Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
No niistä kuluista: tekivät sen öljypohjan ja sihdin putsauksen, vaihtoivat samalla vaihteistoöljyt, moottoriöljyt ja suodattimen sekä tarkistivat ne kuulut torx-ruuvit hihnapyörältä ja "liimasivat" ne kiinni ja vaihtoivat lopuksi ilmanputsarin ( oma ilmanputsari, moottoriöljyt ja ö-suodatin ) niin kokonaislaku lasku oli 275 euroa. ( tuli ne o-renkaat, vaihteistoöljyt, liima sekä yksi uusi huohotinputki poikien hyllystä )
Eli kohtuu hinta ja aikaa meni koko savottaan 2.5 tuntia.
Ja on muistettava että työllä on takuu!
Ja kuvat otettu ö-pohjasta ja sihdistä...
Eli kohtuu hinta ja aikaa meni koko savottaan 2.5 tuntia.
Ja on muistettava että työllä on takuu!
Ja kuvat otettu ö-pohjasta ja sihdistä...
Viimeksi muokannut jara, Pe Touko 11, 2012 13:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Onko kukaan tai viitsisikö joku mitata nuo öljyn imuputken ja väliputken O-renkaat. Oli marmorilta loppu ja olis vähän kiire. Näkyy muuten olevan samat rinkulat T5 koneissakin.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Imuputkelle sisähalkaisija 20mm ja paksuus 4mm ja väliputki 14x3. Tällaista kertoili Vesa67, kun asiaa kyselin. Kiitos vielä kerran siihen suuntaan.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kiitos, sopivat oli O-renkaat.
Öljysihti oli ihan puhdas mutta öljypohjassa sihdin kohdalla oli pieni kourallinen ylimääräisen tiivisteliiman jäänteitä. Oli aikoinaan Laakkosella jakopään remontissa laitettu reilusti liimaa kun sitä oli millin levyisiä suikaleita öljypohjan tiivistepinnan sisäreunaan kovettunut ja siitä irtoillut sitten öljyn sekaan. Olis kiva tietää kuinka tuo kovettunut tiivisteliimakasa on pyrkinyt sihtiä kohti auton käydessä.
Itse laitoin tuota punaista karkkiliimaa ihan ohuen viivan keskelle tiivistepintaa niin että sormella levitettynä se peitti noin yhden kolmasosan tiivistepinnasta, silti sitä tursusi välistä kun öljypohjan kiristi. Eli tuossa ykkössivun kuvassa on varmasti ainakin kaksinkertaisesti tarvittava määrä liimaa.
Kiitokset Vesalle erittäin hienoista ohjeista!
Oli myös kampiakselin Torxit sormitiukkuudella !
Em. autossa jakopää vaihdettu 136tkm, huohotinpäivitys 244tkm ja nyt 301tkm.
Öljysihti oli ihan puhdas mutta öljypohjassa sihdin kohdalla oli pieni kourallinen ylimääräisen tiivisteliiman jäänteitä. Oli aikoinaan Laakkosella jakopään remontissa laitettu reilusti liimaa kun sitä oli millin levyisiä suikaleita öljypohjan tiivistepinnan sisäreunaan kovettunut ja siitä irtoillut sitten öljyn sekaan. Olis kiva tietää kuinka tuo kovettunut tiivisteliimakasa on pyrkinyt sihtiä kohti auton käydessä.
Itse laitoin tuota punaista karkkiliimaa ihan ohuen viivan keskelle tiivistepintaa niin että sormella levitettynä se peitti noin yhden kolmasosan tiivistepinnasta, silti sitä tursusi välistä kun öljypohjan kiristi. Eli tuossa ykkössivun kuvassa on varmasti ainakin kaksinkertaisesti tarvittava määrä liimaa.
Kiitokset Vesalle erittäin hienoista ohjeista!
Oli myös kampiakselin Torxit sormitiukkuudella !
Em. autossa jakopää vaihdettu 136tkm, huohotinpäivitys 244tkm ja nyt 301tkm.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kertooko tälläinen ääni kun moottori on kylmä, niin parempi olis avaa öljypohja pikkuhiljaa? Vai mistäs muualta tuollainen ääni vois syntyä kylmällä moottorilla?
http://www.youtube.com/watch?v=gH0ztn1QzMQ
http://www.youtube.com/watch?v=gH0ztn1QzMQ
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Mielummin jo aikaisemmin. Joissain öljynsuotimissa on ollut ongelmaa joka on aiheuttanut jonkintyyppistä vinkunaa myös.
Mutta kyllähän tuon videon kommenteissa sanotaan että oil sludge oli ongelma eli sihti täynnä mämmiä
Mutta kyllähän tuon videon kommenteissa sanotaan että oil sludge oli ongelma eli sihti täynnä mämmiä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Selviääkö Saab 9-5 Aero Sedan Manuaali VM-01 öljynpohjarempassa noissa asiansa osaavilla pajoilla 300 eurolla? Vähämaan Autopalvelu Ky olis tuossa itseäni lähimpänä oleva Saab korjaamo, pitäis laittaa hinta kyselyä sinne.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Hyvin tuon tapaista ääntä kuului kylmäkäynnistyksen jälkeen jakopään puolelta parina-kolmena aamuna ennen öljyvalon syttymistä ja moottorin täystuhoa. Auton hinaaminen korjaamolle ei olisi välttämättä hätävarjelun liioittelua.JanisHell kirjoitti:Kertooko tälläinen ääni kun moottori on kylmä, niin parempi olis avaa öljypohja pikkuhiljaa? Vai mistäs muualta tuollainen ääni vois syntyä kylmällä moottorilla?
http://www.youtube.com/watch?v=gH0ztn1QzMQ
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Eipä tolla mitään hätää vielä ole, koska tollanen ääni vain kuulu selkeästi moottorin ulkoisen pesun jälkeen. Eikä enään vollottele noin selkeästi, elikkä varmaan jokin hihna pyörä siellä sittenkin vollotteelee kosteuden takia. Öljyvalo sammuu samantien kun käynistää auton kylmänäkin, että siinäkään ei mitään viivettä ole.pilkkitikka kirjoitti:Hyvin tuon tapaista ääntä kuului kylmäkäynnistyksen jälkeen jakopään puolelta parina-kolmena aamuna ennen öljyvalon syttymistä ja moottorin täystuhoa. Auton hinaaminen korjaamolle ei olisi välttämättä hätävarjelun liioittelua.JanisHell kirjoitti:Kertooko tälläinen ääni kun moottori on kylmä, niin parempi olis avaa öljypohja pikkuhiljaa? Vai mistäs muualta tuollainen ääni vois syntyä kylmällä moottorilla?
http://www.youtube.com/watch?v=gH0ztn1QzMQ
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Moro
Heitänpä tällaisen laiskanmiehen kysymyksen, voiko esim: öljynvaihdon yhteydessä tarkistaa sihdin likaisuuden endoskoopilla tyhjennystulpan reijän kautta ja sitä kautta huljutella sihdin puhtaaksi
Heitänpä tällaisen laiskanmiehen kysymyksen, voiko esim: öljynvaihdon yhteydessä tarkistaa sihdin likaisuuden endoskoopilla tyhjennystulpan reijän kautta ja sitä kautta huljutella sihdin puhtaaksi
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Tuo tähystely on todettu käytännössä "mahdottomaksi".
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ok!
Tiedänpähän sitten tuonkin...eli tarkistaaksen sihdin on öljypohja aina irroitettava.
Tänks
Tiedänpähän sitten tuonkin...eli tarkistaaksen sihdin on öljypohja aina irroitettava.
Tänks
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
JanisHell kirjoitti:Selviääkö Saab 9-5 Aero Sedan Manuaali VM-01 öljynpohjarempassa noissa asiansa osaavilla pajoilla 300 eurolla? Vähämaan Autopalvelu Ky olis tuossa itseäni lähimpänä oleva Saab korjaamo, pitäis laittaa hinta kyselyä sinne.
Voisikohan kaikki jotka ovat tämän sihdinputsauksen teettäneet jossain pajalla laittaa tänne kustannukset - olisi varmaan hyödyllistä infoa.
Etenkin jos joku paja väittää, että "joo joo, on tää 600€ remontti"!
p.s.
Siis ÖP irroitus, sihdin putsaus ja kasaus.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
kannattanee kysyä remonttitarjoukseen mukaan myös öp:n puhdistus ja vielä yläkerran puhdistus pilleineen...blair kirjoitti:JanisHell kirjoitti:Selviääkö Saab 9-5 Aero Sedan Manuaali VM-01 öljynpohjarempassa noissa asiansa osaavilla pajoilla 300 eurolla? Vähämaan Autopalvelu Ky olis tuossa itseäni lähimpänä oleva Saab korjaamo, pitäis laittaa hinta kyselyä sinne.
Voisikohan kaikki jotka ovat tämän sihdinputsauksen teettäneet jossain pajalla laittaa tänne kustannukset - olisi varmaan hyödyllistä infoa.
Etenkin jos joku paja väittää, että "joo joo, on tää 600€ remontti"!
p.s.
Siis ÖP irroitus, sihdin putsaus ja kasaus.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
RJV-autohuolto Herttoniemi, Hki: kohde 9-3 Aero (helmoilla, jotka vaikeuttavat nostamista ja apurunkoakin joutuu raottamaan), työt Forte-käsittely, sihdin ja pohjan pesu (ottivat kuvat), GM:n öljyt ja suodin, hinta klubialennuksella 416€.blair kirjoitti:
Voisikohan kaikki jotka ovat tämän sihdinputsauksen teettäneet jossain pajalla laittaa tänne kustannukset - olisi varmaan hyödyllistä infoa.
Etenkin jos joku paja väittää, että "joo joo, on tää 600€ remontti"!
p.s.
Siis ÖP irroitus, sihdin putsaus ja kasaus.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH