...
Kovin samaltahan tuo näyttää kun omakin harjoituskappale:
http://nohkola.cjb.net/saab/misc/9000proj/ (ei gallerioita, isohkoja kuvia ja vielä hitaahko yhteys)
Edit: ja samat huomiot olen Punaisen Paronin kanssa näköjään tehnyt :) Omalla menty ainakin 298tkm.
Sain hitsattua sen verran kivasti että kaksi katsastusta mennyt ruosteiden puolesta hyvin, mutta tällä kertaa jarrudynossa pamahti jarruputki poikki takaa :( Nyt pitäisi keksiä korjaanko ja leimaanko, myynkö vai pidänkö, vai puranko osiksi. Myytäväksi ei hirveästi osia taida liietä kyllä.
ng900aeron projektista voisin sanoa että jos tilat antaa myöden ja saat hyvän migin hankittua eikä stressi paina päälle niin harsi tuo kasaan. Eihän siitä uudenveroista enää saa millään, mutta jos edes hyvä tulisi hetkeksi. Mutta ei se osiksi laittaminen väärin ole, mätiä tonnareita riittää, öh purettavaksi. Mutta siis onhan niitä hyväkuntoisiakin, ei niin toivottomia, vielä olemassa. Voi vaan olla tosiaan että osille ei suurta menekkiä ole.
http://nohkola.cjb.net/saab/misc/9000proj/ (ei gallerioita, isohkoja kuvia ja vielä hitaahko yhteys)
Edit: ja samat huomiot olen Punaisen Paronin kanssa näköjään tehnyt :) Omalla menty ainakin 298tkm.
Sain hitsattua sen verran kivasti että kaksi katsastusta mennyt ruosteiden puolesta hyvin, mutta tällä kertaa jarrudynossa pamahti jarruputki poikki takaa :( Nyt pitäisi keksiä korjaanko ja leimaanko, myynkö vai pidänkö, vai puranko osiksi. Myytäväksi ei hirveästi osia taida liietä kyllä.
ng900aeron projektista voisin sanoa että jos tilat antaa myöden ja saat hyvän migin hankittua eikä stressi paina päälle niin harsi tuo kasaan. Eihän siitä uudenveroista enää saa millään, mutta jos edes hyvä tulisi hetkeksi. Mutta ei se osiksi laittaminen väärin ole, mätiä tonnareita riittää, öh purettavaksi. Mutta siis onhan niitä hyväkuntoisiakin, ei niin toivottomia, vielä olemassa. Voi vaan olla tosiaan että osille ei suurta menekkiä ole.
Nuo tilat olivat kuorma-autoilevan setäni hallissa joka ystävällisesti antoi minun olla talven hallissaan hyvin huokeaan hintaan ja käyttää miggiään. Kaasut ostin valmiiksi vuokrattuun pulloon itse. Remontin loppuvaiheessa ostin vielä oman voimavirta migin tuonne, oli siis kaksi vv-miggiä käytössä
Maine, kunnia ja kiitokset minulta kuuluvat siis sedälleni Lasselle joka on monesti helpottanut Saab-harrastustani eri tavoilla
Maine, kunnia ja kiitokset minulta kuuluvat siis sedälleni Lasselle joka on monesti helpottanut Saab-harrastustani eri tavoilla
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Sama täällä. Kyllä sun kannattaa sähkö- liimata peltiä jos se taito hanskassa.
Pitäis lähettää muutama kuva mun tonnarista, kuvattuna kesken rakentelun.
Nyt on sellaisessa Tip-Top kunnossa, etten hevillä luovu.
Kiitos Janin ja Jaapen.
Pieni vinkki; kun joudut käyttämään täyteaineita, käytä tinaa.
Kuumailmapuhallin, kovapuulasta ja raspiviila ( koriviila) ovat poikaa.
Sinkkimaalia joka paikkaan ja kaiken kruunaa kunnollinen ruostesuojaus.
Tsemppiä vain.
Pitäis lähettää muutama kuva mun tonnarista, kuvattuna kesken rakentelun.
Nyt on sellaisessa Tip-Top kunnossa, etten hevillä luovu.
Kiitos Janin ja Jaapen.
Pieni vinkki; kun joudut käyttämään täyteaineita, käytä tinaa.
Kuumailmapuhallin, kovapuulasta ja raspiviila ( koriviila) ovat poikaa.
Sinkkimaalia joka paikkaan ja kaiken kruunaa kunnollinen ruostesuojaus.
Tsemppiä vain.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Toi piti oikein katsoa...
Diagnoosi kuulosti kovin sen e-pohjanmaalaisen hullun myymältä katistkalta (viin.pun) mutta väri ei täsmännytkään.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Re: Toi piti oikein katsoa...
Kristiinankaupunki on kylläkin Pohjanmaata, on kylläkin siinä rajallaturbojake kirjoitti:Diagnoosi kuulosti kovin sen e-pohjanmaalaisen hullun myymältä katistkalta (viin.pun) mutta väri ei täsmännytkään.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Ai kävit katsomassa sitä ruoska saabia.. Aika surkeessa kunnossa oli.. Näitkö ne ovet mitkä tuli mukaan? Kahden nyrkin kokonen reikä toisessa.. Meille sano että pohjassa 1 reikä.. Jos laitettaisiin 0 perään niin voisi olla aika lähellä todellista.. Olevinaan myyny sen auton jonnekkin.. Vaikea uskoa.. Me kävimme katsomassa sitä.. Tuli heitettyä reilu 1000 kilsan reissu semmosen paskakasan takia..
Voi hemmetti.. Sille tyypille olisi pitänyt antaa pieni opetus.. Tuli sitten jälkeen päin mieleen kun lähdettiin paikalta.. meinattiin viel kääntyä takas... No meillä tuli matkaa yhteensuuntaan n.700kilsaa.. Ja ees takas semmonen 1400.. Että eipähän siinä.. Onneksi oltiin isän kiisseli autolla niin ei tullut kovin kalliiksi.. Mutta kuitenkin.. Me soitettiin sille monta kertaa ja kysyttiin että kannattaako sitä rueta laittamaan.. Ja puhelimessa kaikki toimi jne.. Mut paikalle ku mentiin.. Pikkuveljensä oli kuulema hajottanut vaikka mitä siitä.. Varmaan sen kompuran hihnanki syöny.. Kun oltiin jo lähes perillä niin ne autot rupesi näyttämään pahalta.. Kyllä oli ruosteisia autoja.. En ikinä lähe sinne perseeseen kattomaan mitään kulkuneuvoa.. Joutas ruotsalaisille myydä koko paikka..
Onhan sitä tuossakin, oman 99 olen tarkastanut ja odotan aikoja että kerkiäisin/pääsisin hitsaamaan saabasta. Molemmat helmat uusiksi, takaluukku lähestulkoon uusiksi, kuskinpuolen pitkittäistukivarren takakiinnike, taka iskaireiden yläkiinnikkeet, kuskin ovi sekä konepelti hommattava, kaaria paikattava ja koko auto samalla uuden maalin peittoon
Yli 5000€ 99:iin, eikä vieläkään ole lopullisessa asussa Ja ku rahat on laitettu pikkuhiljaa, niin ei se tunnu niin hirveeltäSaab.96 kirjoitti:Älä masennu noista kustannuksista, mulla meni "huomaamatta" 4000 € kajakkiin...
Ja harrastukselle ei pidä laittaa hintaa! Onnea urakkaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001