Omituinen kytkin
Omituinen kytkin
Tuli nyt tällä kertaa testailtua tuollaista vm. 95 olevaa 900 NG turboa, jossa kilometrejä oli aika reippaasti (387 000), mutta tuntui kulkevan kuitenkin oikein hyvin.
Se, minkä huomasin heti kun auton käyntiin löin ja liikkeelle lähdin, oli outo kytkin. Kytkinta ei nimittäin tarvinnut nostaa kuin arviolta alle sentti, kun se jo nappasi kiinni täysillä, joten arvatenkin kytkimen käyttö oli "hieman" ikävää.
Mikä tuollaista aiheuttaa? Polkimessa oli myös uskomattoman paljon väljää ja se oli jotenkin löysän tuntuinen.
Autossa on huoltokirja ja sitä on remontoitu matkan varrella reippaasti, mm. jousia ja alustan osia sekä vaihdelaatikko on uusittu.
Se, minkä huomasin heti kun auton käyntiin löin ja liikkeelle lähdin, oli outo kytkin. Kytkinta ei nimittäin tarvinnut nostaa kuin arviolta alle sentti, kun se jo nappasi kiinni täysillä, joten arvatenkin kytkimen käyttö oli "hieman" ikävää.
Mikä tuollaista aiheuttaa? Polkimessa oli myös uskomattoman paljon väljää ja se oli jotenkin löysän tuntuinen.
Autossa on huoltokirja ja sitä on remontoitu matkan varrella reippaasti, mm. jousia ja alustan osia sekä vaihdelaatikko on uusittu.
Re: Omituinen kytkin
Luultavasti kytkinvaijeri menossa poikki.
Re: Omituinen kytkin
Eikös tuossa 900 NG:ssä ole nestekytkin? Sehän säätyy itsestään kuluessaan, vai olenko käsittänyt väärin?MrG kirjoitti:Luultavasti kytkinvaijeri menossa poikki.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Omituinen kytkin
NG:ssä vaijerikytkinKorteksi kirjoitti:Eikös tuossa 900 NG:ssä ole nestekytkin? Sehän säätyy itsestään kuluessaan, vai olenko käsittänyt väärin?MrG kirjoitti:Luultavasti kytkinvaijeri menossa poikki.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Omituinen kytkin
MY97 alkaen satkuissa on nestekytkin.Saabisti -77 kirjoitti: NG:ssä vaijerikytkin
Re: Omituinen kytkin
Joo, kytkinhän siinä on paskana, myös vaijeri ilmeisesti.
Voiko olla tosiaan noin kallis tuo kytkinpaketti, kun tarvikeosana motonetistä 199.90€...? Ei taida olla mitään järkeä käydä vaihtamaan, kun töineen tulee maksamaan lähes puolet koko auton hinnasta. Varsinkin, kun ajokilometrejä on takana lähes 390 000.
Voiko olla tosiaan noin kallis tuo kytkinpaketti, kun tarvikeosana motonetistä 199.90€...? Ei taida olla mitään järkeä käydä vaihtamaan, kun töineen tulee maksamaan lähes puolet koko auton hinnasta. Varsinkin, kun ajokilometrejä on takana lähes 390 000.
Re: Omituinen kytkin
Jos liikkeen auto niin sano, että vaihtavat jos sulle meinasivat myydä...
Ellei sitä sit saa itse rempattua, kun hommaa tuon kytkin paketin...
Mut jos ei, niin ei...
Ellei sitä sit saa itse rempattua, kun hommaa tuon kytkin paketin...
Mut jos ei, niin ei...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Omituinen kytkin
Muistelin, että -97 malleista alkaen olisi nestekytkin, mutta muistelin hieman väärin. Muuten tarkoitin juuri tuota, lyhensin vain hieman.9-5T kirjoitti:Tarkoitit varmaan seuraavaasepe2000 kirjoitti:MY97 alkaen satkuissa on nestekytkin.Saabisti -77 kirjoitti: NG:ssä vaijerikytkin
94-97 on vaijeri paitsi automaattikytkin malleissa
MY98 vasemmalta ohjattavassa manuaalissa on nestekytkin, oikealta ohjattavassa vaijeri.