TTID:ssa EBC jarrupaloja?
TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Hei
Joko on päivitetty kuluneet palat + levyt? EBC redstuff + turbo groove harkinnassa. Nyt ovat vaan osakoodit hakusessa. Katalogista voi tietty muotoa ja mittoja pohtia, kuten myyjä kehoitti, mutta ei siitä tolkkua ota! Olikos se nyt niin, että 2.8turbon riviltä voisi suoraan tilata samojen koodien mukaan? Tuolloin koodeiksi tulisi DP31416C, DP31749C, GD1187 ja GD1251?
Nää numerot sais kerralla osua kohdalleen Palautus, kun ei onnistu.
Joko on päivitetty kuluneet palat + levyt? EBC redstuff + turbo groove harkinnassa. Nyt ovat vaan osakoodit hakusessa. Katalogista voi tietty muotoa ja mittoja pohtia, kuten myyjä kehoitti, mutta ei siitä tolkkua ota! Olikos se nyt niin, että 2.8turbon riviltä voisi suoraan tilata samojen koodien mukaan? Tuolloin koodeiksi tulisi DP31416C, DP31749C, GD1187 ja GD1251?
Nää numerot sais kerralla osua kohdalleen Palautus, kun ei onnistu.
BMW f11 535xd -13
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Selvisikö vastaus näihin koodeihin? Mullakin olisi piakkoin tarvetta vaihtaa palat, levyt ovat aika hyvässä tikissä edelleen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
EPC:n mukaan kaikissa 2008-mallisissa TTiD-kolkeissa on 16+ jarrut, eli astetta pienemmät kuin 2.8 Aerossa (345mm vs 314mm).
Etulevyt siis 314mm ja taakse 292mm. Mitta tietty varmistaisi tilanteen, perkeles kun ehdin jo heittää kesänakit alle.
Paloista kerrotaan vain pinta-ala, ei muita tietoja. Sitten kun vielä tietäisi mistä nuo EBC:n mitat on otettu, kitkapinnastako?
Etulevyt siis 314mm ja taakse 292mm. Mitta tietty varmistaisi tilanteen, perkeles kun ehdin jo heittää kesänakit alle.
Paloista kerrotaan vain pinta-ala, ei muita tietoja. Sitten kun vielä tietäisi mistä nuo EBC:n mitat on otettu, kitkapinnastako?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Naapuripalstan mukaan juuri noilla koodeilla tulisi 314mm levyt eteen ja niihin sopivat palat. Autona 2.8t tosin.2.3i-16 kirjoitti:Selvisikö vastaus näihin koodeihin? Mullakin olisi piakkoin tarvetta vaihtaa palat, levyt ovat aika hyvässä tikissä edelleen.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ?p=1695640
BMW f11 535xd -13
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Käyttöohjeessa ei tietenkään mitään mainintaa...
2.8T:ssä on ainakin oleellisesti isommat jarrut kuin esimerkiksi 2,0T:ssä. Näkyy ihan sen kummemmin mittailematta kun autot on vierekkäin.
2.0T:ssä tehoa lienee suunnilleen sama kuin tuossa TTID:ssä.
Tältä pohjalta voisi äkkiseltään päätellä että TTiD:n ja 2.0T:n jarrutkin on samat.
16" vanne menee 2.8T:n keulaan juuri ja juuri. Vanteen kehä ottaa melkein kiinni satulaan. Niin isot siis. Voit äkkiä juosta pihalle vertaamaan, jos sinulla on 16 tuumaiset.
Pikaisen surffailun jälkeen www.motonet.fi voidaan todeta tuommoisessa Ooppel Vectra/Signum 2.8T kulkineessa olevan eri palat kuin muissa Ooppeleissa, mutta kuitenkin samat kuin esim T5 Volvossa... Veikkaanpa että myös Saappaan tapauksessa (Ooppeli kun on) tuossa mallissa on edessä eri palat, kuin missään muussa Saappaassa.
Samassa vertailussa voidaan todeta tuossa superooppelissa olevan 156x73mm palat edessä, kun taas Saappissa/Ooppelissa jonka levy on 314mm, on pala 156x78mm se vähän isompi siis... 2.8T Saappista eivät ole kuulleetkaan.
2.8T:ssä on ainakin oleellisesti isommat jarrut kuin esimerkiksi 2,0T:ssä. Näkyy ihan sen kummemmin mittailematta kun autot on vierekkäin.
2.0T:ssä tehoa lienee suunnilleen sama kuin tuossa TTID:ssä.
Tältä pohjalta voisi äkkiseltään päätellä että TTiD:n ja 2.0T:n jarrutkin on samat.
16" vanne menee 2.8T:n keulaan juuri ja juuri. Vanteen kehä ottaa melkein kiinni satulaan. Niin isot siis. Voit äkkiä juosta pihalle vertaamaan, jos sinulla on 16 tuumaiset.
Pikaisen surffailun jälkeen www.motonet.fi voidaan todeta tuommoisessa Ooppel Vectra/Signum 2.8T kulkineessa olevan eri palat kuin muissa Ooppeleissa, mutta kuitenkin samat kuin esim T5 Volvossa... Veikkaanpa että myös Saappaan tapauksessa (Ooppeli kun on) tuossa mallissa on edessä eri palat, kuin missään muussa Saappaassa.
Samassa vertailussa voidaan todeta tuossa superooppelissa olevan 156x73mm palat edessä, kun taas Saappissa/Ooppelissa jonka levy on 314mm, on pala 156x78mm se vähän isompi siis... 2.8T Saappista eivät ole kuulleetkaan.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Ja sitten voi tietysti ladata sen EBC:n uuden luettelon täältä:
http://www.ebcbrakes.com/Assets/EBC_201 ... alogue.pdf
ja täältä:
http://www.ebcbrakes.com/Assets/EBC_201 ... alogue.pdf
Niin ei tarvitse enää spekuloida.
http://www.ebcbrakes.com/Assets/EBC_201 ... alogue.pdf
ja täältä:
http://www.ebcbrakes.com/Assets/EBC_201 ... alogue.pdf
Niin ei tarvitse enää spekuloida.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Itse asiassa TTiD:n kanssa samankokoiset jarrut on vain 2.8 230hp-versiossa. 2.0T:ssä on pienemmät kiekot kuin TTiD:ssä. Tämä tieto siis valmistajan WISistä.
Nuo dieselit on rautalohkoisia, oleellisesti painavampaa kuin alumiini. 2.8:n ja dieselin myllyn painoero ei suurensuuri ole.
Nuo dieselit on rautalohkoisia, oleellisesti painavampaa kuin alumiini. 2.8:n ja dieselin myllyn painoero ei suurensuuri ole.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Tuo EBC:n katalogihan antaa 2008 vuosimallin TTiD:n (ei Aero) levyjen kooksi eteen 285mm ja taakse 278mm. Liekö tosiaan ihan mettästä?
345mm levyistä se ei Saabiin näköjään ole edes kuullut (kuten ei se Motonettikään)?
Myyjän sanoin: Mitta käteen.
Pitää varmaan mitata omakin auto. Hemmetti kun tuli mullakin jo ne kesäkummit laitetettua...
Edit:
Mittasin sitten 2.8TS Aerossa vm. -08 (188kW/256Hp) on ne 314mm levyt edessä, kuten EBC:n luettelokin sanoo.
345mm levyistä se ei Saabiin näköjään ole edes kuullut (kuten ei se Motonettikään)?
Myyjän sanoin: Mitta käteen.
Pitää varmaan mitata omakin auto. Hemmetti kun tuli mullakin jo ne kesäkummit laitetettua...
Edit:
Mittasin sitten 2.8TS Aerossa vm. -08 (188kW/256Hp) on ne 314mm levyt edessä, kuten EBC:n luettelokin sanoo.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Sen verran sekoilin, että 345mm ovat ilmeisesti Turbo X:n ja XWD:n jarrut, (B284R) etuveto-Aerossa (B284L) on sitten nämä samat kuin TTiD:ssäkin. TTiD:ssä on, samoin kuin etuvetoisessa Aerossa, edessä 16"+ jarrut (314mm) ja takana 16", eli 292mm.
TTiD:n kohdalla Aero-merkki ei muuta jarruja.
WISistä löytyy aika hyvä taulukko jarruista moottorikoodeittain (kun vaan jaksaisi lukea maltilla)
SDCC:llä olisi pari Turbo X:n satuloita, jos ostaisi 345mm levyt? hmm...
Pyöriikö 345mm 17" vanteen kanssa?
TTiD:n kohdalla Aero-merkki ei muuta jarruja.
WISistä löytyy aika hyvä taulukko jarruista moottorikoodeittain (kun vaan jaksaisi lukea maltilla)
SDCC:llä olisi pari Turbo X:n satuloita, jos ostaisi 345mm levyt? hmm...
Pyöriikö 345mm 17" vanteen kanssa?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
EBC:n luettelossa on TTiD "Aeron" kohdalle merkitty eteen 302mm ja taakse se 292mm. Samoin on 2.0T Aeron kohdalla.
TTiD:n kohdalla lienee luettelossa siis virheellinen tieto?
Vai pitäisikö kuitenkin varmuuden välttämiseksi käydä mittaamassa.
Luulisi WIS:n kyllä tietävän? Vai onko 302 jo 16+?
17" 345:n kanssa voi olla kyllä aika tiukka sovitus...
Noin niin kuin talvirengas kelejä ajatellen ei kyllä voi suositella.
Ite vaihdoin 17" talvipyörät 16 tuumaisiin, kun vaimo ei saanut niillä kilpa-auton renkailla vehjettä edes tallista ulos liukkaalla!
18" talvikummeista puhumattakaan! Huh huh!
TTiD:n kohdalla lienee luettelossa siis virheellinen tieto?
Vai pitäisikö kuitenkin varmuuden välttämiseksi käydä mittaamassa.
Luulisi WIS:n kyllä tietävän? Vai onko 302 jo 16+?
17" 345:n kanssa voi olla kyllä aika tiukka sovitus...
Noin niin kuin talvirengas kelejä ajatellen ei kyllä voi suositella.
Ite vaihdoin 17" talvipyörät 16 tuumaisiin, kun vaimo ei saanut niillä kilpa-auton renkailla vehjettä edes tallista ulos liukkaalla!
18" talvikummeista puhumattakaan! Huh huh!
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Laitoin tilaukseen Turbo Groove-levyt ja Yellowstuff-palat. TTiD:ssä (Z19DTR) on kaikissa edessä 314mm ja takana 292mm levyt, tältä osin EBC:n luettelo on päin persettä. Jarrut eivät riipu Aero-lätkästä takakontissa.
Saabin omaan EPC:n luetteloon uskallan luottaa. Pakettia sekoittaa se, että jenkkimalleissa ei ole lainkaan alle 302mm jarruja ja ilmeisesti pari muutakin poikkeuksen poikkeusta on.
Tilaamani palat:
DP41416R
DP41749R
Levyt:
GD1187
GD1251
Tiedä sitten onko tuo yellowstuff jo hiukan overkill? No, kokeilemalla se kulumisen nopeus selviää.
Nuo keltaisetkin ovat muuttuneet siitä mitä ovat joskus olleet, pitäisivät haukata kylmänä paremmin kuin Green/Redstuff.
Saabin omaan EPC:n luetteloon uskallan luottaa. Pakettia sekoittaa se, että jenkkimalleissa ei ole lainkaan alle 302mm jarruja ja ilmeisesti pari muutakin poikkeuksen poikkeusta on.
Tilaamani palat:
DP41416R
DP41749R
Levyt:
GD1187
GD1251
Tiedä sitten onko tuo yellowstuff jo hiukan overkill? No, kokeilemalla se kulumisen nopeus selviää.
Nuo keltaisetkin ovat muuttuneet siitä mitä ovat joskus olleet, pitäisivät haukata kylmänä paremmin kuin Green/Redstuff.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
[quote="2.3i-16"]Laitoin tilaukseen Turbo Groove-levyt ja Yellowstuff-palat. TTiD:ssä (Z19DTR) on kaikissa edessä 314mm ja takana 292mm levyt, tältä osin EBC:n luettelo on päin persettä. Jarrut eivät riipu Aero-lätkästä takakontissa.
Hienoa! Muista laittaa palstalle palautetta miten sopivat / toimivat. Uskallan sitten laittaa samat levyt, mutta redstuff-palat tilaukseen.
Hienoa! Muista laittaa palstalle palautetta miten sopivat / toimivat. Uskallan sitten laittaa samat levyt, mutta redstuff-palat tilaukseen.
BMW f11 535xd -13
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Paljonkos on keritty rullata, että jarrut ovat vaihtokunnossa?2.3i-16 kirjoitti:Laitoin tilaukseen Turbo Groove-levyt ja Yellowstuff-palat..
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
Noin 40 tuhatta, tosin täysin puhdasta kaupunkiajoa kaikki.
Levyissä olisi kyllä varaa ajaa paljonkin vielä, mutta kokeillaan onko noissa laikoissakin jotain eroa. Jarrut eivät voi koskaan olla liian hyvät.
EDIT: Eihän nuo palatkaan aivan loppu ole, voisivat varmaan vielä jonkin aikaa mennäkin.
Levyissä olisi kyllä varaa ajaa paljonkin vielä, mutta kokeillaan onko noissa laikoissakin jotain eroa. Jarrut eivät voi koskaan olla liian hyvät.
EDIT: Eihän nuo palatkaan aivan loppu ole, voisivat varmaan vielä jonkin aikaa mennäkin.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTID:ssa EBC jarrupaloja?
No joo, jarrut on tärkein ja ensimmäinen kohta auton virityksessä..
Täytyykin zoomailla paloja, taikka auto on kyllä menossa huomenna toiseen vuosihuoltoon, 59.000 km mittarissa, joten kilometrimäärä huoltoon ei täyty.
Taitaa automaatin kaupunkiajo käydä palojen päälle..
Täytyykin zoomailla paloja, taikka auto on kyllä menossa huomenna toiseen vuosihuoltoon, 59.000 km mittarissa, joten kilometrimäärä huoltoon ei täyty.
Taitaa automaatin kaupunkiajo käydä palojen päälle..