Tyhmän kysymyksen jälkeen vielä monia tyhmiä kysymyksiä ja näiden jälkeen tulee liuta tyhmempiä kysymyksiä joten tyhmyydelle ei näy loppua varsinkaan kun on näin tyhmä. Eikö olekkin tyhmää

Joudut joka tapauksessa tulppaamaan imusarjan alla olevan aukon jotenkin, joten pelkkä pakosarjan tulppaaminen ei auta. Kierteen tyypistä en tiedä, mikään tyypillinen LVI-tuumakierre se ei ainakaan ollut. EGR-putkin on kiinni nipassa kartioliitoksella. Jos LVI-kaupasta löytyisi sopiva tulppakartio 12 mm? putken tilalle, tulppaaminen hoituisi.öljysormi kirjoitti:mikäs kierre tuossa pakosarjan egr liittimessä on aion tulpata sen propulla pääse vielä helpommalla kuin sokean tiivisteen laitolla.
ja mikäs tuo nro 8 on kuvassa http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/EGR.gif
en ole omassa -89:ssä tuommoiseen törmännyt
Kierteen kokoa en muista minäkään, mutta ainakin paikallisesta pulttiliikkestä löytyi sopiva pultti, kun otti sen kierreosan malliksi mukaan. Tosin pultti oli n. 10cm pitkä, eli kannattaa ottaa sopiva mutterikin, jotta saat kierteen kuntoon katkaisun jälkeen.öljysormi kirjoitti:mikäs kierre tuossa pakosarjan egr liittimessä on aion tulpata sen propulla pääse vielä helpommalla kuin sokean tiivisteen laitolla.
siis kysehän on nimen omaan siitä että pakosarjan liitin sekä putki tukitaan, ettei pakokaasut pääse imusarjaan. eikös se egr:n poistamisen pointti ole juuri siinä että estetään pakokaasujen pääsy imusarjaan?jus kirjoitti:Joudut joka tapauksessa tulppaamaan imusarjan alla olevan aukon jotenkin, joten pelkkä pakosarjan tulppaaminen ei auta. Kierteen tyypistä en tiedä, mikään tyypillinen LVI-tuumakierre se ei ainakaan ollut. EGR-putkin on kiinni nipassa kartioliitoksella. Jos LVI-kaupasta löytyisi sopiva tulppakartio 12 mm? putken tilalle, tulppaaminen hoituisi.öljysormi kirjoitti:mikäs kierre tuossa pakosarjan egr liittimessä on aion tulpata sen propulla pääse vielä helpommalla kuin sokean tiivisteen laitolla.
ja mikäs tuo nro 8 on kuvassa http://www.hut.fi/~jus/saab/9000/uudet/EGR.gif
en ole omassa -89:ssä tuommoiseen törmännyt
Osa nro 8 on signaalinmuunnin
http://www.hut.fi/~jus/saab/9000/uudet/ ... etkut1.gif
Kartioliitoksesta mittasin jotakin, muistaakseni ulkomitan kierteen harjalta, ja kirjoitin pelkän lukeman muistiin. Oli 17,8 mm. Pakosarjaan ruuvatun kaksoisnipan pakosarjanpuoleinen kierre näytti päällepäin isommalta, mutta en edes saanut nippaa liikkumaan, joten tutkimukset ei sillä puolella edenneet kovin pitkälle.öljysormi kirjoitti:veikkaisin että tuo kierre on 16mm 1,5mm nousulla
joo niinpäs onkin 18mm kierre. se on putkiliittimissä käytetty kierre nimeltään 12L, hydrauliikkaliikkeistä löytyy tulpat siihenjus kirjoitti:Kartioliitoksesta mittasin jotakin, muistaakseni ulkomitan kierteen harjalta, ja kirjoitin pelkän lukeman muistiin. Oli 17,8 mm. Pakosarjaan ruuvatun kaksoisnipan pakosarjanpuoleinen kierre näytti päällepäin isommalta, mutta en edes saanut nippaa liikkumaan, joten tutkimukset ei sillä puolella edenneet kovin pitkälle.öljysormi kirjoitti:veikkaisin että tuo kierre on 16mm 1,5mm nousulla