9-3 ja ruostuminen
9-3 ja ruostuminen
Tuolta Ruotsin puolelta "ruosterekisteristä" löysin oheisen tekstin:
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Rostskydd:
Nya 9-3 är mycket lik föregångaren 900 i rostskyddet. Vi Bilägares rostskyddsexpert ser dock en allvarlig brist i konstruktionen som kan vålla bekymmer i framtiden, och samma fenomen finns även på 900:an.
Det är den lilla svetsskarven i plåten på bakskärmarna som han anser definitivt kommer ge upphov till rostskador ganska snabbt, i synnerhet eftersom det saknas både rostskyddsbehandling och innerskärmar bak på bilen. Inte heller motorhuv och baklucka har behandlats mot rost. Bra däremot är att bensintanken är av plast och att bilen är galvaniserad på alla utsatta ställen med dubbelsidig galvning på 7,5 my vilket är godkänt.
Ihan kohtuullisesti on näköjään suojattu, ainakin pisteiden perusteella. Itsellä harkinnassa jonkinlainen käsittely. Ei vain oikein tiedä mitä kannattaisi tehdä.
Mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa tuosta oleelliset? On vähän sanasto outoa ... Jotain ongelmia auton takaosassa ja takaluukussa?
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Rostskydd:
Nya 9-3 är mycket lik föregångaren 900 i rostskyddet. Vi Bilägares rostskyddsexpert ser dock en allvarlig brist i konstruktionen som kan vålla bekymmer i framtiden, och samma fenomen finns även på 900:an.
Det är den lilla svetsskarven i plåten på bakskärmarna som han anser definitivt kommer ge upphov till rostskador ganska snabbt, i synnerhet eftersom det saknas både rostskyddsbehandling och innerskärmar bak på bilen. Inte heller motorhuv och baklucka har behandlats mot rost. Bra däremot är att bensintanken är av plast och att bilen är galvaniserad på alla utsatta ställen med dubbelsidig galvning på 7,5 my vilket är godkänt.
Ihan kohtuullisesti on näköjään suojattu, ainakin pisteiden perusteella. Itsellä harkinnassa jonkinlainen käsittely. Ei vain oikein tiedä mitä kannattaisi tehdä.
Mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa tuosta oleelliset? On vähän sanasto outoa ... Jotain ongelmia auton takaosassa ja takaluukussa?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Suomeksi
Suurinpiirtein näin:
Uusi 9-3:nen on erittäin samanlainen kuin 900:nen ruosteensuojauksessa. "Vi Bilägare":n ruostesuojaekspertti näkee tosin vakavan puutteen rakenteessa joka voi aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa, ja sama ilmiö esiintyy myös 900:ssa. Takalokasuojissa on pieni hitsisauma joka hänen mukaansa ehdottomasti aiheuttaa ruostevaurioita aika äkkiä, eteenkin kun sekä ruostesuojaus että lokarit puuttuvat auton takapäästä. Myöskään konepeltiä tai takaluukkua ei ole käsitelty ruostetta vastaan. Sitävastoin on hyvä että tankin luukku on muovia ja että auto on galvanoitu kulumiselle alttiissa paikoissa kaksipuolisella 7,5 myn galvanikerroksella mikä on hyväksytty.
Uusi 9-3:nen on erittäin samanlainen kuin 900:nen ruosteensuojauksessa. "Vi Bilägare":n ruostesuojaekspertti näkee tosin vakavan puutteen rakenteessa joka voi aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa, ja sama ilmiö esiintyy myös 900:ssa. Takalokasuojissa on pieni hitsisauma joka hänen mukaansa ehdottomasti aiheuttaa ruostevaurioita aika äkkiä, eteenkin kun sekä ruostesuojaus että lokarit puuttuvat auton takapäästä. Myöskään konepeltiä tai takaluukkua ei ole käsitelty ruostetta vastaan. Sitävastoin on hyvä että tankin luukku on muovia ja että auto on galvanoitu kulumiselle alttiissa paikoissa kaksipuolisella 7,5 myn galvanikerroksella mikä on hyväksytty.
Sisälokasuojat 9-3:seen ?
Kiitoksia vaan "Saabi C900:lle"
Onko tietoa 9-3:n sisälokasuojista taakse? Onko kukaan asentanut?
Tuon hitsisauman sijainti kiinnostaa kovasti. Ajattelin käsitellä heti kun ko. kohdan löydän. Vähän kiveniskumassaa, eiköhän asetu.
Onko tietoa 9-3:n sisälokasuojista taakse? Onko kukaan asentanut?
Tuon hitsisauman sijainti kiinnostaa kovasti. Ajattelin käsitellä heti kun ko. kohdan löydän. Vähän kiveniskumassaa, eiköhän asetu.
Jep jep, mulla on ainakin luukku ihan peltiä, tankki on muovia kyllä.Saab99 kirjoitti:Ei siinä puhuttu tankin luukusta, vaan koko bensiinitankista, joka on muovia
Viimeksi muokannut Hallu, Ma Marras 17, 2003 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
juu
Jep, mun moka, sitä en ymmärrä miksi ne sitä tankkia ylistää muoviseksi, eikö se ole ollut muovinen saabissa jo aika pitkään??
Re: juu
Mutta monessa muussa ei tankki vieläkään ole muovinenSaabi C900 kirjoitti:Jep, mun moka, sitä en ymmärrä miksi ne sitä tankkia ylistää muoviseksi, eikö se ole ollut muovinen saabissa jo aika pitkään??
Eli kyllä sitä kannattaa ylistää, yks huoltokohde vähemmän. Toi takaluukun alareuna on kyllä kiusallisen herkkä ruostuun, kerää varmaan kosteutta sinne alle mikä sitten ei pääse poistumaan. Ajamassanikin yksilössä ruoste on jo ehtinyt maalipinnan alle.
BMW 320dA Coupe LCI
Minkähän takia se luukku on peltiä?93t sport kirjoitti:Jep jep, mulla on ainakin luukku ihan peltiä, tankki on muovia kyllä.Saab99 kirjoitti:Ei siinä puhuttu tankin luukusta, vaan koko bensiinitankista, joka on muovia
Ruostuu vaan pois, jo mun -86 9000:ssa on muoviset luukut, onpahan niissäkin edes yks varmasti ruosteeton paikka
ja 3 vuotta uudemmassa 900:ssa luukku on varsin kamalassa kunnossa (on siis peltiä)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.