Vaihtoon menee siis ja nyt oiskin tarpeen vinkit, joilla sais mahdollisimman vähällä purkamisella flektin ulos ja toisen tilalle. Ei näyttänyt oikein sopivan maskin reiästä kun kävin sitä ihmettelemässä...
Ilmastoinnin flektin irrotus
Ilmastoinnin flektin irrotus
Eipä pyörinyt pikkuflekti vaikka antoi sähköä suoraan akusta.
Vaihtoon menee siis ja nyt oiskin tarpeen vinkit, joilla sais mahdollisimman vähällä purkamisella flektin ulos ja toisen tilalle. Ei näyttänyt oikein sopivan maskin reiästä kun kävin sitä ihmettelemässä...
Vaihtoon menee siis ja nyt oiskin tarpeen vinkit, joilla sais mahdollisimman vähällä purkamisella flektin ulos ja toisen tilalle. Ei näyttänyt oikein sopivan maskin reiästä kun kävin sitä ihmettelemässä...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Ilmastoinnin flektin irrotus
Ota ACC-paneeli pois niin johan on helvetisti tilaa työskennellä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Ilmastoinnin flektin irrotus
Pitää olla pitkät ja mutkaiset käjet että acc-paneelin reiästä yltää puskurin taakse...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Ilmastoinnin flektin irrotus
Katopa, puhuit kuitenkin keulilla olevasta. Muistan lukeneeni tuon juttus pariinkin kertaan ennenkuin vastasin, mutta silti jostain syystä missasin että mainitsit kennon.
Joko tuomitsit kennopaketin irroituksen mahdottomaksi tehtäväksi? Vois kuvitella, että sitä sais sen verran taitettua taaksepäin, että flektiin pääsis käsiksi.
Joko tuomitsit kennopaketin irroituksen mahdottomaksi tehtäväksi? Vois kuvitella, että sitä sais sen verran taitettua taaksepäin, että flektiin pääsis käsiksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Ilmastoinnin flektin irrotus
En usko, että pelkästään sillä onnistuu. Pitänee ottaa se lukkopelti pois - eihän se ilmeisesti ole kiinni kuin päistä, lampuilla, syylärin kannakkeesta ja kahdella tukitangolla alhaalta etureunasta (vai missasinko jotain)
Pitääpä ihmetellä loppuviikosta ku saa auton hetkeksi pois tieltä
Pitääpä ihmetellä loppuviikosta ku saa auton hetkeksi pois tieltä
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Ilmastoinnin flektin irrotus
Ajovalojen vieressä olevan pystypeltien alapäät on ruuvattu puskurin takana olevan poikittaispalkin taakse. Omastani jätin lukkopellin irrottamatta, kun pultinkannat oli heikosti tavoitettavissa ja korikitin peitossa.
En ole tuollaista ylimääräistä lauhdutinkennon etupuolella olevaa pikkuflektiä nähnyt, mutta yrittäisin uittaa sen pois alakautta irrottamalla etuspoilerin alta keskimmäisen pohjamuovin.
Suomen ilmastossa taitaa ilmastointi jaksaa toimia ihan varsinaisen jäähdytyspuhaltimen voimin, ei ole ihan välttämätöntä tarvetta erilliselle puhaltimelle. Toki puhaltimen kytkentä pitäisi muuttaa vastaamaan Suomi-mallia jossa lisäpuhallinta ei ole.
En ole tuollaista ylimääräistä lauhdutinkennon etupuolella olevaa pikkuflektiä nähnyt, mutta yrittäisin uittaa sen pois alakautta irrottamalla etuspoilerin alta keskimmäisen pohjamuovin.
Suomen ilmastossa taitaa ilmastointi jaksaa toimia ihan varsinaisen jäähdytyspuhaltimen voimin, ei ole ihan välttämätöntä tarvetta erilliselle puhaltimelle. Toki puhaltimen kytkentä pitäisi muuttaa vastaamaan Suomi-mallia jossa lisäpuhallinta ei ole.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ilmastoinnin flektin irrotus
Kyllä ne sieltä irti lähtee, justiin mahtuu käsi väliin että saa pultin kannan puhtaaksi ja listalla tai jopa pienellä räikällä pyörittelee pultit auki. Tämä homma vaatii ehdottomasti magneettityökalun, muuten niitä avaimia on konehuoneen pohja täynnä.
Moottorista oli vain laakeri ja pusla jumissa sekä hiilet jumissa ja halki. Vähän rapsutteli ja suihkutteli niin lähti pyörimään ja pyöriipähän muuten melko hiljaisesti!
Ja tosiaan alakautta ei onnistu, koska se poikittaispalkki on edessä.
Moottorista oli vain laakeri ja pusla jumissa sekä hiilet jumissa ja halki. Vähän rapsutteli ja suihkutteli niin lähti pyörimään ja pyöriipähän muuten melko hiljaisesti!
Ja tosiaan alakautta ei onnistu, koska se poikittaispalkki on edessä.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850