polttoainemittarin näyttämä 9-3
polttoainemittarin näyttämä 9-3
Eihän tällä nyt niin väliä ole mutta kysynpä kuitenkin. Onko vika vai ominaisuus, että polttoainemittari laskee perin hitaasti 1 --> 1/2 asti. Sitten hupenee vauhdilla varsinkin 1/4 näyttämästä alaspäin merkkivalolle asti?? Ajotapa tietty sama kokoajan.
Sidi tuossa yksi päivä herjaili pariin otteeseen että STOP, NO FUEL mutta tankkiin jäi vielä ainakin 8 litraa. Eli millähän periaatteella tuo tankin näyttämä oikein pelittää, onkohan normaali kellukesydeemi vai kenties joku muu?
Sidi tuossa yksi päivä herjaili pariin otteeseen että STOP, NO FUEL mutta tankkiin jäi vielä ainakin 8 litraa. Eli millähän periaatteella tuo tankin näyttämä oikein pelittää, onkohan normaali kellukesydeemi vai kenties joku muu?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo
Sama ominaisuus myös mun omassani.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joskus olen laskenut miinuksellekin sid:in näyttämän (siis nollaan ja ajellut) eikä loppunut siltiSpeedou kirjoitti:Sama juttu...mutta en kyllä ole SID:in näyttöä uskaltanut päästää alle 20km (kerran pakolla 10km), kun bensavalo syttyy n. 100km kohdalla.
Tosin, karkea arvio jäljellä olevasta bensasta on silloin 1-2l luokkaa eli aika tarkka mulla ainakin toi sidi.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joo no mä köröttelin about 40 km siitä kun sidi näytti nollaa. Kaksi kertaa se herjasi sen jälkeen STOP, NO FUEL ( vähän säikäytti ). Tankkaus piripiri pintaan niin muistaakseni se kahdeksan vai oliko nyt kuusi litraa jäi tankin ilmoitetusta tilavuudesta93t sport kirjoitti: Joskus olen laskenut miinuksellekin sid:in näyttämän (siis nollaan ja ajellut) eikä loppunut silti
Tosin, karkea arvio jäljellä olevasta bensasta on silloin 1-2l luokkaa eli aika tarkka mulla ainakin toi sidi.
Mulla Sidin keskikulutus näyttää noin kaksi desiä pienempää kulutusta kuin todellisuudessa.
Edit: Vaikka aine loppuisikin niin nykyajan diiseleitä ei tartte ilmata niinkuin traktoreita ennenmuinoin...ainettta vaan tankkiin ja matka jatkuu...
Re: polttoainemittarin näyttämä 9-3
Sama vika täällä. Joskus alussa ennenkuin tiesi tuon, niin olihan sitä ihmeissään kun 100km sitten oli puol tankkii jäljellä ja sit yhtäkkiä ei olekaan kuin 1/4 tai alle .9-3Tid kirjoitti:Eihän tällä nyt niin väliä ole mutta kysynpä kuitenkin. Onko vika vai ominaisuus, että polttoainemittari laskee perin hitaasti 1 --> 1/2 asti. Sitten hupenee vauhdilla varsinkin 1/4 näyttämästä alaspäin merkkivalolle asti?? Ajotapa tietty sama kokoajan.
Edit: Toi perskeleen lainaus homma. No nyt tajuun senki
#1747
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2711
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Itse olen aika usein ajanut "miinukselle" ja jatkanut ajoa n. 40km. Enkä ole tien päälle jäänyt kertaakaan. Nyt kun ton meni sanomaan, niin eiköhän kohta koita se ensimmäinen kerta93t sport kirjoitti:Speedou kirjoitti:Sama juttu...mutta en kyllä ole SID:in näyttöä uskaltanut päästää alle 20km (kerran pakolla 10km), kun bensavalo syttyy n. 100km kohdalla.
Tomppa & Saabit myyty :(
Kuulin tuosta jotain, että se SID ottaa "ennakkoa" ja näyttää ilmeisesti sen STOP, NO FUEL sen takia, ettei polttoainejärjestelmää ajeta tyhjäksi = järjestelmä vetää ilmat sisään. Siitä voi seurata esim. polttoainepumpun hajoaminen (bensa jäähdyttää pumppua), sisään menevä ilma laukaisee korroosion lähes välittömästi (bensassa on aina vettä, jota on myös pa-järjestelmässä).
Ja tuosta mittari viisarin laskemisesta. Mun 99:ssä on kans sama, että täydestä puoleen tankkiin menee pitkään ja puolesta tankkivalon syttymiseen menee ihan pikkuhetki. Kumma ominaisuus, mutta ei se ole ennenkään menoa hidastanut.
Ja tuosta mittari viisarin laskemisesta. Mun 99:ssä on kans sama, että täydestä puoleen tankkiin menee pitkään ja puolesta tankkivalon syttymiseen menee ihan pikkuhetki. Kumma ominaisuus, mutta ei se ole ennenkään menoa hidastanut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kysymys: Missä vaiheessa tankkivalo Teillä syttyy???
99:ssä syttyy, kun on about 14-15 litraa bränsleä jäljellä.
99:ssä syttyy, kun on about 14-15 litraa bränsleä jäljellä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tai no, eihän se mikään bulkki oo mut semmonen mitä on johonkin maihin myyty halvois malleis. Mekaaninen km-mittari, nopeudet 200km/h asti, ei sid valoja vaan kaikki häiriöt näytetään merkkivaloilla. Vähän kuten og-satkus. Tommosesta oli kuva manuaalis.9-5T kirjoitti:Mikä on bulkkimittaristo?AC kirjoitti:NG900:s Jos on toi bulkkimittaristo
BMW 320dA Coupe LCI