Aamulla paisuntasäiliö tyhjä
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Aamulla paisuntasäiliö tyhjä
Jäähdytysvettä on kadonnut koko auton omistusajan 1,5v vuotta. Viimeaikoina täyttö tahti on vaan kiihtynyt ja vettä on kulunut 0,5-1L kuukaudessa. Epäilin syyksi väsynyttä vesipumppua ja perjantaina rakensin paisuntasäiliöön korkin jossa venttiili ja puhalsin ilmanpainetta paisuntasäiliöön löytääkseni vuotokohdan. En paikallistanut vikaa mutta viikonlopun aikana oli lattialle ilmestynyt läikkä.
Tänä aamulla oli sitten paisuntasäiliö aivan tyhjä vaikka eilen illalla lisäsin sinne vettä. Puhallus ilmeisesti pahensi jo alkanutta vuotoa. Äsken yritin löytää letkuvuotoa mutta en löytänyt mitään. Sen sijaan korvaan kuuluu selvä ujellus vesipumpun / moniurahihnan paikkeilta. Onko diagnoosi selvä että vesipumppu vetää viimeisiä vai olisiko moniurahihnan rullien laakerit ja letkuvuoto iskeneet samaan aikaan. Autolla on ajettu 195tkm.
Onko ideoita missä vika? Uskaltaako Motonetin vesipumppua ostaa (45e) vai kannattaako satsata alkuperäiseen vesipumppuun?. Minulla on jo uusi moniurahihna kiristin pyörineen joten vesipumpun vaihto menisi kätevästi samaan aikaan oli vika kummassa tahansa.
Onneksi ei ole pakkasia päivällä ja auto on öisin lämpimässä tallissa niin voin rauhassa lisäillä lähes pelkkää vettä säiliöön siihen saakka että vika selviää.
Tänä aamulla oli sitten paisuntasäiliö aivan tyhjä vaikka eilen illalla lisäsin sinne vettä. Puhallus ilmeisesti pahensi jo alkanutta vuotoa. Äsken yritin löytää letkuvuotoa mutta en löytänyt mitään. Sen sijaan korvaan kuuluu selvä ujellus vesipumpun / moniurahihnan paikkeilta. Onko diagnoosi selvä että vesipumppu vetää viimeisiä vai olisiko moniurahihnan rullien laakerit ja letkuvuoto iskeneet samaan aikaan. Autolla on ajettu 195tkm.
Onko ideoita missä vika? Uskaltaako Motonetin vesipumppua ostaa (45e) vai kannattaako satsata alkuperäiseen vesipumppuun?. Minulla on jo uusi moniurahihna kiristin pyörineen joten vesipumpun vaihto menisi kätevästi samaan aikaan oli vika kummassa tahansa.
Onneksi ei ole pakkasia päivällä ja auto on öisin lämpimässä tallissa niin voin rauhassa lisäillä lähes pelkkää vettä säiliöön siihen saakka että vika selviää.
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Vähän sama vika
Itselläni tuo johtui syylärissä olevasta pienenpienestä reijästä joka oli tosi ovelassa paikassa. Tuleeko sulla melko haalean lämmintä ilmaa lämppäristä? mulla tulee ja lähenkin tästä ilmailemaan... ja miettimään mistä repii rahat uuteen syyläriin...
Meillä on joka päivä iloinen SAAB-päivä joka päivä saa olla lompakko ja konepelti auki!!
Meillä on joka päivä iloinen SAAB-päivä joka päivä saa olla lompakko ja konepelti auki!!
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Tarkennusta..
En huomannut viestiin kirjoittaa mutta läikkä tuli autotallin ei auton lattialle.
Tuota sisään tulevan ilman lämpötilaa en ole kokeillut. Olen yleensä pitänyt automaatin talvella 15° ja kesällä 16-18°, viileässä kun viihdyn. Pitää kokeilla töistä lähtiessä miten puhaltaa.
Tuota sisään tulevan ilman lämpötilaa en ole kokeillut. Olen yleensä pitänyt automaatin talvella 15° ja kesällä 16-18°, viileässä kun viihdyn. Pitää kokeilla töistä lähtiessä miten puhaltaa.
Kyllä se vuoto jostain löytyy jos sitä nestettä lattialle asti on tullut. Kannattaa ettiä se vuoto ennen kun lähtee ostelemaan mitään osia.
Kattelehan tarkasti vaan. Pistä vehkeet ihan piripintaan kuumaan koneeseen ja laita vaikka kaveri antamaan pikkasen kiekkaa.
Pitäis sitä nestettä jostain tulla.
Nosalgiatietopaketti: 2.0i:n ylävesiletku oli Laakkosella 243mk aikanaan. Tarvikeletkuista näki vaan unia.
Kattelehan tarkasti vaan. Pistä vehkeet ihan piripintaan kuumaan koneeseen ja laita vaikka kaveri antamaan pikkasen kiekkaa.
Pitäis sitä nestettä jostain tulla.
Nosalgiatietopaketti: 2.0i:n ylävesiletku oli Laakkosella 243mk aikanaan. Tarvikeletkuista näki vaan unia.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Vuoto paikallistettu
Kaksi tuntia meni vuodon paikallistamiseen. Vuoto löytyi kuskinpaikalta katsoen jäähdyttäjän oikeasta alareunasta. Tai oikeastaan en varsinaista vuotoa löytänyt mutta jäähdyttäjän alareunaan muodostuu tippa joka kymmenes sekunti. Ainoa tapa havaita tipan muodostuminen oli peilillä auton alta.
Kannattaako edes yrittää paikata vaan suosiolla ostaa uusi jäähdyttäjä? Motonetin luettelossa 2.0 turbo koneelle löytyy kahta eri vahvuista 18 ja 32mm tehdasuutta jäähdyttäjää n. 200 euron hintaan. Tietääkö joku kumpi paksuus oikea –95 mallissa?
Kannattaako edes yrittää paikata vaan suosiolla ostaa uusi jäähdyttäjä? Motonetin luettelossa 2.0 turbo koneelle löytyy kahta eri vahvuista 18 ja 32mm tehdasuutta jäähdyttäjää n. 200 euron hintaan. Tietääkö joku kumpi paksuus oikea –95 mallissa?
Kaikenhan voi korjata, mutta nykyään on itselälni ainakin mielenrauha tärkeämpää kuin edullinen tilapäiskorjaus. Eli siis mielummin taittaa matkaa joutuisasti ilman huolen häivää kuin se, että koko ajan pelkää mistä laukeaa seuraavaksi. Eli aina uutta ja kunnollista osaa, jos mahdolista.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11