Viritysasteen häviäminen!!
Re: Viritysasteen häviäminen!!
Tuo hyytyminen 95/98 bensiinien välillä taitaa olla noiden uudempien moottorinohjauksien ongelma, koska -03 ei ainakaan reagoi noin dramaattisesti laatujen vaihteluihin. Olen kokeillut 95sta ja v-poweriakin (testimielessä), niin suurempaa vaikutusta ei ole tuntunut ajettavuudessa tehojen suhteen. 98:lla tuntuu kuitenkin toimivan parhaiten. Vakion tuntuiseksi ei mene koskaan.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Viritysasteen häviäminen!!
wtf?apu,apupoika kirjoitti: Jos on 95:sta tankissa, ei kannata vetää sitten niinku sokea paarma!
9³ 1,8t SC BSR
Re: Viritysasteen häviäminen!!
pebe kirjoitti:wtf?apu,apupoika kirjoitti: Jos on 95:sta tankissa, ei kannata vetää sitten niinku sokea paarma!
tarkoitti varmaan että moottori tykkäisi kovemmalla rääkillä enemmän 98:sista ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Viritysasteen häviäminen!!
onko kuulostanut tutulta "hiljennä jo tässä on vaa 120 rajotus"apu,apupoika kirjoitti:Onneks Emäntä on tajunnut alusta asti sen asian, että jos ei istu ratin takana, niin silloin ei puutu ajamiseen.Rene-Rane kirjoitti:asl8650 kirjoitti:Softa on BSR:n ja tehojen putoaminen tuntuu selkänojassa. Aina ei viittisi ajaa jalka lattiassa, kun nuo kissalan pojat vielä valvoo liikennettä ja emäntä ääni tuppaa nousemaan samaan tahtiin kun vauhti kiihtyy . Pitää laittaa kyselyä ProCar servicelle, mistä ositin koko softan.
se on sama vika kun jalka laskee niin akan ääni nousee, varsin ärsyttävää pitemmillä matkoilla ja moottoritie nopeuksilla
"älä älä tässä nyt ohita ei tonne nää ja noin pieni väli muutenkin "
mutta sitte ko se itte ajaa nii täytyy pitää kiinni kaikesta mistä vaan saa
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Viritysasteen häviäminen!!
98 taas tankissa, mutta ei tehot palautunu itekseen --> PPC kiinni ja softa uudestaan sisään. Taas menään kovempaa ja viri pysyy. Tästä siis ainakin omalla kohdalla johtui "viritysasteen häviäminen", eli liian pienioktaanista bensaa tankissa.
9³ 1,8t SC BSR
Re: Viritysasteen häviäminen!!
OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Viritysasteen häviäminen!!
Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.
Re: Viritysasteen häviäminen!!
apu,apupoika kirjoitti:Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.
ja kalliimpi .....
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Viritysasteen häviäminen!!
Tonnari ainakin kuluttaa 98 vähemmän kuin 95. Eli eipä juuri kalliimmaksi tule.Rene-Rane kirjoitti:apu,apupoika kirjoitti:Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.
ja kalliimpi .....
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Viritysasteen häviäminen!!
huh huh,mitä porukat kirjoittelee täällä....Rene-Rane kirjoitti:apu,apupoika kirjoitti:Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.
ja kalliimpi .....
vai kalliimpi?
no JOS on varaa ostaa esim 30-40 tonnin auto,AIVAN
SAMA jos ajelee 98:lla tai w-powerilla
#2285
Re: Viritysasteen häviäminen!!
Itse laskin nopeasti, että jos tuo 95 vs 98 litrahinnan ero pysyttelee tuossa ~3 sentissä, niin saan ajella reilu 30tkm ennenkuin 98 on tullut yhden tankin verran kalliimmaksi (75e). Ja tässä en ottanut huomioon kulutuseroa eri oktaaneilla.
Joten oikeasti, ihan sama...
Joten oikeasti, ihan sama...
9³ 1,8t SC BSR
Re: Viritysasteen häviäminen!!
jykä66 kirjoitti:
huh huh,mitä porukat kirjoittelee täällä....
vai kalliimpi?
no JOS on varaa ostaa esim 30-40 tonnin auto,AIVAN
SAMA jos ajelee 98:lla tai w-powerilla
Suhteellista. Kuitenkin porukka tilailee tavaraa ulkomailta parin kympin säästön takiapebe kirjoitti:Itse laskin nopeasti, että jos tuo 95 vs 98 litrahinnan ero pysyttelee tuossa ~3 sentissä, niin saan ajella reilu 30tkm ennenkuin 98 on tullut yhden tankin verran kalliimmaksi (75e). Ja tässä en ottanut huomioon kulutuseroa eri oktaaneilla.
Joten oikeasti, ihan sama...
Jokainen "säästäköön" sieltä mistä haluaa.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Viritysasteen häviäminen!!
Samat havainnot.
Sitten pieni avautuminen:
Tulee pyörittyä aika paljon muilla keskustelupalstoilla mutta on kyllä todettava että tämä on aivan omaa luokkaansa positiivisessa mielessä, ei turhaa **ttuilua ja vastauksiakin saa aina kysyttäessä (hyviä sellaisia)
Sitten pieni avautuminen:
Tulee pyörittyä aika paljon muilla keskustelupalstoilla mutta on kyllä todettava että tämä on aivan omaa luokkaansa positiivisessa mielessä, ei turhaa **ttuilua ja vastauksiakin saa aina kysyttäessä (hyviä sellaisia)
pebe kirjoitti:98 taas tankissa, mutta ei tehot palautunu itekseen --> PPC kiinni ja softa uudestaan sisään. Taas menään kovempaa ja viri pysyy. Tästä siis ainakin omalla kohdalla johtui "viritysasteen häviäminen", eli liian pienioktaanista bensaa tankissa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR