnalla vaihdettu. Hirschin sivuilla tuo 170 hp paketti on listahinnaltaan 1342 €. Olisi kyllä aikamoinen pudotus, mikäli viidelläsadalla irtoaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Meitä muita kyllä kiinnostaisi miten tuo on tehty. Olisiko suuri vaiva kysäistä asiaa, niin ei tarvitsisi spekuloida.kalle37 kirjoitti:Huom!
Tuo 2.0t ecun asennus oli minun epäilys. Sitä ei ole minulle virallisesti ilmoitettu.
Minua ei tällä hetkellä ei kiinosta miten asia on toteutettu pääasia on että se on tehty ja toimii.
Saab 9-5 Wagon 2008 2.3t A Linear Performance
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Harrimatias kirjoitti:kalle37 kirjoitti:Lisätään vielä kerran. MUUTOKSESTA OLI HYÖTYÄ.
Tiedän ettei saisi huutaa, mutta kun muuten ei taida mennä jakeluun.
Jos puhutaaan hyvästä suorituskyvystä minun kriteerit on alle 13 s varttimaili.
Ja se ei ihan helpolla onnistu etuvetoisella autolla. Tai tarvitaan todella suuria muutoksia.
Saab 9-3 sc on ihan tavallinen auto jolla on ihan tavallinen suorituskyky. Auto painaa kumminkin lähemmäs 1500kg. korjatkaa jos olen väärässä. Ei tuolla tehopaino suhteella autosta tule rakettia.
Saab 9-3 sc on ihan hyvä auto ainakin kolmenviikon koemuksen jälkeen. Saas nähdä miten tulevaisuudessa käy.Nyt ainakin olen tyytyväinen.
Muutos tehtiin Mikkelissä Karikon-Autotalossa. Jos en väärin käsittänyt laitettiin 2.0t Ecu käyttämällä vastaavan mallin alustanumeroa.
Ainakin se on selvä, että tuo tehon-nosto toimii 100% joka tilanteessa
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
No pitääpä sitten kysyä kun seuraavan kerran käyn merkki huollossa.
Jos ei mitään kummepia ongelmia tule siihen voi mennä aikaa, kun ajan niin vähän autolla noin 12-15000 km vuodessa.
Jotenkin en vaan ymmärrä mikä siinä on niin hirveää jos sain 500€:lla tehon lisäyksen.
Pitääkö minun skannata lasku ja tuupata se tänne nähtäväksi.
Jos on uskomista muitten käyttäjien kokemuksiin esim Hirschin setti on huomattavasti parempi kuin asenuttamani setti.
Jos Hirschin setti maksaa jotain 1300€ ja sillä saa "huomattavasti" enemmän tehoa ja suorituskykyä on se ilman muuta hintansa väärtti.
Ja sitten hintaero väitteeseen 1.8t ja 2.0t Joku sanoi että niillä on 2000€ hinta ero.
Eikö 1.8t ja 2.0t välillä ole muuta eroa kuin että toisessa on 150 hv ja toisessa 175hv.
Onko mosan sisuskalut samanlaiset entäs jarrut tai kytkin eikö alustassakaan ole mitään eroa
Jos ei mitään kummepia ongelmia tule siihen voi mennä aikaa, kun ajan niin vähän autolla noin 12-15000 km vuodessa.
Jotenkin en vaan ymmärrä mikä siinä on niin hirveää jos sain 500€:lla tehon lisäyksen.
Pitääkö minun skannata lasku ja tuupata se tänne nähtäväksi.
Jos on uskomista muitten käyttäjien kokemuksiin esim Hirschin setti on huomattavasti parempi kuin asenuttamani setti.
Jos Hirschin setti maksaa jotain 1300€ ja sillä saa "huomattavasti" enemmän tehoa ja suorituskykyä on se ilman muuta hintansa väärtti.
Ja sitten hintaero väitteeseen 1.8t ja 2.0t Joku sanoi että niillä on 2000€ hinta ero.
Eikö 1.8t ja 2.0t välillä ole muuta eroa kuin että toisessa on 150 hv ja toisessa 175hv.
Onko mosan sisuskalut samanlaiset entäs jarrut tai kytkin eikö alustassakaan ole mitään eroa
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Moottorin osalta riippuu vuosimallista, alustat samat. 2,0t tulee kai "ahtopainemittarilla". Joku tarkempi voi tarkentaa.kalle37 kirjoitti: Eikö 1.8t ja 2.0t välillä ole muuta eroa kuin että toisessa on 150 hv ja toisessa 175hv.
Heh, http://www.saab.fi / kokoa oma Saab kautta katsoessa Linear 1,8t ja 2,0t sisustan kuvia, on 1,8t:n kuvasta näppärästi maalattu ko. mittari pois..
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Ei.kalle37 kirjoitti: entäs jarrut tai kytkin eikö alustassakaan ole mitään eroa
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Ei siinä mitään hirveää ole jos joku jotakin halvalla saa. Kyse on lähinnä siitä mitä oikein sait. Kiinnostaisi siis tietää millä palikoilla tuo rakennettiin. Tässä itsekin parhaillaan vertailen mahdollisia viriversioita...kalle37 kirjoitti:No pitääpä sitten kysyä kun seuraavan kerran käyn merkki huollossa.
Jos ei mitään kummepia ongelmia tule siihen voi mennä aikaa, kun ajan niin vähän autolla noin 12-15000 km vuodessa.
Jotenkin en vaan ymmärrä mikä siinä on niin hirveää jos sain 500€:lla tehon lisäyksen.
Pitääkö minun skannata lasku ja tuupata se tänne nähtäväksi.
...
Saab 9-5 Wagon 2008 2.3t A Linear Performance
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Tarkistin asian se on tehty vaihtamalla 2.0t moottorinohjaus yksikkö.
Nyt en enää vastaa mihinkään kyselyihin asiasta ja piste.
Nyt en enää vastaa mihinkään kyselyihin asiasta ja piste.
Hetero kirjoitti:Ei siinä mitään hirveää ole jos joku jotakin halvalla saa. Kyse on lähinnä siitä mitä oikein sait. Kiinnostaisi siis tietää millä palikoilla tuo rakennettiin. Tässä itsekin parhaillaan vertailen mahdollisia viriversioita...kalle37 kirjoitti:No pitääpä sitten kysyä kun seuraavan kerran käyn merkki huollossa.
Jos ei mitään kummepia ongelmia tule siihen voi mennä aikaa, kun ajan niin vähän autolla noin 12-15000 km vuodessa.
Jotenkin en vaan ymmärrä mikä siinä on niin hirveää jos sain 500€:lla tehon lisäyksen.
Pitääkö minun skannata lasku ja tuupata se tänne nähtäväksi.
...
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Nyt tulee varmaa tietoa. Kävin juuri kysymässä. 25hp saadaan lisää. Kestää noin tunnin homman ja sitten on 175hp. Hinta noin 500-600€.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Niin,piti kysyä onko kukaan kokeillut 150hp ja 175 hp eroa. Onko se sen verran että sen huomaa ainakin tuossa alaväännössä.
Re: 9-3 SC 1.8t tehon lisäys sabin omalla setillä.
Asia selkis! Eli taisit olla pioneeri asiassa, ainakin tällä palstalla. Koska aiemmin ei ole moista viritystä täällä "raportoitu" tehdyksi. Päin vastoin, siitä on ollut "tietoa" ettei se ole mahdollista. Että kiva vain kun kerroit niin tietääpähän muutkin, jos haluaa mennä merkkihuoltoon kyseleen asiasta.kalle37 kirjoitti:Tarkistin asian se on tehty vaihtamalla 2.0t moottorinohjaus yksikkö.
Nyt en enää vastaa mihinkään kyselyihin asiasta ja piste.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red